DAB+ Publieke Omroep

Frequentie planning, zerobase, ontvangstproblemen, gevoeligheid van tuners, de beste antenne opstelling en omgevallen masten
Plaats reactie
passie3105

Re: DAB+ Publieke Omroep

Bericht door passie3105 » 19 mei 2016 19:56

Winschoten staat blijkbaar lees ik nu op het Duits/Ned forum met een zeer hard signaal !

Noordzee

Bericht door Noordzee » 20 mei 2016 19:19

Winschoten werkt met 4 KW volgens de lijstjes en dat zal inderdaad een mooi sterk signaal geven.

Noordzee

Bericht door Noordzee » 02 jun 2016 21:20

Vandaag is de antenne geplaatst in Stadskanaal.
Deze zendmast zal binnenkort wel aangezet worden (met 0,7 KW) en dat is dan de laatste zendmast van Fase 3.

Benieuwd of er in de toekomst nog verdere uitbreiding gaat volgen.

passie3105

Bericht door passie3105 » 22 jun 2016 17:34

Dit is de nieuwe ontvangstkaart van de NPO Afbeelding
Toch wel raar dat een stad als Almelo en omstreken geen ontvangst heeft !! En Zeeland is ook niet top.
Dat zal nog wel worden aangepast. (Fase 4 ?)

hanilascoltatore

Bericht door hanilascoltatore » 22 jun 2016 17:42

Ik ken iemand die op een gewone kleine Sony radio wel degelijk ontvangst heeft via DAB in Almelo. Markelo is sterk genoeg. Ontvangst indoor in de badkamer.
Laat Ons Luisteren!

passie3105

Bericht door passie3105 » 23 jun 2016 09:36

hanilascoltatore schreef:Ik ken iemand die op een gewone kleine Sony radio wel degelijk ontvangst heeft via DAB in Almelo. Markelo is sterk genoeg. Ontvangst indoor in de badkamer.
Ik woon dicht bij Almelo en rij er vaak door de stad. Heb overal ontvangst behalve aan de Noordelijke kant van Almelo.

Jarod

Bericht door Jarod » 23 jun 2016 12:54

passie3105 schreef:Dit is de nieuwe ontvangstkaart van de NPO ...
Toch wel raar dat een stad als Almelo en omstreken geen ontvangst heeft !! En Zeeland is ook niet top.
Dat zal nog wel worden aangepast. (Fase 4 ?)
Tussen Haarlen en Hilversum? De grote onbekende? :))

jassy

Bericht door jassy » 07 sep 2016 08:29

Op 12C zijn alle Slideshow logo's vervangen voor, qua bestandsgrootte, kleinere exemplaren die sneller laden. Of ze ook de PAD data hebben verlaagd en dus meer bitjes aan audio besteden is mij nog niet duidelijk.
Check live de details van de ensembles op 11C (Commercieel), 12C (NPO) en 6B (DAB Oost) op

http://www.dabmonitor.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;

EtherScout

Bericht door EtherScout » 08 sep 2016 17:38

De NPO heeft NPO Test geschrapt en het Protection Level van Radio 1, 2, 3FM, 4, 5 en FunX verhoogd naar EPP 3-A en dit scheelt aanzienlijk. De bitrates blijven gelijk. Deze kanalen zijn nu binnenshuis stukken beter te ontvangen. Dit is goed nieuws voor bezitters van ongevoeligere ontvangers als smartphones met DAB+, die nu ineens op veel meer plekken in Nederland bruikbaar zijn. De hoofdkanalen van de NPO zijn nu op de meeste plaatsen verreweg de sterkste DAB+kanalen van Nederland.

