Veiling regionale kavels

Discussieer over de regionale omroepen

Moderator: admin6

Plaats reactie
Pascal. K

Re: Veiling regionale kavels

Bericht door Pascal. K »

Johanneke schreef: 23 mei 2025 12:08 Bij de vorige veiling was nu (vrijdag rond 12u) de uitslag bekend. Ze zijn die pakketten toch niet een voor een aan het veilen?! Ik vind het wel bijzonder dat het allemaal weer zo lang moet duren met slechts 13 partijen. Maar goed, de overheid heeft natuurlijk weer tijd genoeg...
De overheid bepaald niet hoelang het zal duren, maar de bieders, zolang ze blijven bieden blijft de veiling doorlopen. Nu eerst een weekend pauze…. Deze veiling zit ook wat complexer in elkaar dan de landelijke veiling, minder kavels en minder deelnemers waren er bij de landelijke, terwijl er nu 28 kavels zijn en 13 deelnemers. En niet te vergeten meer regeltjes dan bij de landelijke veiling.
Vanjeafisharder

Bericht door Vanjeafisharder »

DPG? Ehhm, Noordzee is van Talpa...
De Nachtwacht

Bericht door De Nachtwacht »

En het is een commerciële veiling en radio 5 is publiek.
Pascal. K

Bericht door Pascal. K »

Johnny_ schreef: 23 mei 2025 22:23 Let maar op DPG de hoofdwinnaar. noordzee gaat op fm. en ik hoop stiekum op 5.
DPG mag niet meedoen, Talpa ook niet. Noordzee is trouwens van Talpa en niet van DPG

En radio 5 doet niet mee.

Waarom plaats je vaak flauwekul die niet klopt?
Verdiep je alstublieft in de info voordat je voortaan wat post. Je zet jezelf enorm voor joker.
fdboer

Bericht door fdboer »

Dat noemen ze 'trollen'...
Pascal. K

Bericht door Pascal. K »

Johnny_ schreef: 23 mei 2025 23:53
fdboer schreef: 23 mei 2025 23:33 Dat noemen ze 'trollen'...
trollen, trolletjes, of rolletjes? -zzz :lol: en er wordt ook nog gereargeerd.
de rolmaat rolt naar zijn maatjes!
En weer komt er onzin uit. Maar weer eens melden bij de admins.
Groninger

Bericht door Groninger »

MAAR DPG en Talpa mag wel mee doen via een stromannetje, die later een productie overeenkomst met ze sluit, denk ook dat ze daarom die productie overeenkomst niet hebben verboden, DPG en Talpa zijn groot en hebben poen de rest niet...
Vanjeafisharder

Bericht door Vanjeafisharder »

Dan moeten er geen fysieke stations mee doen aan de veiling maar bepaalde B.V.tjes die niet gelieerd zijn aan een zendergroep. Dan zou het kunnen.
jwp2701

Bericht door jwp2701 »

Johnny_ schreef: 23 mei 2025 22:23 Let maar op DPG de hoofdwinnaar. noordzee gaat op fm. en ik hoop stiekum op 5.
Iets met klok en de klepel!
Zeg dan niks
Streampie

Bericht door Streampie »

Groninger schreef: 24 mei 2025 08:26 MAAR DPG en Talpa mag wel mee doen via een stromannetje, die later een productie overeenkomst met ze sluit, denk ook dat ze daarom die productie overeenkomst niet hebben verboden, DPG en Talpa zijn groot en hebben poen de rest niet...
Tja, productie-overeenkomsten vinden veel vaker plaats natuurlijk, ook op lokaal niveau. Ik ben echt benieuwd wat hier uit gaat rollen, als het juridisch allemaal klopt kan het inderdaad zomaar gebeuren dat Talpa via dit soort constructies RNN regionaal/semi-landelijk op FM krijgt. John De Mol was erg verbolgen dat ie '"maar" 3 landelijke FM netwerken mag bezitten...Maar goed dit blijft speculatie.
Calypso

Bericht door Calypso »

jwp2701 schreef: 24 mei 2025 09:38
Iets met klok en de klepel!
Zeg dan niks
Ze te zien is de betreffende login/user verwijderd. Niet de eerste keer voor deze persoon, en vroeger of later verwacht ik dat-ie onder een andere naam wel weer terug komt. Wat ik al zeg: is al vaker gebeurd.
Orange

Bericht door Orange »

Streampie schreef: 24 mei 2025 15:00
Groninger schreef: 24 mei 2025 08:26 MAAR DPG en Talpa mag wel mee doen via een stromannetje, die later een productie overeenkomst met ze sluit, denk ook dat ze daarom die productie overeenkomst niet hebben verboden, DPG en Talpa zijn groot en hebben poen de rest niet...
Tja, productie-overeenkomsten vinden veel vaker plaats natuurlijk, ook op lokaal niveau. Ik ben echt benieuwd wat hier uit gaat rollen, als het juridisch allemaal klopt kan het inderdaad zomaar gebeuren dat Talpa via dit soort constructies RNN regionaal/semi-landelijk op FM krijgt. John De Mol was erg verbolgen dat ie '"maar" 3 landelijke FM netwerken mag bezitten...Maar goed dit blijft speculatie.
Mijn inschatting is ook dat de regionale initiatieven het nakijken hebben en veel kavels worden verkregen door bedrijven die uiteindelijk een productie-overeenkomst aangaan met een landelijke partij. Dat het wat langer duurt, komt omdat die landelijke partijen diepere zakken hebben. Met als resultaat dat Slam, Kink, Noordzee, Sublime en dergelijke op regionale kavels komen. Positief daaraan is overigens dat het wel iets toevoegt aan het radiolandschap. Gelukkig zijn constructies als Q Limburg, Radio 10 Brabant en Q non-stop niet meer toegestaan.

Wellicht is dat ook wel de reden dat Talpa onlangs met Noordzee is gekomen. Die proberen ze vast ergens op een regionaal kavel te krijgen.

Ik kan me overigens wel voorstellen dat kavels wat meer in het noorden of wellicht oosten van het land toch nog voor de echt regionale partijen zjin en wat meer betaalbaar.

Heel benieuwd wat de uitslag wordt.
big T

Bericht door big T »

Als je de markt echt zijn gang laat gaan, zo als velen willen, dan gaat het grote geld er met de buit ervandoor.
En het lijkt als of de staat dit wil gaan faciliteren, door zulke constructies toe te laten staan.
De Nachtwacht

Bericht door De Nachtwacht »

Wat gebeurd er eigenlijk met de aan het kavel gekoppelde dab ruimte als een Noordzee of SLAM op fm zou komen middels een productieovereenkomst? Ze hebben immers al landelijke dab-dekking. Wordt deze ruimte dan meegenomen in de veiling van de dab-only kavels in juni? Of krijgen we in die regio's gewoon dubbele dekking omdat het regio kavel technisch gezien van een andere partij is?
big T

Bericht door big T »

Ik denk het laatste?
Plaats reactie