Veiling regionale kavels

Discussieer over de regionale omroepen

Moderator: admin6

Groninger

Re: Veiling regionale kavels

Bericht door Groninger »

Lees dat bericht die ik plaatste eens goed ging over het feit dat Continu in 2022 de fm heeft verlaten, om dat het financieel niet uit kon.
Dat is anders dan dab, dab is meer ruimte, en dus goedkoper.
De Nachtwacht

Bericht door De Nachtwacht »

Ja, maar dat dat destijds voor Continu op ging wil niet zeggen dat het dan voor alle partijen zo is natuurlijk

Misschien ben ik heel naïf, maar ik geloof niet zonder meer dat het niet uit zou kunnen. In een veiling waarin zoveel geld omgaat zullen donaties van luisteraars niet meer dan een bijdrage leveren, het grote geld voor een frequentie zal daar niet vandaan komen. Dat zullen de eigenaren van de des betreffende stations, die al jaren in die sector zitten, toch wel weten.
Feivel

Bericht door Feivel »

BertVos schreef: 06 mei 2025 14:11
Groninger schreef: 01 mei 2025 16:38 Vraag mij dan ook af hoe rendabel deze zenders dan zijn.
Je bent commercieel, dus een bedrijf dat winst moet maken om de boel te betalen en daarnaast te sparen voor toekomstige inversteringen.
Dit lijkt mij meer kostendekkend, met de hakken over de sloot, en van week naar week ondernemen.
En wéér die zure negativiteit van 'Grunniger' richting één van onze zenders.
Beste 'Grunniger': we bestaan nog maar 28 jaar... Zou dat komen omdat we niet winstgevend zijn denk je? En dat we ondernemen, zoals jezelf zegt: 'ondernemen van week naar week' ?!
En wat gek: zulke zure en negatieve verhalen van jou lees ik nooit over onze collega's. Wat is daarvan de reden? Heb er zo mijn gedachten bij :).

Nog even dit: wat je schrijft boeit mij geeneens zo veel hoor. Eigenlijk niets. Nul.
Maar gezien je voortdurende aanval op onze zenders maakt mij wel nieuwsgierig naar wie je bent. En: waaróm jouw zuurheid richting ons? Je bent er kennelijk wel veel mee bezig; met 'ons'. Dan zit er kennelijk jou iets dwars. Anders boeit het je niet. Toch?

Fijne dag!
Bert Vos
Simone FM
HITZZZ!!
Bert, ik wil je erop wijzen dat ‘Grunniger/Grunneger’ en ‘Groninger’ niet dezelfde personen zijn. Ik ken de persoon achter ‘Grunneger’ persoonlijk en die laat zich nooit negatief uit over Simone of Hitzzz. Die houdt zich alleen maar bezig met etherpiraten. Wie ‘Groninger’ hier is weet ik helaas niet. Maar ik wil dit wel rechtgezet hebben. ‘Grunneger’ heeft zijn naam al jaren en jaren, en ‘Groninger’ hier is relatief nieuw.
Vliegendereporter

Bericht door Vliegendereporter »

Johnny_

Bericht door Johnny_ »

Vliegendereporter schreef: 12 mei 2025 19:19 Niet zo gunstig voor Radionl

https://radiowereld.nl/medianieuws/2025 ... rWE2bB6BfA
Denk dat ze beter de 4 stations onder een noemer kunnen zetten... omdat ze toch allemaal vanuit een omgeving uitzenden. daar zit denk ik ook het betreffende probleem.
De Nachtwacht

Dat druk je nog voorzichtig uit, de stemming zal daar niet best zijn denk Ik. Denk dat de kans aanzienlijk is dat ze nog maar met 1 merk actief zijn straks, alleen radio NL.
Vliegendereporter

Bericht door Vliegendereporter »

De Nachtwacht schreef: 12 mei 2025 19:37

Dat druk je nog voorzichtig uit, de stemming zal daar niet best zijn denk Ik. Denk dat de kans aanzienlijk is dat ze nog maar met 1 merk actief zijn straks, alleen radio NL.

