Kavel B2 trouwens, daar zit Almere in op 97.4 maar een klote locatie op het moment met Wild er op. Ik zou hem op het WTC knallen waar ook hun studio gaat komen.Vliegendereporter schreef: 19 jun 2025 17:23 Ik denk als ik het zo lees kiss op kavel B02 komt daar zit ook frequentie in Almere in
KISS FM Amsterdam - 90.1 FM
Moderator: admin6
-
Re: KISS FM Amsterdam - 90.1 FM
-
Als ik er zo over nadenk, dan zou het zomaar kunnen zijn dat Kiss FM inderdaad heel kavel B02 krijgt. Inclusief Lelystad 89,4 en Emmeloord 97,5 en Wieringermeer 96,0.Vanjeafisharder schreef: 19 jun 2025 18:21Kavel B2 trouwens, daar zit Almere in op 97.4 maar een klote locatie op het moment met Wild er op. Ik zou hem op het WTC knallen waar ook hun studio gaat komen.Vliegendereporter schreef: 19 jun 2025 17:23 Ik denk als ik het zo lees kiss op kavel B02 komt daar zit ook frequentie in Almere in
Domeinnaam voor uitbreiding naar Almere staat al klaar: kissradio.nl is geregistreerd door Camfactor (Bart Meuleman/Van der Molen).
-
KISS FM BREIDT UIT: VANAF 1 SEPTEMBER TE BELUISTEREN IN HEEL NOORD-HOLLAND EN VERDER
Amsterdam, juni 2025 – KISS FM breidt vanaf 1 september haar bereik fors uit en is dan in heel Noord-Holland te beluisteren via de FM-frequenties uit kavel B02 van de regionale frequentieveiling.
Het station is onder meer te ontvangen in Amsterdam (93.6 FM), Haarlem (97.3 FM), Alkmaar (96.3 FM), Almere (97.4 FM), Lelystad (89.4 FM), Emmeloord (97.5 FM) en de Wieringermeer (96.0 FM).
Daarnaast is KISS FM via DAB+ te horen in Noord-Holland, Zuid-Holland, Flevoland en Zeeland. Wereldwijd luisteren kan via de livestream op www.kissfm.amsterdam.
Op 1 september start KISS FM met een vernieuwde programmering, met gepresenteerde shows in zowel het Nederlands als het Engels.
https://kissfm.amsterdam/index.php/over ... amsterdam/
Amsterdam, juni 2025 – KISS FM breidt vanaf 1 september haar bereik fors uit en is dan in heel Noord-Holland te beluisteren via de FM-frequenties uit kavel B02 van de regionale frequentieveiling.
Het station is onder meer te ontvangen in Amsterdam (93.6 FM), Haarlem (97.3 FM), Alkmaar (96.3 FM), Almere (97.4 FM), Lelystad (89.4 FM), Emmeloord (97.5 FM) en de Wieringermeer (96.0 FM).
Daarnaast is KISS FM via DAB+ te horen in Noord-Holland, Zuid-Holland, Flevoland en Zeeland. Wereldwijd luisteren kan via de livestream op www.kissfm.amsterdam.
Op 1 september start KISS FM met een vernieuwde programmering, met gepresenteerde shows in zowel het Nederlands als het Engels.
https://kissfm.amsterdam/index.php/over ... amsterdam/
-
Ik zou die 97.4 echt verplaatsen in Almere naar het WTC dak, dat mastje in Almere Haven is wel erg laag.
-
Ik denk dat 'ie in Almere Haven staat, omdat de vergunning voor die frequentie een naar het noorden gerichte antenne eist. Vanuit Almere Haven kan je zo toch (zo goed als) heel Almere bereiken.Vanjeafisharder schreef: 06 jul 2025 20:37 Ik zou die 97.4 echt verplaatsen in Almere naar het WTC dak, dat mastje in Almere Haven is wel erg laag.
-
Ik vraag me trouwens af of ze een deuk in een pakje boter kunnen slaan met het huidige format wat ze nu in Amsterdam hanteren. Strakke hitradio met een kleine playlist en dus veel repeats, is al zo vaak geprobeerd, Veronica FM, Yorin FM, Caz! en ook Wild FM probeerde het een tijdje en die zijn niet voor niets naar een ander format gegaan.
Wild FM heeft wel echt veel veel jaren een hitradio-format gehad. En scoorde in Noord-Holland ook wel lekker onder de doelgroep. Toch redde ze het financieel niet, helaas.Vanjeafisharder schreef: 08 jul 2025 11:55 Ik vraag me trouwens af of ze een deuk in een pakje boter kunnen slaan met het huidige format wat ze nu in Amsterdam hanteren. Strakke hitradio met een kleine playlist en dus veel repeats, is al zo vaak geprobeerd, Veronica FM, Yorin FM, Caz! en ook Wild FM probeerde het een tijdje en die zijn niet voor niets naar een ander format gegaan.
Wat voor KISS goed zou kunnen schelen, is dat zij samen kunnen werken met GLXY en de andere radiozender die nog gelanceerd wordt. Je krijgt dan -in ieder geval qua verkooppower- een regionale zendergroep. Met meerdere zenders in dezelfde portefeuille, ben je ook aantrekkelijker voor regionale adverteerders. En iedere zender bedient een stuk van de markt, waardoor je uiteindelijk een groter stuk hebt. De positie is dan dus heel anders dan als je met 1 zender het maximale probeert te behalen. Als je daarnaast Epower hebt voor je landelijke spots, kan je wel zorgen dat je financieel voldoende inkomsten krijgt.
