Tukker FM

Discussieer over de regionale omroepen

Moderator: admin6

Herman ven Schippers

Tukker FM

Bericht door Herman ven Schippers »

"Grote uitbreiding voor Tukker FM!

Mede door alle verzoekjes en berichten naar onze Tukker FM redactie hebben we gemeend iets voor jullie te moeten doen. Vandaar zijn we erg blij om jullie mede te kunnen delen dat we vanaf 1 juni 2022 gaan uitzenden op een aantal FM frequenties van Radio Continu. Hierdoor geven we gehoor aan jullie wensen en aan de populariteit van Tukker FM, tevens is Tukker FM nieuw te ontvangen op de FM band, zowel in de Achterhoek, Friesland, Noord Holland als wel in Midden Nederland. Ook zal Tukker FM bijna in geheel Nederland zijn te beluisteren via DAB+

Radio Continu blijft uitzenden in Friesland, Groningen, Drenthe en Overijssel op DAB+ en middels FM in Groningen en Drenthe, ook via de kabel en alle andere digitale kanalen van de diverse aanbieders en uiteraard online. Radio Continu wil terug naar de basis ofwel de kern van haar gebied, het gebied waar het ooit 20 jaar geleden allemaal is begonnen."

Grote sprong voor Tukker FM. Merk ik mijn omgeving dat ze ontzettend veel terreinwinst boeken.
Vliegendereporter

Re: Tukker FM

Bericht door Vliegendereporter »

Slimme zet had niet verwacht dat Radio continu zoveel frequenties zal gaan afstoten
De Nachtwacht

Bericht door De Nachtwacht »

Dat is met recht een flinke uitbreiding.

Is best een leuk station, waar ook echt wel doelgroep voor is. De muziekmix zit vrij goed in elkaar, met inderdaad echt de focus op piratenmuziek en niet "alles door elkaar", zoals Continu (en nu ook hitzzz) dat doen.

Ik vind alleen de naam wel moeilijk, nu ze niet meer alleen in twente zitten. Het lijkt me een naam die je niet zo eenvoudig in de markt zet, zeker niet in bijv. gelderland.
Vliegendereporter

Vanuit Radio continu zelf blijft het stil zie nog niks over de veranderingen op hun social media en website en op radio zelf ook niks over gehoord volgendeweek woensdag gaan de veranderingen al in
ottoderuig

Bericht door ottoderuig »

De Nachtwacht schreef: 23 mei 2022 16:06 Ik vind alleen de naam wel moeilijk, nu ze niet meer alleen in twente zitten. Het lijkt me een naam die je niet zo eenvoudig in de markt zet, zeker niet in bijv. gelderland.
Als ik de berichtgeving mag geloven komt Continu 99.5 Amersfoort te vervallen.
Bron: https://www.radiofreak.nl/tukker-fm-bre ... nederland/
Daar komt Tukker voor in de plaats. Hoe verkoop je dat in Amersfoort?
Men zal er vast wel over nagedacht hebben..
"Je herinnering leeft" Eemland Radio
Midden-Nederland DAB+ 10B www.studioeemland.nl
De Nachtwacht

Bericht door De Nachtwacht »

@otto ja dit dus.

format lijkt me prima te verkopen maar de naam lijkt me echt moeilijk.
Herman ven Schippers

Bericht door Herman ven Schippers »

Denk dat het in dit genre niet veel uitmaakt hoor, de mensen die deze muzikale stroming leuk vinden hebben over het algemeen al wel gehoord van de zender. Al dan niet via/via. Daarnaast verwacht ik niet dat er mensen uit de omgeving van Amersfoort deze muziek leuk vinden, de zender links laten liggen omdat ze zichzelf niet zien als Tukker of zo.
ottoderuig

De Nachtwacht schreef: 23 mei 2022 19:17 @otto ja dit dus.
format lijkt me prima te verkopen maar de naam lijkt me echt moeilijk.
Het format lijkt me wel oke, al weet ik uit eigen ervaring dat piratenmuziek in de regio Amersfoort niet meer werkt.
Ik had liever gezien dat er een (lokale)commerciele partij op 99.5 kwam :))
Ane Sybesma