Bron: http://radio-tv-nederland.nl/

Madurodam FM

Bericht door Madurodam FM » 03 okt 2016 10:56

Vandaag is de Week van de Digitale Radio gestart. Op verschillende zenders kun je weer via spelletjes een DAB+ ontvanger winnen. Op de website www.digitalradio.nl maak je zelfs kans op een Jeep met ingebouwde DAB+ radio. Allemaal leuk en aardig maar wie de Facebook-pagina van Digital Radio bekijkt ziet een hoop reacties van DAB+ gebruikers die zeggen nogsteeds te kampen met slechte tot geen ontvangst van bepaalde zenders.
Ze gaan dus voor de tweede maal iets promoten terwijl er nog een hoop ontvrede is bij gebruikers. Ik weet niet wie de beheerder achter de site Digital Radio en de bijhorende Facebook pagina is, maar men plaatst wel informatie maar neemt niet de moeite ontevreden DAB+ luisteraars te beantwoorden. Men had het op de site over een pop-up DAB+ station tijdens De Week van de Digitale Radio, maar die tekst is nu verdwenen. Ook staat er nogsteeds verouderde informatie op met stations die al lang van naam zijn veranderd of zelfs nog nooit op DAB+ heeft uitgezonden. Komt op mij nogal onprofessioneel over.
"de grootste hits voor 't kleinste stadje van Nederland"

glokhoff

Bericht door glokhoff » 03 okt 2016 13:02

Site staat op naam van het Radio Advies Bureau, zie ook RAB.fm .

2n2219

Bericht door 2n2219 » 03 okt 2016 18:43

Madurodam FM schreef:Vandaag is de Week van de Digitale Radio gestart. Op verschillende zenders kun je weer via spelletjes een DAB+ ontvanger winnen. Op de website http://www.digitalradio.nl maak je zelfs kans op een Jeep met ingebouwde DAB+ radio. Allemaal leuk en aardig maar wie de Facebook-pagina van Digital Radio bekijkt ziet een hoop reacties van DAB+ gebruikers die zeggen nogsteeds te kampen met slechte tot geen ontvangst van bepaalde zenders.
Ze gaan dus voor de tweede maal iets promoten terwijl er nog een hoop ontvrede is bij gebruikers. Ik weet niet wie de beheerder achter de site Digital Radio en de bijhorende Facebook pagina is, maar men plaatst wel informatie maar neemt niet de moeite ontevreden DAB+ luisteraars te beantwoorden. Men had het op de site over een pop-up DAB+ station tijdens De Week van de Digitale Radio, maar die tekst is nu verdwenen. Ook staat er nogsteeds verouderde informatie op met stations die al lang van naam zijn veranderd of zelfs nog nooit op DAB+ heeft uitgezonden. Komt op mij nogal onprofessioneel over.
En in de spot die nu draait wordt met name aandacht besteed aan de modulatie. Hoe goed die is op DAB+.
En met de hartelijke groeten van o.a. Hotradio Hits...
Een programma is een hinderlijke onderbreking van het testbeeld.

passie3105

Bericht door passie3105 » 10 okt 2016 13:44

NPO2 zend nu ook Artiest + nummer mee in de tekst

Noordzee

Bericht door Noordzee » 10 okt 2016 21:02

passie3105 schreef:NPO2 zend nu ook Artiest + nummer mee in de tekst
Ja, ik zie het....
Bij 3FM heb ik dat ook wel is gezien, maar lang niet altijd.

rvbracht

Bericht door rvbracht » 11 okt 2016 19:21

EtherScout schreef:De NPO heeft NPO Test geschrapt en het Protection Level van Radio 1, 2, 3FM, 4, 5 en FunX verhoogd naar EPP 3-A en dit scheelt aanzienlijk. De bitrates blijven gelijk. Deze kanalen zijn nu binnenshuis stukken beter te ontvangen. Dit is goed nieuws voor bezitters van ongevoeligere ontvangers als smartphones met DAB+, die nu ineens op veel meer plekken in Nederland bruikbaar zijn. De hoofdkanalen van de NPO zijn nu op de meeste plaatsen verreweg de sterkste DAB+kanalen van Nederland.

Bron: http://radio-tv-nederland.nl/
Wat houdt dat protection level precies in?

Plaats reactie