hoeveel easy wil je hebben

Discussieer over de regionale omroepen

Moderator: admin6

Plaats reactie
Echtwel

hoeveel easy wil je hebben

Bericht door Echtwel »

Zo bijzonder dat sommige stations toe veel moeite hebben met onderzoek naar hun naam.
Voordat men een naam claimend net als Mi Amigo een tijd terug waar er nu een stuk of 12 van zijn.
Is nu de naam "Easy" aan de beurt.

we hebben nu in Almere een https://easyfm.nl/

en in Amersfoort Easy Radio
https://mediamagazine.nl/easy-radio-in- ... via-de-fm/

Opvallende ook de kleur keuze ik weet niet wat ik er van moeten denken hoor .... :roll:
The best way to predict the future is to to create it (Abraham Lincoln)
De Nachtwacht

Re: hoeveel easy wil je hebben

Bericht door De Nachtwacht »

Correct me if i'm wrong, maar Is toch van dezelfde eigenaar? In dat geval zijn dezelfde naam en huisstijl wel verklaarbaar lijkt me.
Wissewasje

Bericht door Wissewasje »

Wat een gek station. De muziek is heel easy/rustig, terwijl de website echt IN JE FACE SCHREEUWT. Met allemaal animaties, schreeuwende mensen, knallende kleuren en festival-achtige vormgeving. Wat wil EasyFM nu precies zijn?
rodie

Bericht door rodie »

Wissewasje schreef: 29 nov 2022 12:36 Wat een gek station. De muziek is heel easy/rustig, terwijl de website echt IN JE FACE SCHREEUWT. Met allemaal animaties, schreeuwende mensen, knallende kleuren en festival-achtige vormgeving. Wat wil EasyFM nu precies zijn?
Ik zie het al, het is een website van pro radio. https://www.pro.radio
GerjanCluistra

Bericht door GerjanCluistra »

Easy FM en Easy Radio hebben dezelfde eigenaar, dus daar zal weinig discussie over ontstaan. Wat wel opvallend is, Easy FM is een publieke lokale omroep, terwijl Easy Radio een commerciële lokale omroep is.

Kan Easy Radio in mijn woonomgeving nog net ontvangen. Vind het wel een lekkere zender om aan te hebben staan.
froz0

Bericht door froz0 »

EASY 95.5 FM is het lokale publieke radiostation van Almere wat wordt geëxploiteerd door Stichting Productie Fabriek Almere. Er wordt 24 uur per dag uitgezonden, 7 dagen per week met een horizontale programmering bestaande uit nieuws- en actualiteitenprogramma’s afgewisseld met muziek.

en
Easy Radio is een programma van Camfactor Media Groep en brengt een non-stop muziekprogramma met soft pop uit de jaren 70 tot heden afgewisseld met landelijk en lokaal nieuws. De vormgeving van de radiozender is gemaakt door Pors Impact Creactive uit Geldrop. De radiozender maakt voor haar uitzendingen via de FM gebruik van een lokale commerciële radiovergunning.
All wiyht, rho sritched mg kegtops awound?
Calypso

Bericht door Calypso »

Echtwel schreef: 14 nov 2022 14:22 Zo bijzonder dat sommige stations toe veel moeite hebben met onderzoek naar hun naam.
Voordat men een naam claimend net als Mi Amigo een tijd terug waar er nu een stuk of 12 van zijn.

Opvallende ook de kleur keuze ik weet niet wat ik er van moeten denken hoor .... :roll:
Zou het sarcasme vinden als de Almerense Easy de Amersfoortse aan gaat klagen, omdat ze zelf een Veronica persfoto voor Dennis Hoebee gebruiken...
Feivel

Bericht door Feivel »

froz0 schreef: 17 jan 2023 11:31 EASY 95.5 FM is het lokale publieke radiostation van Almere wat wordt geëxploiteerd door Stichting Productie Fabriek Almere. Er wordt 24 uur per dag uitgezonden, 7 dagen per week met een horizontale programmering bestaande uit nieuws- en actualiteitenprogramma’s afgewisseld met muziek.

en
Easy Radio is een programma van Camfactor Media Groep en brengt een non-stop muziekprogramma met soft pop uit de jaren 70 tot heden afgewisseld met landelijk en lokaal nieuws. De vormgeving van de radiozender is gemaakt door Pors Impact Creactive uit Geldrop. De radiozender maakt voor haar uitzendingen via de FM gebruik van een lokale commerciële radiovergunning.
Camfactor is toch ook eigenaar van GLXY? Krijgt GLXY daarmee een softpop-zusje? Ook apart: GLXY heeft amper luisteraars en staat nog in de kinderschoenen, maar toch alweer een nieuwe zender beginnen. Of het is júist om GLXY na enige tijd weer uit te faseren..
Vanjeafisharder

Bericht door Vanjeafisharder »

Er is in die zin een connectie met Easy FM Almere omdat Bart van der Molen, de ochtend DJ daar, eigenaar is van Camfactor meen ik.
Madurodam FM

Bericht door Madurodam FM »

Camfactor zou iets aan de dubbele distributie van GLXY op zowel MTVNL als verschillende lokale muxen kunnen doen door daar GLXY te vervangen door Easy.
"de grootste hits voor 't kleinste stadje van Nederland"
Pascal. K

Bericht door Pascal. K »

Calypso schreef: 17 jan 2023 15:59
Echtwel schreef: 14 nov 2022 14:22 Zo bijzonder dat sommige stations toe veel moeite hebben met onderzoek naar hun naam.

Zou het sarcasme vinden als de Almerense Easy de Amersfoortse aan gaat klagen, omdat ze zelf een Veronica persfoto voor Dennis Hoebee gebruiken...
Gaan ze niet doen, is dezelfde partij.
Pascal. K

Bericht door Pascal. K »

Madurodam FM schreef: 18 jan 2023 14:00 Camfactor zou iets aan de dubbele distributie van GLXY op zowel MTVNL als verschillende lokale muxen kunnen doen door daar GLXY te vervangen door Easy.
Misschien vult het de gaten op?
Vanjeafisharder

Bericht door Vanjeafisharder »

Het is sowieso een vreemde constructie want op FM 95.4 in Amersfoort is een hele andere Easy Radio te horen dan op DAB+. Daar heet het Easy Traxx maar hoor je de Easy Radio 95.4 FM Amersfoort jingles maar met een hele andere playlist maar wel met in het display Easy Radio 95.4 Amersfoort. Apart allemaal.
Plaats reactie