Nieuwe 538 studio en Shure's
Moderator: admin6
Nieuwe 538 studio en Shure's
Ben ik de enige die de nieuwe studio van 538 met de shure's niet lekker vind klinken?
Re: Nieuwe 538 studio en Shure's
Nee hoor, dat vind ik ook. Net als Veronica met de Shure's. Hoorde ik laatst op de radio van een orthopedisch schoenmaker. Ik wil niet overdrijven, maar ik had moeite Stenders te verstaan. Bij 538 vind ik die SM7B's maar saai klinken. Het zou moeten knallen, want het is hitradio.
Op een of andere manier denken de heren techneuten bij Nederlandse radiostations dat je uit maar 2 mics kunt kiezen: de Shure SM7B of de Rode Broadcaster. Al het andere is ondergeschikt voor ze. Ikzelf ben van geen van beiden echt fan. De Shure vind ik modderig klinken, de Rode Broadcaster te gehyped klinken. Veel midden, weinig presence, waardoor je wederom weer op het punt van verstaanbaarheid komt. Nu is hier op het forum iemand die gewoon roept: 'Ja, moet je die Shure maar goed inregelen en gewoon goede spullen erachter kopen!', maar dat blijkt kennelijk nog best een klus.
Nee, die SM7B is niet mijn favoriete microfoon. Dan toch liever de Broadcaster, als je tussen die twee moet kiezen. Vraag je mij: 'Wat vind jij dan mooi, Feivel?' dan kom ik toch weer aanzetten met een Neumann. Luister eens naar de 102's die ze hebben bij de VRT, bij Duitse radiostations, bij Qmusic en JOE in België, bij Sveriges Radio voor hun podcasts... Ik vind dat een wereld van verschil.
Op een of andere manier denken de heren techneuten bij Nederlandse radiostations dat je uit maar 2 mics kunt kiezen: de Shure SM7B of de Rode Broadcaster. Al het andere is ondergeschikt voor ze. Ikzelf ben van geen van beiden echt fan. De Shure vind ik modderig klinken, de Rode Broadcaster te gehyped klinken. Veel midden, weinig presence, waardoor je wederom weer op het punt van verstaanbaarheid komt. Nu is hier op het forum iemand die gewoon roept: 'Ja, moet je die Shure maar goed inregelen en gewoon goede spullen erachter kopen!', maar dat blijkt kennelijk nog best een klus.
Nee, die SM7B is niet mijn favoriete microfoon. Dan toch liever de Broadcaster, als je tussen die twee moet kiezen. Vraag je mij: 'Wat vind jij dan mooi, Feivel?' dan kom ik toch weer aanzetten met een Neumann. Luister eens naar de 102's die ze hebben bij de VRT, bij Duitse radiostations, bij Qmusic en JOE in België, bij Sveriges Radio voor hun podcasts... Ik vind dat een wereld van verschil.
538 klonk ook al voor geen meter, is het niet gewoon de processing?
Helemaal eens !! .. heb de SM7B ooit gehad, teleurgesteld en ook over naar een Neumann .. een wereld van verschil !!Feivel schreef: ↑04 dec 2024 13:22Nee, die SM7B is niet mijn favoriete microfoon. Dan toch liever de Broadcaster, als je tussen die twee moet kiezen. Vraag je mij: 'Wat vind jij dan mooi, Feivel?' dan kom ik toch weer aanzetten met een Neumann. Luister eens naar de 102's die ze hebben bij de VRT, bij Duitse radiostations, bij Qmusic en JOE in België, bij Sveriges Radio voor hun podcasts... Ik vind dat een wereld van verschil.
Aan VST-plugins passen geen 19" rack-oren ....
Door de agressieve audio processing van 538 vind ik het lastig te beoordelen wat er nou het slechtste klinkt…. De microfoons, de voice processing, de zendlijnprocessing of het geheel. Maar zowel de SM7B als de Broadcaster word ik niet heel blij van. Doe mij maar een EV RE20/RE320, SE Electronics Dynacaster DCM8 of SE4100. Ook een TLM102 is natuurlijk niets mis mee .Is het budget laag, dan mag er een SE V7 aan de hengel. Onbekend maakt onbemind!
It's only vintage if it works. Otherwise it's just old crap.
-
Dit topic hoort hier eigenlijk niet thuis trouwens. Past meer in 'Soundprocessing' denk ik zo. Misschien dat 1 van de admins je topic kunnen verplaatsen.
538 heeft m.i. en Talpa in het bijzonder de meest wollige processing zonder voldoende dynamiek, en hou me ten goede het hoort ook helemaal niet te klinken zoals op een 'CD', maar kapot geprocessed is een ander verhaal. Het moet vooral dik en wollig en dan is het goed vinden station managers lekker...
538 heeft m.i. en Talpa in het bijzonder de meest wollige processing zonder voldoende dynamiek, en hou me ten goede het hoort ook helemaal niet te klinken zoals op een 'CD', maar kapot geprocessed is een ander verhaal. Het moet vooral dik en wollig en dan is het goed vinden station managers lekker...