Dat betwijfel ik eigenlijk. Radio NL en Tukker fm verliezen best veel fm frequenties en daarom zet Sneek ze nu landelijk op DAB, maar kan me voorstellen dat ze Magic daarvoor opofferen.jessica schreef: 17 jun 2025 00:46Je hebt toch ook nog Magic FM. Komen die ook nog op frequenties terug FM of DAB+?gerard909 schreef: 16 jun 2025 22:54 Kiss FM is op zoek naar DJ talent. Dus dan zullen we dat station vanaf september wel terug gaan horen op 1 van de frequenties in/rond Amsterdam.
https://www.instagram.com/p/DK9wZzKoUCh ... gzczhiY3N5
Veiling regionale kavels
Moderator: admin6
-
Re: Veiling regionale kavels
-
De kans is inderdaad groot dat we Magic FM, Vibe Radio, Frysk FM en Grunn FM niet meer terug gaan zien op DAB+ maar enkel nog kunnen beluisteren als webstation/subkanaal van RadioNL; bijvoorbeeld een RadioNL Frysk, RadioNL Grunn, RadioNL Vibe etc.
Bij een landelijke KISS heb ik zo mijn bedenkingen. Als ze het format blijven hanteren zoals nu te horen is gaat dat niets toevoegen aan wat we al hebben. Teveel concurrentie in dezelfde vijver, en te weinig onderscheidend. Vandaar mijn hoop op enkel een lokale KISS voor Amsterdam met vet Amerikaans format en Engelstalige presentatie. Helaas gaat dat niet gebeuren.
Bij een landelijke KISS heb ik zo mijn bedenkingen. Als ze het format blijven hanteren zoals nu te horen is gaat dat niets toevoegen aan wat we al hebben. Teveel concurrentie in dezelfde vijver, en te weinig onderscheidend. Vandaar mijn hoop op enkel een lokale KISS voor Amsterdam met vet Amerikaans format en Engelstalige presentatie. Helaas gaat dat niet gebeuren.
"de grootste hits voor 't kleinste stadje van Nederland"
-
Magic zou wel zonde zijn voor het DAB aanbod, een goede 70's en 80's zender met ook de nodige niet platgedraaide muziek uit die jaren die je al hoort op een zender als JOE.
Jammer dat Decibel geen plekje meer heeft. 

The best way to predict the future is to to create it (Abraham Lincoln)
Denk samen met Vibe hun minst belangrijke stations, heb werkelijk nooit reclame gezien voor deze twee, voor NL en tukker wel. Vermoed dat de twee landelijke kanalen bij MTVNL waar nu vibe en magie op zitten, naar NL en tukker gaan.De Nachtwacht schreef: 17 jun 2025 06:59Dat betwijfel ik eigenlijk. Radio NL en Tukker fm verliezen best veel fm frequenties en daarom zet Sneek ze nu landelijk op DAB, maar kan me voorstellen dat ze Magic daarvoor opofferen.jessica schreef: 17 jun 2025 00:46Je hebt toch ook nog Magic FM. Komen die ook nog op frequenties terug FM of DAB+?gerard909 schreef: 16 jun 2025 22:54 Kiss FM is op zoek naar DJ talent. Dus dan zullen we dat station vanaf september wel terug gaan horen op 1 van de frequenties in/rond Amsterdam.
https://www.instagram.com/p/DK9wZzKoUCh ... gzczhiY3N5
-
Oh ja, vibe ook nog. Ja, dit zal 'm dan wel worden inderdaad.Pascal. K schreef: 17 jun 2025 13:56Denk samen met Vibe hun minst belangrijke stations, heb werkelijk nooit reclame gezien voor deze twee, voor NL en tukker wel. Vermoed dat de twee landelijke kanalen bij MTVNL waar nu vibe en magie op zitten, naar NL en tukker gaan.De Nachtwacht schreef: 17 jun 2025 06:59Dat betwijfel ik eigenlijk. Radio NL en Tukker fm verliezen best veel fm frequenties en daarom zet Sneek ze nu landelijk op DAB, maar kan me voorstellen dat ze Magic daarvoor opofferen.jessica schreef: 17 jun 2025 00:46
Je hebt toch ook nog Magic FM. Komen die ook nog op frequenties terug FM of DAB+?
