KISS FM Amsterdam - 90.1 FM

Discussieer over de regionale omroepen

Moderator: admin6

Feivel

KISS FM Amsterdam - 90.1 FM

Bericht door Feivel »

247Spice is gestopt in Amsterdam. Volgens RadioWereld is vanaf 25 april ‘KISS FM’ te horen op de 90.1 FM. Eigenaar is Nico Silvius (RadioNL, Tukker, Grunn FM, Frysk FM, etc). Ik kwam de website al tegen en heb even meegeluisterd. Op de stream hoor je de jingles van KISS uit Amerika. De zender wordt non stop en zendt alleen ‘de beste hits en throwbacks’ uit.

Zie: https://radiowereld.nl/medianieuws/2025 ... -op-komst/

Benieuwd of een non-stop hitbak in Amsterdam toekomst heeft, en of Nico zomaar de naam KISS mag gebruiken (Bauer Media en KISS FM in Roemenië hebben er de rechten op in Europa).
EtherScout

Re: KISS FM Amsterdam - 90.1 FM

Bericht door EtherScout »

Feivel schreef: 18 apr 2025 20:38 247Spice is gestopt in Amsterdam. Volgens RadioWereld is vanaf 25 april ‘KISS FM’ te horen op de 90.1 FM. Eigenaar is Nico Silvius (RadioNL, Tukker, Grunn FM, Frysk FM, etc). Ik kwam de website al tegen en heb even meegeluisterd. Op de stream hoor je de jingles van KISS uit Amerika. De zender wordt non stop en zendt alleen ‘de beste hits en throwbacks’ uit.

Benieuwd of een non-stop hitbak in Amsterdam toekomst heeft, en of Nico zomaar de naam KISS mag gebruiken (Bauer Media en KISS FM in Roemenië hebben er de rechten op in Europa).
Ik heb zo het idee, dat Nico Silvius alles pakt en invult dat 'ie te pakken kan krijgen. Maar ik zie er nu geen probleem in. Nog even en er gaat weer geveild worden. Op dat moment gaat er heel veel scheefgroei bij de B-kavels rechtgetrokken worden.

En begrijp mij niet verkeerd: ik gun de heer Silvius zijn plekje in de ether echt wel. Ik wens ook zijn bedrijf succes bij het verkrijgen van een eerlijk deel van de kavels.
Vanjeafisharder

Bericht door Vanjeafisharder »

Opmerkelijk weer want dit weekend zou op 90.1 de Amsterdamse Vrije Radio Reünie uitgezonden worden op FM, wat een timing weer dit...
Verder kun je de naam KISS FM altijd gebruiken meen ik, elk land heeft zijn eigen KISS of KIIS (zoals het in LA) heet.

Waar is de website/stream waar je al kunt luisteren?

Edit: ah, al gevonden kissfm.amsterdam dus. Zat even te kijken naar de beschrijving van de zender, en daar valt de volgende zin op: We zijn weer live op jouw favoriete zender: KISS! Op? Beetje slordig dit.
Pascal. K

Bericht door Pascal. K »

Vanjeafisharder schreef: 18 apr 2025 21:09 Opmerkelijk weer want dit weekend zou op 90.1 de Amsterdamse Vrije Radio Reünie uitgezonden worden op FM, wat een timing weer dit...
Verder kun je de naam KISS FM altijd gebruiken meen ik, elk land heeft zijn eigen KISS of KIIS (zoals het in LA) heet.

Waar is de website/stream waar je al kunt luisteren?

