Veiling regionale kavels

Discussieer over de regionale omroepen

Moderator: admin6

Vliegendereporter

Re: Veiling regionale kavels

Bericht door Vliegendereporter »

De Nachtwacht schreef: 19 jun 2025 17:22 Dan is het voor Kink klaar op die frequenties. Benieuwd of we die nog ergens anders terug gaan zien.
Kink komt ook niet op GLXY pakket wand die hebben er andere plannen mee
jessica

Bericht door jessica »

90,1 is misschien voor Kink nog een mogelijkheid. Maar dit is volgens mij alleen omgeving Amsterdam.
Vanjeafisharder

Bericht door Vanjeafisharder »

Vermogen gaat wel omhoog voor 98.0, naar 27kW. KINK zat/zit meen ik lager wegens kostenbesparing.
Vliegendereporter

Vanjeafisharder schreef: 19 jun 2025 18:01 Vermogen gaat wel omhoog voor 98.0, naar 27kW. KINK zat/zit meen ik lager wegens kostenbesparing.
En bang dat ze boven 30 procent uit zouden komen en dan zelf ook handhaving verzoek zouden krijgen
EtherScout

Bericht door EtherScout »

jessica schreef: 19 jun 2025 17:39 90,1 is misschien voor Kink nog een mogelijkheid. Maar dit is volgens mij alleen omgeving Amsterdam.
Ik denk niet dat Kink naar B04 zal gaan. Wat moet Kink met alleen maar Amsterdam? Kink gaat op de eigen DAB+kanalen verder en ik denk dat dat prima is. De doelgroep weet Kink nu echt wel te vinden.

Nu is het afwachten wat er wel op B04 komt en of daar één of twee stations op komen. GLXY heeft extra DAB+ruimte in Noord-Holland en Flevoland.
Groninger

Bericht door Groninger »

Vliegendereporter schreef: 19 jun 2025 17:17 Mooi nieuws voor slam! Vanaf 1 september Op de 98.0 en 98.3 in Noord-Holland
Eigenlijk sneu, dat Slam niet in heel Nederland op fm zit, ze hadden beter van een flink aantal van die piep kavels een grote kunnen maken en daar een muziek clausule op los gelaten dat alleen tostaat om dance/techno/house te draaien dan was er wat meer diversiteit in de ether gekomen op fm.
Madurodam FM

Bericht door Madurodam FM »

KISS FM komt dus (vanuit Almere) regionaal op DAB+ en FM. En Bart Meuleman geeft zelfs aan met een derde stations te komen; maak ons gek Bart!
De beste man heeft het radiohart op de juiste plaats, en GLXY bleek met een niche format een schot in de roos. Hopelijk gaat dat 'm ook met KISS FM lukken, alhoewel dat format (tot nu toe) klinkt als 'duizend in een dozijn'. En een derde station; daar kunnen we nu enkel maar naar gissen.
Easy met softpop, Latin, Country of Jazz; het kan nog alle kanten op :wink:
"de grootste hits voor 't kleinste stadje van Nederland"
Vanjeafisharder

Misschien een Urban station? Zou zeker passen in Almere/Amsterdam. Station met veel soul, disco, funk en oude rap/hiphop. Sluit ook mooi aan bij GLXY in het portfolio. Ik vind dat zelfs beter passen dan het format wat Easy FM nu hanteert. Ik vind dat eigenlijk niet zo passen in Almere, in zo'n multi culti stad met veel 'import' Amsterdammers.
waterveenmos

Bericht door waterveenmos »

Groninger schreef: 19 jun 2025 20:41
Vliegendereporter schreef: 19 jun 2025 17:17 Mooi nieuws voor slam! Vanaf 1 september Op de 98.0 en 98.3 in Noord-Holland
Eigenlijk sneu, dat Slam niet in heel Nederland op fm zit, ze hadden beter van een flink aantal van die piep kavels een grote kunnen maken en daar een muziek clausule op los gelaten dat alleen tostaat om dance/techno/house te draaien dan was er wat meer diversiteit in de ether gekomen op fm.
Want dance, techno en house zijn verder niet op fm te horen?
Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan?
EtherScout

Bericht door EtherScout »

waterveenmos schreef: 20 jun 2025 10:48
Groninger schreef: 19 jun 2025 20:41
Want dance, techno en house zijn verder niet op fm te horen?
Het aanbod op FM zal nooit perfect zijn. Daar is eenvoudigweg geen ruimte voor. En daarbij: de meeste FM-kavels hebben gaten in de dekking. Sinds DAB+ in Nederland (kwa frequenties) volledig beschikbaar is, maak ik mij niet meer zo druk over het aanbod op FM. Wat wel op FM te ontvangen is, is meegenomen. Ik zou zeggen: koop een digitale (auto)radio.
Vliegendereporter

Radio 10 Brabant en Q-Music Limburg constructie blijft mogelijk toch bestaan naar 1 september https://radiowereld.nl/medianieuws/2025 ... Ap2Gr4jcQg
rvbracht

Bericht door rvbracht »

Vliegendereporter schreef: 22 jun 2025 16:56 Radio 10 Brabant en Q-Music Limburg constructie blijft mogelijk toch bestaan naar 1 september https://radiowereld.nl/medianieuws/2025 ... Ap2Gr4jcQg
Dat zou toch wel diep treurig zijn.
Wat een armoe...
Vanjeafisharder

Dit is een aanname van radiowereld.nl niet van TiDa is aan het einde te lezen. Dus of dit daadwerkelijk gaat gebeuren valt nog maar te bezien en of dat mogelijk is.
BrightHopper

Bericht door BrightHopper »

rvbracht schreef: 22 jun 2025 17:27
Vliegendereporter schreef: 22 jun 2025 16:56 Radio 10 Brabant en Q-Music Limburg constructie blijft mogelijk toch bestaan naar 1 september https://radiowereld.nl/medianieuws/2025 ... Ap2Gr4jcQg
Dat zou toch wel diep treurig zijn.
Wat een armoe...
Hier zal Mediahuis dan wel een reactie op geven met een kortgeding mocht dit ongelofelijke weer waarheid zijn!
WFNX

Bericht door WFNX »

Vanjeafisharder schreef: 19 jun 2025 22:07 Misschien een Urban station? Zou zeker passen in Almere/Amsterdam. Station met veel soul, disco, funk en oude rap/hiphop. Sluit ook mooi aan bij GLXY in het portfolio. Ik vind dat zelfs beter passen dan het format wat Easy FM nu hanteert. Ik vind dat eigenlijk niet zo passen in Almere, in zo'n multi culti stad met veel 'import' Amsterdammers.
Ik hoop ook GLXY throwback, dat is een heerlijk station. Prettige mix van bekend oud en soms ietsje minder bekend uit die tijd. Zou het wel leuk vinden in de ether! Maar geloof dat die ondernemer al een derde (en ander geheim) project heeft aangekondigd?
Plaats reactie