signaal regionalen en de 7 c onder de maat regio Breda

Discussieer over de regionale omroepen

Moderator: admin6

DAB+ fan

Re: signaal regionalen en de 7 c onder de maat regio Breda

Bericht door DAB+ fan »

je zit zo kort bij de zender dat de 9C weg gedrukt word moet je nagaan ! De signalen komen bij jou zelfs nog met de antenne ingeschoven.
En dat vind ik dus weer vreemd dat deze signalen de zwakkere weg drukken ? Zo als de 9 C
glokhoff

Bericht door glokhoff »

9C is zwak in Breda, omdat in Breda nog géén zender voor 9C aan staat. Signaal moet uit Roosendaal, Loon op Zand en Rotterdam komen...
DX'r

Bericht door DX'r »

DX'r schreef: 15 sep 2022 17:00
DAB+ fan schreef: 15 sep 2022 12:03 De nieuwe mux de 7C wat hier voorheen de 7A was is nauwelijks verbeterd de ontvangst van de regionalen zou ook gaan verbeteren!
Als dit het is wat er nu staat vind ik het schandalig waardeloos en het er maar proberen het erdoor te proppen maar het mag niks kosten.
Voor het raam in mijn kamer met een nieuwe binnen antenne die ook nog wat versterkt signaal met volop fouten erin!
De 11C de commerciële omroepen doen het wel wat beter maar zou ook nog wel beter kunnen Npo is nog het beste te ontvangen.
Waarom wordt er geen signaal geleverd dat je geen gekke trucjes uit moet gaan halen om de ontvangst te verbeteren!
Dat geld ook voor de 9 Cook signaal niet zoals het hoort te zijn.
Hoe kan DAB+ zo ooit een succes worden? Het gaat hier om de regio Breda !
Breda staat inderdaad helemaal niet aan volgens https://www.radio-tv-nederland.nl/dab/7c-lb-nb.html
Info is alweer aangepast Breda staat blijkbaar wel aan -bier
DAB+ fan

Bericht door DAB+ fan »

ik begrijp het zendvermogen had anders wel wat hoger gemogen dit is het laatste wat ik vermeld!
fdboer

Bericht door fdboer »

DAB+ fan schreef: 18 sep 2022 15:39 je zit zo kort bij de zender dat de 9C weg gedrukt word moet je nagaan ! De signalen komen bij jou zelfs nog met de antenne ingeschoven.
En dat vind ik dus weer vreemd dat deze signalen de zwakkere weg drukken ? Zo als de 9 C
Dat is niet vreemd, dat is wat bedoeld wordt met 'groot signaal gedrag' van ontvangers. Het heeft alles te maken met de selectiviteit (of gebrek er aan) van de front-end (lees filters). De ontvanger past via een automatische sterkte regeling zijn circuit aan aan op de sterkte van het ingangssignaal, en als er dan een heel sterke zender te dicht naast zit 'lekt deze door' en duwt deze de ontvanger dicht (minder gevoelig).
Ou-Tannu

Bericht door Ou-Tannu »

heb ik met DAB+ nog niet mee gemaakt.. met FM op de zelfde ontvanger(s) wel...
fdboer

Bericht door fdboer »

Ou-Tannu schreef: 23 sep 2022 18:15 heb ik met DAB+ nog niet mee gemaakt.. met FM op de zelfde ontvanger(s) wel...
Ik wel, elke keer als ik bij Apeldoorn op de A1 langs Uchelen kom valt 9C even weg.
Ou-Tannu

Bericht door Ou-Tannu »

fdboer schreef: 23 sep 2022 19:20
Ou-Tannu schreef: 23 sep 2022 18:15 heb ik met DAB+ nog niet mee gemaakt.. met FM op de zelfde ontvanger(s) wel...
Ik wel, elke keer als ik bij Apeldoorn op de A1 langs Uchelen kom valt 9C even weg.
kan ook een andere verstoring hebben dan dat de ontvanger overstuurd wordt..

al heb ik soms op de meest akward momenten in de auto eens uitval.. alleen het is nooit te reproduceren...
enige verschillen zijn dan de overige voertuigen op de weg... zelfde route, zelfde tijdstip, enige duidelijke variabele zijn de overige weggebruikers..
fdboer

Bericht door fdboer »

Het is mij te toevallig dat het altijd precies in zicht van de mast is. Verder op dat stuk A1 geen problemen.
Plaats reactie