-
Je hebt kans, dat Vibe in Noord-Holland en Flevoland op DAB+ komt. Andere stations van RRF Sneek kunnen ook op DAB+ in diverse regio's, zeker als zij weer kiezen voor 64 kb/s per station.De Nachtwacht schreef: 17 jun 2025 14:54Oh ja, vibe ook nog. Ja, dit zal 'm dan wel worden inderdaad.Pascal. K schreef: 17 jun 2025 13:56 Denk samen met Vibe hun minst belangrijke stations, heb werkelijk nooit reclame gezien voor deze twee, voor NL en tukker wel. Vermoed dat de twee landelijke kanalen bij MTVNL waar nu vibe en magie op zitten, naar NL en tukker gaan.
-
Overigens zag ik dat Arrow classic rock ook door heel Nederland op regionale DAB+ ruimte zit die zullen dan naar 1 september ook wel weer terug gaan naar MTVNL kanaal Arrow word namelijk ook geproduceerd door Sneek https://www.arrow.nl/luisteren-arrow-classic-rock/
Bron website https://www.arrow.nl/luisteren-arrow-classic-rock/Vliegendereporter schreef: 17 jun 2025 23:35 Overigens zag ik dat Arrow classic rock ook door heel Nederland op regionale DAB+ ruimte zit die zullen dan naar 1 september ook wel weer terug gaan naar MTVNL kanaal Arrow word namelijk ook geproduceerd door Sneek https://www.arrow.nl/luisteren-arrow-classic-rock/
Veel luisteraars vragen ons waarom wij niet op 'de gewone FM' zitten.
Deze zijn het laatst verdeeld in 2013 en toen viel ARROW 'naast de boot'.
.En wij betalen de AT gewoon niet
Als er in 2023 weer ruimte vrijkomt 'in de ether' zullen wij zeker de mogelijkheden onderzoeken.
Arrow van uit Sneek hoop dat ze wel wat nauwkeuriger hun site gaan vullen, en de duim uit de mond latenNiks van gemerkt veiling allang geweest

The best way to predict the future is to to create it (Abraham Lincoln)
-
Ik heb inmiddels geen idee meer, van wie Arrow Classic Rock nu eigenlijk is. Is die naam nu van RRF Sneek, of van Blended Broken Beats, de club die ook Arrow Bluesbox bezit? Duidelijk is, dat het gebruik van restruimte voor een heel station straks in de meeste muxen geen optie meer is.
Er zijn drie opties:
- Via RRF: Er in 64 kb/s tussen proppen in Noord-Nederland in de DAB+ruimte van RRF.
- Via ieder bedrijf: Ruimte huren bij MTVNL. (Die ruimte is er nog.)
- Via Blended Broken Beats op FM en DAB+ in Zeeland, Utrecht en Gelderland en op DAB+ in Zuid-Holland en Overijssel.
Er zijn drie opties:
- Via RRF: Er in 64 kb/s tussen proppen in Noord-Nederland in de DAB+ruimte van RRF.
- Via ieder bedrijf: Ruimte huren bij MTVNL. (Die ruimte is er nog.)
- Via Blended Broken Beats op FM en DAB+ in Zeeland, Utrecht en Gelderland en op DAB+ in Zuid-Holland en Overijssel.
-
Blended Broken Beats heeft Arrow ROCK Radio Arrow Bluesbox, Sneek Arrow Classic Rock. Dat ging onlangs nog mis toen niet ACR te horen was op hun stream bij TuneIn maar Arrow Rock Radio van Blended Broken Beats van Ad Ossendrijver.
-
Ik meende altijd dat Sneek alleen de productie deed en niet de merknaam bezit.
Maar van wie die dan wel zou zijn, zou ik ook niet weten, niet van Blended broken beats inderdaad.
Het zou me trouwens niets verbazen als Blende broken beats rock radio op fm en dab zet en niet bluesbox.
Maar van wie die dan wel zou zijn, zou ik ook niet weten, niet van Blended broken beats inderdaad.
Het zou me trouwens niets verbazen als Blende broken beats rock radio op fm en dab zet en niet bluesbox.
-
-
Mooi nieuws voor slam! Vanaf 1 september Op de 98.0 en 98.3 in Noord-Holland
-
Dan is het voor Kink klaar op die frequenties. Benieuwd of we die nog ergens anders terug gaan zien.