Zendmast Smilde ingestort na brand

Frequentie planning, zerobase, ontvangstproblemen, gevoeligheid van tuners, de beste antenne opstelling en omgevallen masten

Moderator: admin6

Debaser

Re: Zendmast Smilde ingestort na brand

Bericht door Debaser » 18 nov 2013 14:49

Ja, maar die van de NPO is gewonnen door... Nog een keer raden.

Dat terwijl NPO voor de FM-zenders klant is van BP, terwijl enkele commerciële zenders juist weer klant zijn van KPN.
Be a debaser!

radiogolfje

Bericht door radiogolfje » 18 nov 2013 15:21

Zal mij ook benieuwen als straks het contract van de NPO bij BP afloopt, wat ze gaan doen.
Dat van DAB was wel vreemd ja, en de commerciëlen moesten met ze alleen in één DAB signaal, dat kan je dus niet verdelen onder twee of meer partijen.
De volgende aanbesteding is al gaande (of gaat binnenkort van start) en nu eens kijken wat er uit komt.
Lasercom, de betaalbare DAB zender

big T

Bericht door big T » 18 nov 2013 15:44

Ik blijf dit een vreemde wijze van zaken doen.
De risico's bij de maatschappij neer leggen, en maar lekker zaken doen.
Dat wil elke winkel/toko/ zzp er wel.
Sent from my laptop using Windows

glokhoff

Bericht door glokhoff » 18 nov 2013 15:56

big T schreef:Ik blijf dit een vreemde wijze van zaken doen.
De risico's bij de maatschappij neer leggen, en maar lekker zaken doen.
Dat wil elke winkel/toko/ zzp er wel.
Nou, lijkt me eerder regel dan uitzondering naarmate de bedragen groter worden... kijk maar naar de banken :lol:
Maar goed, laten we on topic blijven.

Debaser

Bericht door Debaser » 18 nov 2013 16:33

radiogolfje schreef:Zal mij ook benieuwen als straks het contract van de NPO bij BP afloopt, wat ze gaan doen.
Omdat het om een open aanbesteding gaat, hebben ze weinig keus. Als BP (of welk ander bedrijf dan ook) het goedkoopst is, en er valt niet objectief vast te stellen dat de kwaliteit minder is dan van duurdere bedrijven, dan kan de NPO dat eigenlijk niet weigeren. Omdat BP nu al zenders en antennesystemen voor de NPO heeft staan (waaronder enkelen op eigen locaties, in Zeeuws-Vlaanderen en in IJsselstein, waar KPN geen groot antennesysteem meer heeft) is de kans heel groot dat dit bod goedkoper uit zal vallen dan dat van KPN.
radiogolfje schreef:Dat van DAB was wel vreemd ja, en de commerciëlen moesten met ze alleen in één DAB signaal, dat kan je dus niet verdelen onder twee of meer partijen.
Tja, of het vreemd is weet ik niet. Goedkoper ook weer, neem ik aan.
Be a debaser!

radiogolfje

Bericht door radiogolfje » 18 nov 2013 17:39

Debaser schreef:
radiogolfje schreef:Zal mij ook benieuwen als straks het contract van de NPO bij BP afloopt, wat ze gaan doen.
Omdat het om een open aanbesteding gaat, hebben ze weinig keus. Als BP (of welk ander bedrijf dan ook) het goedkoopst is, en er valt niet objectief vast te stellen dat de kwaliteit minder is dan van duurdere bedrijven, dan kan de NPO dat eigenlijk niet weigeren. Omdat BP nu al zenders en antennesystemen voor de NPO heeft staan (waaronder enkelen op eigen locaties, in Zeeuws-Vlaanderen en in IJsselstein, waar KPN geen groot antennesysteem meer heeft) is de kans heel groot dat dit bod goedkoper uit zal vallen dan dat van KPN.
radiogolfje schreef:Dat van DAB was wel vreemd ja, en de commerciëlen moesten met ze alleen in één DAB signaal, dat kan je dus niet verdelen onder twee of meer partijen.
Tja, of het vreemd is weet ik niet. Goedkoper ook weer, neem ik aan.
AH, duidelijk, gaat dan zeker ook op voor HSL treinen voor de NS ?? :))

radiofreak6666

Bericht door radiofreak6666 » 18 nov 2013 18:12

KPN had al veel ervaring met DAB, dus wellicht dat de kennis en deels bestaande installaties het uiteindelijk goedkoper maakte dan BP die vanaf nul moest beginnen.

