DVB-T herindeling en veiling

Frequentie planning, zerobase, ontvangstproblemen, gevoeligheid van tuners, de beste antenne opstelling en omgevallen masten
Uncle2

Re: DVB-T herindeling en veiling

Bericht door Uncle2 » 11 sep 2018 16:29

Belachelijk dat KPN haar macht gewoon misbruikt om iedereen naar KPN Interactieve TV te jagen door de mogelijkheden van DVB-T2 zó uit te kleden. Dit zou niet moeten mogen! In Duitsland kan het allemaal wel gewoon: wel een smartcard, wel een insteekmodule en dus wel eigen apparatuurkeuze en wel gewoon opnemen als je dat wilt. Kijk maar op http://www.dvb-t2hd.de/.
[/quote]

Dat komt omdat de politiek gewoon zit te slapen en dat geldt ook voor DAB+. Niemand lijkt in Den Haag geïnteresseerd in Media dan alleen bezuinigen op de publieke omroep. Technisch zijn het helemaal leken. :oops:

terrestrial

Bericht door terrestrial » 15 sep 2018 10:12

terrestrial schreef:
09 sep 2018 14:15
Is er nog steeds signaal op die frequentie?
Niemand met een DVB-T2 geschikte TV in de omgeving van Hilversum/Amersfoort/Utrecht ?

DX'r

Bericht door DX'r » 15 sep 2018 19:04

terrestrial schreef:
15 sep 2018 10:12
terrestrial schreef:
Niemand met een DVB-T2 geschikte TV in de omgeving van Hilversum/Amersfoort/Utrecht ?
Bedoel je dat er een zender in Leusden met T2 uitzendt zoals http://www.radio-tv-nederland.nl/ melding van maakte paar dagen terug?
Laatst gewijzigd door DX'r op 16 sep 2018 17:18, 1 keer totaal gewijzigd.

Noordzee

Bericht door Noordzee » 15 sep 2018 20:18

Ik vraag mij af of hier in Drenthe vanaf 2 oktober 2018 kanaal 22 gebruikt gaat worden voor de NPO-zenders.
(Want kanaal 22 wordt nu al gebruikt in Overijssel en die gaan pas later over op DVB-T2.)

Uncle2

Bericht door Uncle2 » 17 sep 2018 09:29

Waarschijnlijk gaat ook de provincie Overijssel over op DVB-T2 in oktober. Zie http://radio-tv-nederland.nl/dvbt/digitenne-kpntv.html .

terrestrial

Bericht door terrestrial » 17 sep 2018 10:36

DX'r schreef:
15 sep 2018 19:04
terrestrial schreef:
15 sep 2018 10:12
terrestrial schreef:
Bedoel je dat er een zender in Leusden met T2 uitzendt zoals http://www.radio-tv-nederland.nl/ melding van maakte paar dagen terug?
ja uiteraard maar die zender kan wel maar 10 minuten hebben aangestaan, ik wil graag van iemand in die omgeving weten of het test signaal nog in de lucht is. Ik heb vanaf mijn locatie geprobeerd iets te ontvangen maar ik zie geen signaal (ook niet op de SDR) Tevens twijfel ik er aan of de NPO zenders wel echt in 1080p worden uitgezonden. Zo'n TV kan dat wel aangeven maar dat kan ook een foutje van de software zijn dat het in werkelijkheid nog steeds 1080i is.

Noordzee

Bericht door Noordzee » 17 sep 2018 19:41

Uncle2 schreef:
17 sep 2018 09:29
Waarschijnlijk gaat ook de provincie Overijssel over op DVB-T2 in oktober. Zie http://radio-tv-nederland.nl/dvbt/digitenne-kpntv.html .
Waar haal je die info dan vandaan? Op jouw link zie ik het niet terug. Drenthe valt in omwisselregio 1, Overijssel valt in omwisselregio 2. Voor omwisselregio 2 heb ik nog nergens een datum teruggelezen.

Uncle2

Bericht door Uncle2 » 18 sep 2018 08:44

Noordzee. De tijd zal het leren. Maar kijk maar een goed naar het kaartje van KPN. Ook de site van radio-tv-nederland zegt mij voldoende, maar je moet natuurlijk wel goed kijken. Smilde gaat naar kanaal 22 gelijk aan de (ongewijzigde) kanalen van de prov. Overijssel.

EtherScout

Bericht door EtherScout » 18 sep 2018 10:47

Uncle2 schreef:
18 sep 2018 08:44
Noordzee. De tijd zal het leren. Maar kijk maar een goed naar het kaartje van KPN. Ook de site van radio-tv-nederland zegt mij voldoende, maar je moet natuurlijk wel goed kijken. Smilde gaat naar kanaal 22 gelijk aan de (ongewijzigde) kanalen van de prov. Overijssel.
In dit PDF'je staat alle informatie, waaronder de oude en nieuwe kanaalindeling. De kaartjes van de NPO staan verder onderaan. Dit is ongetwijfeld het document waarop ook Radio-TV-Nederland haar tabellen op gebaseerd heeft.

