doelgroepen zenders

Discussieer over de regionale omroepen

Moderator: admin6

Pascal. K

Re: doelgroepen zenders

Bericht door Pascal. K »

WinnaarRadioring2023 schreef: 17 jul 2021 23:59
Pascal. K schreef: 17 jul 2021 23:55
WinnaarRadioring2023 schreef: 15 jul 2021 22:58

Ik doelde meer op die verenigingen in Hilversum. Lokale publieke radiostations die een extra FM frequentie krijgen, dat is helemaal te zit voor woorden. Geef dan die mogelijkheid aan een commerciële radiozender
Is geen extra frequentie alleen slim gebruik van frequentie na vorming streekomroep of fusie van gemeentes.

Zo heeft de streek omroep regio Eindhoven FM frequenties in meerdere gemeentes, 94.0 vanuit Eindhoven is Glow Fm te horen, hun zender die richt op de jeugd. 105.9 vanuit buurgemeente Nunen is Studio 040 te horen en deze is ook in Eindhoven prima te ontvangen. Creatieve oplossing dus. En geheel legaal.
Volkomen legaal, dat klopt, maar ook te zot voor woorden. Bovendien vaak ook niet nodig, want dubbele dekking.
Wel nuttiger ingevuld dan de diverse omroepen die in 2021 nog steeds overdag de regionale omroep doorprikken of een kale non-stop hebben zonder enige eigen invulling.
WinnaarRadioring2023

Bericht door WinnaarRadioring2023 »

Pascal. K schreef: 18 jul 2021 00:20

Is geen extra frequentie alleen slim gebruik van frequentie na vorming streekomroep of fusie van gemeentes.

Zo heeft de streek omroep regio Eindhoven FM frequenties in meerdere gemeentes, 94.0 vanuit Eindhoven is Glow Fm te horen, hun zender die richt op de jeugd. 105.9 vanuit buurgemeente Nunen is Studio 040 te horen en deze is ook in Eindhoven prima te ontvangen. Creatieve oplossing dus. En geheel legaal.
Volkomen legaal, dat klopt, maar ook te zot voor woorden. Bovendien vaak ook niet nodig, want dubbele dekking.
Wel nuttiger ingevuld dan de diverse omroepen die in 2021 nog steeds overdag de regionale omroep doorprikken of een kale non-stop hebben zonder enige eigen invulling.
Als je non-stop uitzend, dan kan je net zo goed de RPO doorprikken. Maar heb toch nog liever non-stop muziek als zo'n nietszeggende "dj" die wat zevert over de muziek en vergeet de naam van zijn omroep te noemen.
sverrips

Bericht door sverrips »

WinnaarRadioring2023 schreef: 15 jul 2021 22:58 Lokale publieke radiostations die een extra FM frequentie krijgen, dat is helemaal te zit voor woorden.
Volgens mij schiet jij mis. Lokale omroepen krijgen geen extra frequentie denk ik, die komen vrij als omroepen gaan samenwerken. Dus er is geen extra zender ofzo die men krijgt, maar een bestaande Freq of zender.
https://progressieverock.nl powered by LinuxRadio.Tools, a linux radio automation !
sverrips

Bericht door sverrips »

Ik doelde meer op die verenigingen in Hilversum. Lokale publieke radiostations die een extra FM frequentie krijgen, dat is helemaal te zit voor woorden. Geef dan die mogelijkheid aan een commerciële radiozender

Wat te zot voor woorden is, is dat men vraagt (de wet schrijft nog niks voor) om een streekomroep te vormen. Je ziet hier en daar dat dat echt misgaat en is weer bedacht door de NPO. Laat omroepen gewoon zijn voor wat ze zijn, namelijk de lokale bevolking bedienen met informatie die ook lokaal bedoelt is. Dan heb je ook geen dubbele FREQ en geen dubbele zenders. NPO legt het je bijna op, terwijl men dat niet altijd wilt. Samenwerken is wat anders dan een streekomroep vormen, tegen samenwerken en inhoud uitwisselen geen probleem. Maar opgeven van eigen identiteit is niet altijd wat men wilt.
https://progressieverock.nl powered by LinuxRadio.Tools, a linux radio automation !
WinnaarRadioring2023

sverrips schreef: 02 aug 2021 23:30
WinnaarRadioring2023 schreef: 15 jul 2021 22:58 Lokale publieke radiostations die een extra FM frequentie krijgen, dat is helemaal te zit voor woorden.
Volgens mij schiet jij mis. Lokale omroepen krijgen geen extra frequentie denk ik, die komen vrij als omroepen gaan samenwerken. Dus er is geen extra zender ofzo die men krijgt, maar een bestaande Freq of zender.
Wat doet RN7 dan in Wageningen met hún Nederlandstalige radiozender? Volgens mij heeft is dat de tuin van RTV Rijnstreek
Echtwel

Bericht door Echtwel »

https://www.radio227.nl/ vind ik ook een aardig station
The best way to predict the future is to to create it (Abraham Lincoln)
Rob de Greeuw