Edit: ah, al gevonden kissfm.amsterdam dus. Zat even te kijken naar de beschrijving van de zender, en daar valt de volgende zin op: We zijn weer live op jouw favoriete zender: KISS! Op? Beetje slordig dit.
De naam kiss is een geregistreerde merknaam en mag je dus niet zomaar gebruiken. De gebruikers over de wereld zullen wel licentie hiervoor hebben.
WFNX

Bericht door WFNX »

Feivel schreef: 18 apr 2025 20:38 247Spice is gestopt in Amsterdam. Volgens RadioWereld is vanaf 25 april ‘KISS FM’ te horen op de 90.1 FM. Eigenaar is Nico Silvius (RadioNL, Tukker, Grunn FM, Frysk FM, etc). Ik kwam de website al tegen en heb even meegeluisterd. Op de stream hoor je de jingles van KISS uit Amerika. De zender wordt non stop en zendt alleen ‘de beste hits en throwbacks’ uit.

Klinkt erg als de slogan van Kiss in de UK. Als ik iets had mogen bedenken had ik het format van Kisstory uitgerold, inmiddels zelfs populairder dan Kiss zelf.
Vanjeafisharder

Site is inmiddels weer 'op slot' gegaan.
Pascal. K

Bericht door Pascal. K »

Vanjeafisharder schreef: 18 apr 2025 22:04 Site is inmiddels weer 'op slot' gegaan.
Inmiddels weer open.

Domein staat op naam van de persoon achter Easy FM Almere.
Feivel

Bericht door Feivel »

Als ik dit format af zet tegen 247Spice (20 urban plaatjes, 10 latin hits, 10 overige, en dat de hele dag op repeat), vind ik dit toch wel aangenamer. Het doet mij wat denken aan een Nederlandse versie van het Zweedse RIX FM. Geinig detail: RIXFM heeft hetzelfde jingle pakket (ook van het origineel uit Amerika). Ik zou alleen geen James Hype na Coldplay geprogrammeerd hebben, maar goed.

Ik zie hier wel wat in als er óók presentatoren komen. Non-stop voegt in een stad als Amsterdam natuurlijk niet zoveel toe.
Vanjeafisharder

Nee, het is natuurlijk maar een babyfoon die 90.1 en bovendien is het format nou niet bepaald succesvol tegenwoordig.Iedereen duikt op de classics omdat hier meer mee valt te verdienen commercieel gezien. Ik had liever een urban format gezien voor Amsterdam met soul en funk en oude disco classics, naar voorbeeld van KISS FM NY en WBLS FM dat is er nog niet, behalve op lokaal niveau dan een beetje met Jamm FM.
jessica

Bericht door jessica »

Als 247 Spice al uit de lucht is en ze pas 25 april starten dan hadden ze die Amsterdamse Reunie ook nog wel kunnen uitzenden.
Vanjeafisharder

Zal een zakelijke beslissing zijn, wel weer toevallig dat het net zo uit komt dat ze nu die reünie niet uit kunnen zenden op FM, alleen via de FM frequenties van Jamm. Het zal me dan ook niets verbazen als er iets illegaals nog wordt aangestoken in of net buiten Amsterdam...
jessica

Bericht door jessica »

Met Pasen zijn er vaak net als met Kerst wel piraten in de lucht ja. Heb het idee alleen met kerst wat meer.
Pascal. K

Bericht door Pascal. K »

Vanjeafisharder schreef: 19 apr 2025 01:26 Zal een zakelijke beslissing zijn, wel weer toevallig dat het net zo uit komt dat ze nu die reünie niet uit kunnen zenden op FM, alleen via de FM frequenties van Jamm. Het zal me dan ook niets verbazen als er iets illegaals nog wordt aangestoken in of net buiten Amsterdam...
Op 87.5 is wat te horen
Madurodam FM

Bericht door Madurodam FM »

Met alleen een lokale hitzender ga je het niet redden lijkt me. KISS Amsterdam kan zich wel onderscheiden door er een Engelstalig station van te maken, aangezien het merendeel van de Amsterdammers Engels als voertaal heeft. Laat Adam Curry er maar een programma doen ;)
"de grootste hits voor 't kleinste stadje van Nederland"
Vanjeafisharder

Als het allemaal uit Sneek gaat komen, dan wordt het gewoon JOY Radio maar dan met KISS jingles.
Plaats reactie