DAB+ Publieke Omroep

Frequentie planning, zerobase, ontvangstproblemen, gevoeligheid van tuners, de beste antenne opstelling en omgevallen masten

Moderator: admin6

Plaats reactie
glokhoff

Re: DAB+ Publieke Omroep

Bericht door glokhoff »

deradioluisteraar schreef: 25 nov 2020 12:34 ]Als ze dan ook nog eens logos gaan meesturen dan wordt het helemaal mooi. Of doen ze dat al en kan mijn autoradio er niet meer overweg? Bij BNR t/m Sublime werkt dit namelijk wel. Bij NPO zie ik alleen maar een naam in tekst (NPO Radio 1, enz.)
Ze sturen logo's mee, maar als .png file, wat veel ontvangers niet kunnen weergeven. Juist als er minder stations hoeven te worden doorgegeven, kunnen ze makkelijk de slideshows als .jpg files meesturen, ook al is dat wat minder efficiënt. De goedkopere ontvangers met grafisch display kunnen die dan ook weergeven.
lion

Re: DAB+ Publieke Omroep

Bericht door lion »

deradioluisteraar schreef: 25 nov 2020 12:34
EtherScout schreef: 25 nov 2020 11:24 Kwa geluidskwaliteit betekent dit dat er negen kanalen overblijven. Dit betekent 128 kb/s per station bij EEP 3-A, of 96 kb/s bij EEP 2-A, of een combinatie hiervan. Dit geeft diverse mogelijkheden, maar vast staat wel dat de NPO een meer dan acceptabele geluidskwaliteit op DAB+ neer gaat zetten. Als Radio 1 t/m 5 naar EEP 2-A gaan, dan wordt de ontvangst daarvan de stevigste van alle DAB+stations in de Nederlandse ether.
Als ze dan ook nog eens logos gaan meesturen dan wordt het helemaal mooi. Of doen ze dat al en kan mijn autoradio er niet meer overweg? Bij BNR t/m Sublime werkt dit namelijk wel. Bij NPO zie ik alleen maar een naam in tekst (NPO Radio 1, enz.)
NPO geeft nu ook al logo's mee.
Plaats reactie