De kans dat BP de FM uitzendingen gaat doen na 2017 is heel groot, er hangen grote bezuinigingen boven het hoofd, ze hebben al aangegeven niet meer te willen investeren in FM (daarom ook dat er geen vermogens verhoging van Lopik gekomen is naar noord Holland), BP zal standaard goedkoper uitpakken en de kwaliteit zal in de basis wel op orde zijn. Er hangen immers beveiligingssystemen in de masten en BP realiseert zich echt wel dat een herhaling het einde betekend. Ook zoals eerder genoemd loopt het bij KPN ook helemaal niet goed en is FM daar een aflopende zaak.
Debaser schreef:Buitenlandse partij is goed mogelijk. Volgens mij worden de zenders van de VRT bijvoorbeeld beheerd door Norkring (correct me if I'm wrong). Die willen misschien best wel naar Nederland met het vooruitzicht op veel grote klanten als de NPO, Talpa, etc.
Maar Norkring is niet concurrerend als je de strategie bekijkt in Belgie. De installaties zijn allemaal top of the line (dure merken als rohde und schwarz, kathrein antennes) etc. De strategie is compleet anders dan bij BP. In Belgie is er nog wel geld voor een deugelijk zenderpark.

Bij Norkring werkt overigens het zelfde personeel als enkele jaren terug bij de VRT toen het zenderpark nog in eigen beheer was.

Debaser

Bericht door Debaser » 19 nov 2013 09:35

radiogolfje schreef:
Debaser schreef:

AH, duidelijk, gaat dan zeker ook op voor HSL treinen voor de NS ?? :))
Jup...
Be a debaser!

HansHeino

Bericht door HansHeino » 24 jan 2014 12:43

Het ministerie van Economische Zaken heeft een wob-verzoek openbaar gemaakt. Het verzoek werdt al op 4 oktober 2012 ingediend in het kader van de Wet openbaarheid van bestuur om informatie te verkrijgen over de brand in de zendmasten Lopik en Smilde in de zomer van 2011.
Lees meer: http://radio.nl/787195/wob-verzoek-over ... e-openbaar

radiogolfje

Bericht door radiogolfje » 24 jan 2014 14:36

Dan zullen we binnenkort hier de resultaten van die rapporten wel lezen. :))

jassy

Bericht door jassy » 24 jan 2014 14:57

Rapporten zijn daar allemaal te downloaden, dus leuk leesvoer voor in het weekend.
Check live de details van de ensembles op 11C (Commercieel), 12C (NPO) en 6B (DAB Oost) op

http://www.dabmonitor.nl/

orthello

Bericht door orthello » 24 jan 2014 16:21

Ik zit me suf te zoeken, maar dat rapport van effectis en de foto's daarin komen me zo bekent voor. Hebben die al eerder een keer ergens online gestaan?
.
.
.
.
[edit] ah gevonden op pagina 99 van dit draadje: http://download.omroep.nl/nos/docs/2409 ... _lopik.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

We hoeven trouwens niet te raden wie er naar de rechter is gestapt en bezwaar had tegen dit WOB verzoek.
Locatie rechtbank en uitlatingen van BP in de verschillende rapporten zegt genoeg.

Pieterbooy

Bericht door Pieterbooy » 24 jan 2014 19:55

Q-music heeft de beheerders van de Zendmasten voor de rechter gesleept.

http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/1130319" onclick="window.open(this.href);return false;

rvbracht

Bericht door rvbracht » 28 jan 2014 20:25

Maar het meest interessante wordt kennelijk niet openbaar gemaakt. Wat valt er toch te verbergen?
Uitkomst was dat er informatie gedeeltelijk openbaar zou worden gemaakt.

orthello

Bericht door orthello » 28 jan 2014 20:30

Gedeeltelijk als in: her en der wordt de naam Broadcast Partners onleesbaar gemaakt.
Die rapporten zijn toch best duidelijk dacht ik.

Plaats reactie