Denk het ook en de rest wellicht verder online en op DAB+
Pascal. K

Bericht door Pascal. K »

Johnny_ schreef: 12 mei 2025 19:33

Denk dat ze beter de 4 stations onder een noemer kunnen zetten... omdat ze toch allemaal vanuit een omgeving uitzenden. daar zit denk ik ook het betreffende probleem.
Dat zullen ze nooit gaan doen, wel is de kans dat er minder op Fm komen en de rest op dab+
Groninger

Bericht door Groninger »

Jammer is het wel voor hun, zij zijn de enige die deze gerne muziek uitzenden ook daadwerkelijk fatsoenlijke radio brengen, dat kan je van die andere zender hier in Groningen niet zeggen.
EtherScout

Bericht door EtherScout »

Groninger schreef: 13 mei 2025 07:30
Jammer is het wel voor hun, zij zijn de enige die deze gerne muziek uitzenden ook daadwerkelijk fatsoenlijke radio brengen, dat kan je van die andere zender hier in Groningen niet zeggen.
Dit is precies waar de veiling nu juist niet over gaat. Iedere vergunninghouder mag (binnen de regels) zelf weten hoe hij/zij het radioprogramma maakt. De luisteraar bepaalt vervolgens zelf waar hij/zij naar luistert. Iedere luisteraar bepaalt zelf wat 'fatsoenlijke radio' is. Zoveel mensen, zoveel meningen. En dat mag. Gelukkig wel.

Ik gun ieder station z'n succes. Wij gaan het zien. :D
EtherScout

Bericht door EtherScout »

https://radiowereld.nl/medianieuws/2025 ... equenties/
Ik heb niks met frequentiemakelaars, dus dit lijkt mij een goede zaak. Maak gewoon zelf een programma voor de vergunning(en) die je verworven heb, of draag die vergunning(en) over aan iemand die dat wel doet.

Wat RadioNL wel zou kunnen gaan doen, is samenwerken met andere radiobedrijven in een keten van stations met hetzelfde format. Die stations hebben dan elk hun eigen naam en programma, maar zij delen bijvoorbeeld technische faciliteiten, reclameverkoop en landelijke promotie.
Pascal. K

Bericht door Pascal. K »

EtherScout schreef: 13 mei 2025 08:54

https://radiowereld.nl/medianieuws/2025 ... equenties/
Ik heb niks met frequentiemakelaars, dus dit lijkt mij een goede zaak. Maak gewoon zelf een programma voor de vergunning(en) die je verworven heb, of draag die vergunning(en) over aan iemand die dat wel doet.

Wat RadioNL wel zou kunnen gaan doen, is samenwerken met andere radiobedrijven in een keten van stations met hetzelfde format. Die stations hebben dan elk hun eigen naam en programma, maar zij delen bijvoorbeeld technische faciliteiten, reclameverkoop en landelijke promotie.
Dat hebben ze geprobeerd met 8fm, maar dat is mislukt.
Madurodam FM

Bericht door Madurodam FM »

Was dat niet destijds met RadioNL Kids daar in Brabant?
"de grootste hits voor 't kleinste stadje van Nederland"
DX'r

Bericht door DX'r »

Madurodam FM schreef: 13 mei 2025 12:37 Was dat niet destijds met RadioNL Kids daar in Brabant?
We hebben ooit Efteling (Kids) Radio gehad via DAB
De Nachtwacht

DX'r schreef: 13 mei 2025 13:02
Madurodam FM schreef: 13 mei 2025 12:37 Was dat niet destijds met RadioNL Kids daar in Brabant?
We hebben ooit Efteling (Kids) Radio gehad via DAB
Nee, niet Efteling kids radio, maar deze.
https://radiowereld.nl/medianieuws/2018 ... fm-en-dab/
Plaats reactie