Iets gewijzigd op 11C?

Frequentie planning, zerobase, ontvangstproblemen, gevoeligheid van tuners, de beste antenne opstelling en omgevallen masten

Moderator: admin6

Plaats reactie
Sattools

Iets gewijzigd op 11C?

Bericht door Sattools »

Sinds twee dagen kan ik in mijn Ford Focus van 2019 geen 11C zonder onderbrekingen ontvangen. Ik krijg 1 sec audio dan stil, weer 1 sec audio enz. Vreemde is dat de overige multiplexen geen problemen geven. Ook de ontvangst is verder nog prima, pak in Rosmalen bv. gewoon de NRW mux. Iemand een idee??
Aart Rietveld

Re: Iets gewijzigd op 11C?

Bericht door Aart Rietveld »

Zeer waarschijnlijk is de synchronisatie tussen de DAB-zender bij jou in de buurt en de rest van het netwerk weg. Je ontvanger krijgt dan de signalen van meerdere zenders binnen die onderling niet gelijk lopen. Dit komt gezien de meldingen op dit forum bij deze DAB-multiplex vaker voor.

Ik merk dit de laatste weken ook in de Bollenstreek (noordelijk deel van Zuid-|Holland). Ik ervaar veel meer uitval in het geluid op 11C als dat tot voor kort het geval was.
Sattools

Re: Iets gewijzigd op 11C?

Bericht door Sattools »

Daar lijkt het niet op, de storing doet zich overal voor (rosmalen <—> Arnhem) ook de radio schiet in de stress als hij op 11C staat sinds gister. Kan dan de knoppen niet of nauwelijks bedienen, dus er ‘iets’ op 11C wat dit veroorzaakt gezien het op geen enkele andere multiplex voorkomt.
Plaats reactie