MTV NL via T-DAB/T-DMB

Frequentie planning, zerobase, ontvangstproblemen, gevoeligheid van tuners, de beste antenne opstelling en omgevallen masten

Moderator: admin6

Plaats reactie
Iwanvl

Re: MTV NL via T-DAB/T-DMB

Bericht door Iwanvl »

OWR mag wel wat aan het aanvoer signaal doen, voor 96kbit klinkt het behoorlijk brak.
Verder wel fijn dat er wat meer variatie op dab+ begint te komen.
EtherScout

Bericht door EtherScout »

R.J. Mulder schreef: 05 jul 2021 18:35
jassy schreef: 05 jul 2021 12:09
EtherScout schreef: 05 jul 2021 11:58 Hoe meer stations erop komen, hoe groter de kans op extra zenders is. Nieuwe zenders in o.a. Wieringermeer, Leeuwarden, Groningen, Zwolle, Arnhem, Goes, De Mortel en Roermond zouden meer dan welkom zijn.
De Kop van Overijssel wordt nog verrassend goed gedekt door Lelystad en Smilde. Apeldoorn en Arnhem wordt gedekt door Hilversum, onder Arnhem doet Rotterdam nog een beetje mee. Heb dit zelf kunnen testen.

Wat mij betreft echt gemist worden Wieringen, Eindhoven/Roermond en Goes (Deze dan op 9A). Natuurlijk moet het net nog sterk verdicht gaan worden maar er is een hele redelijke basisdekking!
die 50 Watt uit Tjerkgaast zet ook geen zoden aan dijk voor het noorden en noordwesten, als ze daar eens knap vermogen op zetten pak je al een deel van de probleemgebieden op de wadden en wellicht ook kop v noordholland.
Tjerkgaast is het laatste excuuszendertje uit de oude situatie. De oorspronkelijke vergunning stelde het 'in gebruik nemen' van ieder frequentiegebied verplicht. Met 50W Tjerkgaast was de regio Friesland 'in gebruik'. In Zeeland zit dat anders: omdat Goes bij MTVNL vroeger bij 5B Zuid-Holland-Zeeland hoorde, is het volgens die oude regel geen probleem dat die zender uit staat. Je hebt kans dat die oude regel nog steeds geldt, al ga ik ervan uit dat er sinds de overgang naar 7D/9A nieuwe dekkingseisen zijn.
density1

Bericht door density1 »

Iwanvl schreef: 05 jul 2021 18:54 OWR mag wel wat aan het aanvoer signaal doen, voor 96kbit klinkt het behoorlijk brak.
Veel artifacts inderdaad. Het klinkt allemaal erg dunnetjes ook.
Feivel

Bericht door Feivel »

density1 schreef: 05 jul 2021 20:20
Iwanvl schreef: 05 jul 2021 18:54 OWR mag wel wat aan het aanvoer signaal doen, voor 96kbit klinkt het behoorlijk brak.
Voeren ze het signaal aan met een stream of zo? Ik hoorde vanavond gewoon een hik in het geluid. Had even met SDRuno geluisterd, met de DAB-plug-in, antenne richting Friesland gedraaid. Klinkt echt bizar slecht.

Overigens kan ik niet zeggen dat de andere zenders op MTVNL veel beter klinken. Naar mijn bescheiden mening klinkt Magic FM (of Magic DAB :))) het beste. GLXY vond ik vooral erg zacht, en er miste wat body in het geluid.
Feivel

Bericht door Feivel »

JG van Straten schreef: 05 jul 2021 18:14
density1 schreef: 05 jul 2021 13:03 Ik hoor hele andere muziek op hun DAB kanaal dan via hun website. Zijn er meerdere versies?
Tomorrowland OWR via de Belgische DAB (11A) verschilt van de Nederlandse versie maar is wel dezelfde als deze versie

https://www.tomorrowland.com/home/radio
Dat lijkt me tijdelijk. Ik had in de Roemeense pers gelezen dat Tomorrowland in ieder land een eigen programma met eigen DJ’s, gericht op dat land wil brengen.
Pascal. K

Bericht door Pascal. K »

Feivel schreef: 06 jul 2021 01:24
density1 schreef: 05 jul 2021 20:20
Voeren ze het signaal aan met een stream of zo? Ik hoorde vanavond gewoon een hik in het geluid. Had even met SDRuno geluisterd, met de DAB-plug-in, antenne richting Friesland gedraaid. Klinkt echt bizar slecht.

Overigens kan ik niet zeggen dat de andere zenders op MTVNL veel beter klinken. Naar mijn bescheiden mening klinkt Magic FM (of Magic DAB :))) het beste. GLXY vond ik vooral erg zacht, en er miste wat body in het geluid.
Het aanvoeren van Dab gaat altijd via een stream ;-)
jassy

Bericht door jassy »

Ik vind Tomorrowland OWR en GLXY best wel oke klinken! Bij GLXY ligt het soms een beetje aan de muziek.

Hij is bij mij niet meer van Tomorrowland af te krijgen... dit is wat mij betreft een echte SLAM killer!
Check live de details van de ensembles op 11C (Commercieel), 12C (NPO) en 6B (DAB Oost) op

http://www.dabmonitor.nl/
Pascal. K

Bericht door Pascal. K »

density1 schreef: 05 jul 2021 14:49 Maar waar online is die Nederlandse versie dan te beluisteren die je ook op DAB hoort?
Via de site en app van Q-music.
casebbers1101

Bericht door casebbers1101 »

Pascal. K schreef: 06 jul 2021 08:38 Het aanvoeren van Dab gaat altijd via een stream ;-)
Nee regionale/landelijke hebben speciale codec's in leen van Broadcast Partners.
fdboer

Bericht door fdboer »

casebbers1101 schreef: 25 jul 2021 15:57
Pascal. K schreef: 06 jul 2021 08:38 Het aanvoeren van Dab gaat altijd via een stream ;-)
Nee regionale/landelijke hebben speciale codec's in leen van Broadcast Partners.
En wat leveren die codecs af?... een stream. . . 😁
Plaats reactie