Bericht door Ane Sybesma »

Ik heb het idee dat het een centenkwestie is waarom Continu hier mee stopt. En een slimme zet van RadioNL om zo concurrentie alvast voor te zijn door haar subkanaal op de frequenties te zetten.
Vliegendereporter

Lees dit op radiowereld.nl

Vijf FM-frequenties van Continu, die zijn ondergebracht in MRE Exploitatie, worden geheel overgedaan aan Silvius. Dit zijn Deventer 89,9 FM (B28), Winterwijk 94,3 FM (B30), Zieuwent 95.7 FM (B32), Wieringermeer 96.0 FM (B33) en Amersfoort 99.5 FM (B36).

Als gevolg van de overname verandert er ook het nodige op DAB+. Zo verdwijnt één van de twee edities op het netwerk voor Oost-Noord NL op kanaal 6B, terwijl het netwerk Randstad (8A) Continu plaats zal maken voor Tukker FM.

Het FM-kavel in Friesland (B11) blijft eigendom van Stichting Radio Continu, maar Silvius gaat in opdracht voor de stichting wel Tukker FM produceren en uitzenden op deze frequenties. Dit zijn Tjerkgaast 97.9 FM, Irnsum 98.2 FM, West-Terschelling 97.7 FM en Hoogersmilde 104.7 FM.
Vliegendereporter

Continu houd het FM pakket in Friesland gewoon in handen
rvbracht

Bericht door rvbracht »

Vliegendereporter schreef: 23 mei 2022 15:16 Slimme zet had niet verwacht dat Radio continu zoveel frequenties zal gaan afstoten
Zal niet uit luxe zijn.
Dat dat allemaal zomaar kan.
Vliegendereporter

rvbracht schreef: 24 mei 2022 20:41
Vliegendereporter schreef: 23 mei 2022 15:16 Slimme zet had niet verwacht dat Radio continu zoveel frequenties zal gaan afstoten
Zal niet uit luxe zijn.
Dat dat allemaal zomaar kan.
Het Bewijst maar weer dat RADIONL het slim speelt ;)
jassy

Bericht door jassy »

ottoderuig schreef: 23 mei 2022 19:11
De Nachtwacht schreef: 23 mei 2022 16:06 Ik vind alleen de naam wel moeilijk, nu ze niet meer alleen in twente zitten. Het lijkt me een naam die je niet zo eenvoudig in de markt zet, zeker niet in bijv. gelderland.
Als ik de berichtgeving mag geloven komt Continu 99.5 Amersfoort te vervallen.
Bron: https://www.radiofreak.nl/tukker-fm-bre ... nederland/
Daar komt Tukker voor in de plaats. Hoe verkoop je dat in Amersfoort?
Men zal er vast wel over nagedacht hebben..
Vergis je niet hoeveel mensen uit Oost Nederland naar de Randstad gaan om daar in de bouw aan het werk te gaan. Ik denk dat daar de doelgroep zit, die nemen hun muziek nu mee. Bouwvakkers hebben DAB ook ontdekt en daarmee zijn ze nu in een groot deel van NL te ontvangen. Recent heb ik het huis verbouwd en ze hadden allemaal een DAB Radio mee.

Dat het Tukker FM heet... ja... de muziek is wat ze aanspreekt dus de naam is daar denk ik aan ondergeschikt.
Kijk live mee op de ensembles 11C, 12C, 9C, 7D, 6B Oost-Noord en 11D WDR op

http://www.dabmonitor.nl/
ottoderuig

Ik hoorde de editie Amersfoort omgaan van Continu naar Tukker FM.
De audio is wel 5db zachter dan Continu.
Er was een uurtje geen RDS maar die doet inmiddels ook mee.
Ze zijn wel een dag te vroeg :))
Plaats reactie