En daarnaast goed de balans houden tussen je inkomsten en je investeringen. Als je met een te grote achterstand (door te grote investeringen) begint, is het lastig terugverdienen.
-
Maar als er geen luisteraars zijn houdt het snel op. Hopelijk doen ze gelijk mee met de meting, net als 4ever49, dan heb je een beetje inzicht.
En Dance hoeft men ook niet te proberen je heb in de regio Amsterdam al Jamm FM en SlamVanjeafisharder schreef: 08 jul 2025 11:55 Ik vraag me trouwens af of ze een deuk in een pakje boter kunnen slaan met het huidige format wat ze nu in Amsterdam hanteren. Strakke hitradio met een kleine playlist en dus veel repeats, is al zo vaak geprobeerd, Veronica FM, Yorin FM, Caz! en ook Wild FM probeerde het een tijdje en die zijn niet voor niets naar een ander format gegaan.

The best way to predict the future is to to create it (Abraham Lincoln)
-
En Wild FM ook. Ik zou een Urban format, dus geen rap/hiphop zoals GLXY maar soul, funk en danceclassics. Dat kan zelfs met de KISS FM branding want er zijn in de states heel veel urban zenders die Kiss FM heten. Past ook meer in het portfolio bij de rest van de zenders.
Nouja het probleem met de hitzenders eerder was niet dat er geen luisteraars waren, maar niet voldoende om als losstaande zender commercieel succesvol (genoeg) te worden. Neem bijv. Caz!, dit was de enige radiozender van SBS. SBS wilde niet alleen dat de zender winstgevend werd, maar ook dat het een zo hoog mogelijk marktaandeel had.Vanjeafisharder schreef: 08 jul 2025 12:49 Maar als er geen luisteraars zijn houdt het snel op. Hopelijk doen ze gelijk mee met de meting, net als 4ever49, dan heb je een beetje inzicht.
KISS in combi met GLXY, de 3de zender in de regio, wellicht zelfs een 4de, vormt een groep. Die groep samen wil dan een zo hoog mogelijk marktaandeel. De optelsom van zenders zou kunnen zorgen voor een hoger gezamenlijk marktaandeel, dan 1 zender met een algemeen format zelfstandig zou kunnen bereiken.
Meerdere specifieke doelgroepen bij elkaar zijn ook een grote doelgroep.
Wild FM zou wel eens de derde (of zelfs 4de zender als je 90.1FM apart uit kavel pakt) op FM kunnen worden. Wild komt nu ook uit het WTC in Almere en werkt al samen met GLXY (GLAXY zit nu op de frequenties van Wild), dus er is sowieso al een samenwerking.Vanjeafisharder schreef: 08 jul 2025 13:43 En Wild FM ook. Ik zou een Urban format, dus geen rap/hiphop zoals GLXY maar soul, funk en danceclassics. Dat kan zelfs met de KISS FM branding want er zijn in de states heel veel urban zenders die Kiss FM heten. Past ook meer in het portfolio bij de rest van de zenders.
-
Dacht dat het geheime project in ieder geval niet Wild FM werd. Ik kreeg toch echt het idee dat dit iets heel bijzonders zou moeten worden 'waar mensen iets van gaan vinden', waren de woorden van Bart Molenkamp. Zou het dat GOD Radio worden van Emons, ja daar vind ik dan wel wat van....
Bart wie? Bart Meuleman, bedoel je? Als je zo goed geïnformeerd bent, waarom schrijf je zijn naam dan niet correct? We hebben het hier niet over een LPAM-amateur met 2,5 luisteraar, maar een grote regionale speler. Van heren van dergelijke pluimage zoek je de naam gewoon even op.Vanjeafisharder schreef: 08 jul 2025 14:53 Dacht dat het geheime project in ieder geval niet Wild FM werd. Ik kreeg toch echt het idee dat dit iets heel bijzonders zou moeten worden 'waar mensen iets van gaan vinden', waren de woorden van Bart Molenkamp. Zou het dat GOD Radio worden van Emons, ja daar vind ik dan wel wat van....
-
Doe niet zo idioot. Meuleman bedoel ik ook. Of ben je het zelf en op je teentjes getrapt?Feivel schreef: 08 jul 2025 16:59Bart wie? Bart Meuleman, bedoel je? Als je zo goed geïnformeerd bent, waarom schrijf je zijn naam dan niet correct? We hebben het hier niet over een LPAM-amateur met 2,5 luisteraar, maar een grote regionale speler. Van heren van dergelijke pluimage zoek je de naam gewoon even op.Vanjeafisharder schreef: 08 jul 2025 14:53 Dacht dat het geheime project in ieder geval niet Wild FM werd. Ik kreeg toch echt het idee dat dit iets heel bijzonders zou moeten worden 'waar mensen iets van gaan vinden', waren de woorden van Bart Molenkamp. Zou het dat GOD Radio worden van Emons, ja daar vind ik dan wel wat van....