Bericht door Rob de Greeuw »

sverrips schreef: 02 aug 2021 23:34

Wat te zot voor woorden is, is dat men vraagt (de wet schrijft nog niks voor) om een streekomroep te vormen. Je ziet hier en daar dat dat echt misgaat en is weer bedacht door de NPO. Laat omroepen gewoon zijn voor wat ze zijn, namelijk de lokale bevolking bedienen met informatie die ook lokaal bedoelt is. Dan heb je ook geen dubbele FREQ en geen dubbele zenders. NPO legt het je bijna op, terwijl men dat niet altijd wilt. Samenwerken is wat anders dan een streekomroep vormen, tegen samenwerken en inhoud uitwisselen geen probleem. Maar opgeven van eigen identiteit is niet altijd wat men wilt.
Er zijn heel veel lokale omroepen met syndicated programma's. Dan kun je moeilijk spreken over een eigen identiteit.
rutgrrr

Bericht door rutgrrr »

rutgrrr schreef: 15 jul 2021 12:04 Er zijn al lokale omroepen die een tweede kanaal hebben, specifiek gericht op de "piraten" doelgroep. Bijvoorbeeld de DeltaPiraat.

Dus de PO doet dat al.
De lokale omroepen zijn onderdeel van de PO, dus de publieke omroep doet al aan beheer en behoud van cultureel erfgoed (dat is piratencultuur nu officieel). Maar zelfs als ze dat doen, is het dus niet goed want dan moet de frequentie volgens jou naar een commerciele partij. Moeilijk dit.
Offtopic is het nieuwe ontopic.
big T

Bericht door big T »

Lokale omroepen hebben een klein bereik, die zitten niet in het halve land, in tegenstelling tot FX
Laat ik het kort door de bocht zeggen, daar waar FX zijn publiek heeft, daar zit het piraten cultuur niet.
De rest v/h land dus, daar zou zo iets als FX in de ether te horen moeten zijn.
sverrips

Bericht door sverrips »

WinnaarRadioring2023 schreef: 03 aug 2021 05:58
Wat doet RN7 dan in Wageningen met hún Nederlandstalige radiozender? Volgens mij heeft is dat de tuin van RTV Rijnstreek
Ik weet niet waar je het over hebt. RN7 is zeker niet van RTV Rijnstreek en heeft ook zeker NIKS met RTV Rijnstreek te maken. Ik weet niet wat ze in Wageningen doen en het maakt me ook helemaal niks uit !
WinnaarRadioring2023

sverrips schreef: 04 aug 2021 01:28
WinnaarRadioring2023 schreef: 03 aug 2021 05:58

Ik weet niet waar je het over hebt. RN7 is zeker niet van RTV Rijnstreek en heeft ook zeker NIKS met RTV Rijnstreek te maken. Ik weet niet wat ze in Wageningen doen en het maakt me ook helemaal niks uit !
Babylonische spraakverwarring denk. Want wat jij schrijft is precies het punt wat ik maak. Wageningen is het domein van RTV Rijnstreek. Ondertussen krijgt RN7 daar een frequentie om met een extra kanaaltje te blazen. Dat klopt, mijne inziens, van geen kant.
sverrips

Bericht door sverrips »

Zou kunnen, wij als RTV Rijnstreek vinden het helemaal niet belangrijk wat anderen doen. Als het wettelijk mag, dan mag dat blijkbaar. We zijn veel te druk iets voor Wageningen te betekenen en zijn niet met anderen bezig.
MFM

Bericht door MFM »

sverrips schreef: 12 aug 2021 23:27 Zou kunnen, wij als RTV Rijnstreek vinden het helemaal niet belangrijk wat anderen doen. Als het wettelijk mag, dan mag dat blijkbaar. We zijn veel te druk iets voor Wageningen te betekenen en zijn niet met anderen bezig.
Dat is dan een geval van geen goed zakelijk inzicht hebben als bestuur.
Wie laat een concurrent die aan dezelfde regels en verplichtingen moet voldoen als jezelf nou zo veel voordeel toe in zijn eigen “huis”/regio?
Laat ze lekker in hun eigen gebied klooien en claim die restfrequentie zelf!
WinnaarRadioring2023

sverrips schreef: 12 aug 2021 23:27 Zou kunnen, wij als RTV Rijnstreek vinden het helemaal niet belangrijk wat anderen doen. Als het wettelijk mag, dan mag dat blijkbaar. We zijn veel te druk iets voor Wageningen te betekenen en zijn niet met anderen bezig.
Daar is dan ook een bestuur voor.
sverrips

Bericht door sverrips »

Ben het niet met je eens, we hebben wel wat belangrijke zaken te doen als het gaat om andere stations op hun dingen te wijzen. Lokale Omroepen zijn teveel bezig met randvoorwaarden i.p.v. dat ze bezig zijn met inhoud. We moeten programma's maken voor de inwoners van Wageningen en niet bezig zijn anderen te weren uit onze zendgebied. Laat die maar z'n gang gaan als dat wettelijk mag en zeker als je alleen muziek bieden, dan treffen ze onze doelgroep ook helemaal niet.
Plaats reactie