Uncle2

Bericht door Uncle2 » 18 sep 2018 11:10

EtherScout schreef:
18 sep 2018 10:47
Uncle2 schreef:
In dit PDF'je staat alle informatie, waaronder de oude en nieuwe kanaalindeling. De kaartjes van de NPO staan verder onderaan. Dit is ongetwijfeld het document waarop ook Radio-TV-Nederland haar tabellen op gebaseerd heeft.
De kaartjes van het overheidsvoorstel lijken mijn mening te bevestigen dat Overijssel ook in oktober wordt overgezet. Mijn kan niet in aangrenzende gebieden met twee verschillden DVB-T systemen uitzend. Wel vreemd vind ik dat Friesland, in het zelfde kanaal spectrum als Smilde, pas volgend jaar gelijk met de randstad overschakeld. Volgens mij zit er ook een foutje, omdraaiïng in het kanaal van Den Helder (kan.43) Moet volgens mij ook kan 34 zijn.

retep

Bericht door retep » 18 sep 2018 16:11

Uncle2 schreef:

De kaartjes van het overheidsvoorstel lijken mijn mening te bevestigen dat Overijssel ook in oktober wordt overgezet. Mijn kan niet in aangrenzende gebieden met twee verschillden DVB-T systemen uitzend.

zou opzich wel kunnen, er zijn nu 5 multiplexxen en die zijn er ook in het nieuwe systeem, je kunt nu nog de oude kanalen aanhouden maar wel overgaan op de nieuwe norm. zie dat de kanalen die nu worden gebruikt in Groningen en Drenthe gelijkt zijn (en in Overijssel anders) voor alle mutiplexxen (muv van die voor de PO natuurlijk) dus dat moet kunnen.

EtherScout

Bericht door EtherScout » 18 sep 2018 19:13

retep schreef:
18 sep 2018 16:11
Uncle2 schreef:

De kaartjes van het overheidsvoorstel lijken mijn mening te bevestigen dat Overijssel ook in oktober wordt overgezet. Mijn kan niet in aangrenzende gebieden met twee verschillden DVB-T systemen uitzend.
zou opzich wel kunnen, er zijn nu 5 multiplexxen en die zijn er ook in het nieuwe systeem, je kunt nu nog de oude kanalen aanhouden maar wel overgaan op de nieuwe norm. zie dat de kanalen die nu worden gebruikt in Groningen en Drenthe gelijkt zijn (en in Overijssel anders) voor alle mutiplexxen (muv van die voor de PO natuurlijk) dus dat moet kunnen.
En dan twee keer je nieuwe ontvanger opnieuw te moeten laten scannen. Nee, tijdelijke kanalen moeten zo veel mogelijk vermeden worden, omdat de kijkers opnieuw scannen erg vervelend vinden. Ik denk dat het kaartje van KPN niet klopt en dat Friesland en Groningen over gaan en dat Drenthe en Overijssel later komen.

retep

Bericht door retep » 18 sep 2018 22:31

dat kan alleen als niet alles overgaat een deel van de nieuwe kanalen worden nu en straks ook buiten die 2 provincies gebruikt.

big T

Bericht door big T » 19 sep 2018 08:07

Ik woon in Drenthe en volgens KPN gaan wij keurig over in Oktober.
Dat wordt bevestigd uit de correspondentie van KPN, en de nieuwe ontvanger die hier al staat.
Wat trouwens een heel vreemd toestel is, je kunt er mee kijken en dat is het dan.
Wil je meer? Dan moet je naar ITV gaan zegt KPN.
Twee of meer regionale zenders instellen, kan niet.
Mee opnemen? Kan niet.
Spanning uitschakelen van de antenne? Kan niet.
Erotiek beveiliging met pin uit zetten? Kan niet.
En ga maar door.
Sent from my laptop using Windows

Noordzee

Bericht door Noordzee » 21 sep 2018 10:58

big T schreef:
19 sep 2018 08:07
Ik woon in Drenthe en volgens KPN gaan wij keurig over in Oktober.
Dat wordt bevestigd uit de correspondentie van KPN, en de nieuwe ontvanger die hier al staat.
Wat trouwens een heel vreemd toestel is, je kunt er mee kijken en dat is het dan.
Wil je meer? Dan moet je naar ITV gaan zegt KPN.
Twee of meer regionale zenders instellen, kan niet.
Dat van twee regionale zenders instellen vraag ik mij dus af.
Want kanaal 22 wordt dadelijk gebruikt voor zowel TV Drenthe als TV Oost.
Mogelijk zou je deze dan allebei moeten kunnen ontvangen?
Of er zou een verschil moeten zijn tussen het aanbod van de zenders vanuit Zwolle en vanuit Smilde.
Maar dan wordt het wel heel lastig (onmogelijk!) om iedereen zijn juiste provinciale zender aan te bieden.
Want de provinciegrenzen lopen her en der wat grillig. Check de omgeving Meppel/Steenwijk maar is....
Ik hoop eigenlijk dat zowel vanuit Drenthe als vanuit Overijssel beide zenders aangeboden gaan worden.

Plaats reactie