Veiling regionale kavels

Discussieer over de regionale omroepen

Moderator: admin6

Plaats reactie
Pascal. K

Re: Veiling regionale kavels

Bericht door Pascal. K »

Vanjeafisharder schreef: 28 apr 2025 18:25 Qua muziek is het wel de opvolger. Inderdaad zit Erwin vd. Bliek er achter. Ze vullen dus een gat wat Fresh opvulde een aantal jaren geleden. En ik vind ze dat beter invullen dan Fresh zelf. Het is wat meer oldschool house, Fresh was toch meer een kopie van Slam FM.
Fresh draaide ook meer top 40 dance zoals slam nu ook doet. In de begin jaren zelfs Italo en dance classics. Toen het nog Fresh 102 was
Vanjeafisharder

Bericht door Vanjeafisharder »

Dat vond ik inderdaad wel de betere versie van Fresh 102.
Feivel

Bericht door Feivel »

Madurodam FM schreef: 28 apr 2025 15:16 De terugkeer van Decibel of Fresh FM! :)) :)) :)) Serieus, we kunnen hier gaan gissen maar het kan werkelijk alle kanten op. We weten wel welke partijen genoeg op de bankrekening hebben staan om de concurrentie het nakijken te geven.
Fresh kun je wel vergeten. De Buma Stemra/SENA en Fresh zijn voor zover ik weet nog altijd geen vrienden van elkaar. Dat conflict is jaaaaaren bezig geweest. Ik denk dat Fresh alleen terug kan komen als er een totaal ander team mee aan de slag gaat. Dan is de vraag of de oude eigenaar van Fresh dat ook wil…
Vliegendereporter

Bericht door Vliegendereporter »

Ik zag op Facebook voorbijkomen dat luisteraars van Hitzzz al een steun actie hebben opgezet om geld inzamelen voor dat station
https://steunactie.nl/actie/hitzzz-da-s ... J4097Ya2Rg
EtherScout

Bericht door EtherScout »

Vliegendereporter schreef: 28 apr 2025 21:23 Ik zag op Facebook voorbijkomen dat luisteraars van Hitzzz al een steun actie hebben opgezet om geld inzamelen voor dat station
Het is veel minder dramatisch als men het laat voorkomen. Als Hitzzz geen FM-kavel weet te bemachtigen, dan zal het station in de hierop volgende veilingronde toch zeker wel een plekje kunnen bemachtigen via een DAB+only-vergunning in 7C. En daarbij ook een plekje in 5A en 6A bemachtigen, lijkt mij ook geen groot probleem. Dan zit je toch ècht wel in de ether...
Vliegendereporter

EtherScout schreef: 29 apr 2025 11:01
Vliegendereporter schreef: 28 apr 2025 21:23 Ik zag op Facebook voorbijkomen dat luisteraars van Hitzzz al een steun actie hebben opgezet om geld inzamelen voor dat station
Het is veel minder dramatisch als men het laat voorkomen. Als Hitzzz geen FM-kavel weet te bemachtigen, dan zal het station in de hierop volgende veilingronde toch zeker wel een plekje kunnen bemachtigen via een DAB+only-vergunning in 7C. En daarbij ook een plekje in 5A en 6A bemachtigen, lijkt mij ook geen groot probleem. Dan zit je toch ècht wel in de ether...

Inmiddels lees ik dat ze een Benefietconcert gaan geven

https://www.debontewever.nl/evenementen ... aZ2nbzJd0Q
Pascal. K

Bericht door Pascal. K »

Daar zijn ze dan wel laat mee… het is al 1 voor 12 wat de veiling betreft
Groninger

Bericht door Groninger »

Vraag mij dan ook af hoe rendabel deze zenders dan zijn.
Je bent commercieel, dus een bedrijf dat winst moet maken om de boel te betalen en daarnaast te sparen voor toekomstige inversteringen.
Dit lijkt mij meer kostendekkend, met de hakken over de sloot, en van week naar week ondernemen.
BertVos

Bericht door BertVos »

Groninger schreef: 01 mei 2025 16:38 Vraag mij dan ook af hoe rendabel deze zenders dan zijn.
Je bent commercieel, dus een bedrijf dat winst moet maken om de boel te betalen en daarnaast te sparen voor toekomstige inversteringen.
Dit lijkt mij meer kostendekkend, met de hakken over de sloot, en van week naar week ondernemen.
En wéér die zure negativiteit van 'Grunniger' richting één van onze zenders.
Beste 'Grunniger': we bestaan nog maar 28 jaar... Zou dat komen omdat we niet winstgevend zijn denk je? En dat we ondernemen, zoals jezelf zegt: 'ondernemen van week naar week' ?!
En wat gek: zulke zure en negatieve verhalen van jou lees ik nooit over onze collega's. Wat is daarvan de reden? Heb er zo mijn gedachten bij :).

Nog even dit: wat je schrijft boeit mij geeneens zo veel hoor. Eigenlijk niets. Nul.
Maar gezien je voortdurende aanval op onze zenders maakt mij wel nieuwsgierig naar wie je bent. En: waaróm jouw zuurheid richting ons? Je bent er kennelijk wel veel mee bezig; met 'ons'. Dan zit er kennelijk jou iets dwars. Anders boeit het je niet. Toch?

Fijne dag!
Bert Vos
Simone FM
HITZZZ!!
big T

Bericht door big T »

Negeren is vaak het beste, geen zuurstof geven Bert.
Vliegendereporter

Ook radionl is een actie gestart Vriendje voor een Tientje’

Sneek, 8 mei 2025 – RADIONL, de grootste Nederlandstalige radiozender van Nederland, viert dit jaar haar 20-jarig jubileum. Tegelijkertijd staat het station voor een grote uitdaging: op 20 mei worden de FM-frequenties geveild, waaronder die van RADIONL. Dit kan er voor zorgen dat de toekomst van RADIONL onzeker is.

Om ook de komende jaren Nederlandstalige muziek te kunnen blijven draaien, roept RADIONL de hulp in van haar luisteraars. Onder het motto ‘Vriendje voor een Tientje’ organiseert de zender een speciale actie, waarbij luisteraars het station financieel kunnen steunen.

Van maandag 12 mei tot en met maandag 19 mei kunnen luisteraars via radionl.fm/doneren minimaal €10 doneren om ‘vriendje’ te worden van RADIONL. Als dank ontvangen zij een RADIONL certificaat, én mogen ze een verzoeknummer indienen voor de speciale ‘Verzoekservice XXL’. Deze service draait een week lang 24 uur per dag verzoekplaten die live te horen zijn op de radiozender.

“Met de steun van onze luisteraars blijven we strijden voor onze plek op de FM-band. Samen zorgen we ervoor dat RADIONL ALTIJD AAN blijft,” aldus Nico Silvius, directeur van RADIONL.
Groninger

Bericht door Groninger »

Het kan allemaal niet uit zie ook dit maar eens,
https://mediamagazine.nl/radio-continu- ... gen-op-fm/
Vanjeafisharder

Dat verklaard waarom Radio Continu nu ook met een nonstop en 70's en 80's kanaal komt. Ook dat zal op DAB gaan verschijnen.
De Nachtwacht

Bericht door De Nachtwacht »

Vanjeafisharder schreef: 09 mei 2025 18:29 Dat verklaard waarom Radio Continu nu ook met een nonstop en 70's en 80's kanaal komt. Ook dat zal op DAB gaan verschijnen.
Dat verklaart het niet denk ik want dat bericht komt uit 2022.
Vanjeafisharder

Oh, ok dan zit 'Groninger' te trollen dus.
Plaats reactie