wat zijn de ervaringen met de verbetering van de Vcr

Frequentie planning, zerobase, ontvangstproblemen, gevoeligheid van tuners, de beste antenne opstelling en omgevallen masten
rvbracht

Re: wat zijn de ervaringen met de verbetering van de Vcr

Bericht door rvbracht » 03 apr 2018 12:17

2n2219 schreef:
01 apr 2018 14:46
rvbracht schreef:
31 mar 2018 12:03
Ik merk nog zo heel veel van die verbetering. Op diverse plekken valt de ontvangst nog steeds weg op mijn DAB+ autoradio.
Raam- of dakantenne?
Dakantenne, af fabriek. NPO is verder uitstekend, en valt alleen maar weg in een tunnel ofzo.

DAB+ fan

Bericht door DAB+ fan » 03 apr 2018 21:35

Ik wil nog even een laatste reactie op dit onderwerp geven het maakt wel uit of je een beetje vrij zit of in een hoek waar even wat meer bebouwing is
ik ben bij men neef op de camping geweest. Daar is alles goed te ontvangen zelfs de VRT en Norkring gaat daar prima in een bosrijke omgeving! En das een wereld van verschil in vergelijking met de bebouwde kom hier in Oosterhout ook in de auto op bredere wegen in Oosterhout geen probleem maar bij smallere straten weer wel !

DAB+ fan

Bericht door DAB+ fan » 10 apr 2018 21:58

En wie hier commentaar op heeft geen probleem mag altijd maar het is wel de waarheid ik had de zender die in Gilze
staat liever in Breda willen zien staan !

DX'r

Bericht door DX'r » 11 apr 2018 19:23

DAB+ fan schreef:
10 apr 2018 21:58
En wie hier commentaar op heeft geen probleem mag altijd maar het is wel de waarheid ik had de zender die in Gilze
staat liever in Breda willen zien staan !
Heb je gelijk in maar de zenderoperator van die netwerken had blijkbaar geen zin om DAB te plaatsen op het gebouw waar ze met FM vandaan uitzenden (Regus Business Park II).
Geografisch gezien had Breda netjes tussen Roosendaal en Loonopzand gestaan, Loonopzand en Gilze is best wel idioot :lol: :lol:

DAB+ fan

Bericht door DAB+ fan » 12 apr 2018 15:51

Hopelijk lezen dit de Commerciële zenders en de Broadcasting Partners in Eindhoven en Roermond kon dit tenslotte wel !
wie weet en ik hoop dat dit ook echt gaat gebeurend dat zou dan zowel voor de 7A en 11 C moeten zijn!
zelfs hier in Oosterhout staat een mast doelloos die vroeger voor de kabel gebruikt werd dus de mogelijkheden zijn
er maar mogelijk denk ik hier te makkelijk over :oops:

ronny forgeron

Bericht door ronny forgeron » 23 apr 2018 10:17

"Dat mensen fysieke kwalen ervaren door antennes is niet zo heel gek. De hoogfrequente microgolf straling is schadelijk voor de mens. Dan moet je toch denken aan alles voor je mobiele telefoon en ook DAB+."

Really? DAB+ is band III waarop 60 jaar tv werd uitgezonden. Toch echt geen microgolf straling, 175 MHz en omgeving is metergolven...

DAB+ fan

Bericht door DAB+ fan » 29 apr 2018 17:56

oke maar waar niet een betere plaatsing van de zendmasten had ook een optie kunnen zijn ?

Plaats reactie