KBC radio

Discussieer over de regionale omroepen

Moderator: admin6

Plaats reactie
superdeluxe

KBC radio

Bericht door superdeluxe »

Ineens in de auto op DAB+, KBC radio. Op de website gekeken maar daar wordt ik niet veel wijzer van. Is dit tijdelijk of een nieuwe speler op markt? Ik zie wel foto's van een oude boot dus de link met vroeger en zeezenders kan ik wel leggen.
Gebruiksgemak is wanneer u één telefoon heeft, luxe is wanneer u er twee heeft, weelde is wanneer u drie heeft - en het paradijs is wanneer je er geen een hebt.
WinnaarRadioring2023

Re: KBC radio

Bericht door WinnaarRadioring2023 »

Bestaat al jaren. Leuk radiostation. Zit ook veel op de SW. En jaren op MW 1602 gezeten vanaf die boot.
De Nachtwacht

Bericht door De Nachtwacht »

Bestaat inderdaad al een aantal jaren. Zaten eerst op 1602 KHZ vanaf een boot in Friesland, tegenwoordig nog op DAB+. Door de kanaalveranderingen bij DAB+-exploitant MTVNL is het nu in een groot deel van Nederland te beluisteren via DAB+ op kanaal 7D, aldus het twitter account van media magazine.

Inderdaad een leuk station. Heb hem hier bij mijn favorieten in de internetradio staan en staat regelmatig op.
superdeluxe

Het klinkt op de stream iig goed, lekkere frisse sound. En een mooi jingle pakket, zit zeker goed in elkaar. Ben helaas allergisch voor veel pratende DJ's dus heb moeite met wat ik nu hoor. Voor de muziek zet ik hem niet uit....
Gebruiksgemak is wanneer u één telefoon heeft, luxe is wanneer u er twee heeft, weelde is wanneer u drie heeft - en het paradijs is wanneer je er geen een hebt.
De Nachtwacht

Bericht door De Nachtwacht »

superdeluxe schreef: 18 dec 2020 12:06 Het klinkt op de stream iig goed, lekkere frisse sound. En een mooi jingle pakket, zit zeker goed in elkaar. Ben helaas allergisch voor veel pratende DJ's dus heb moeite met wat ik nu hoor. Voor de muziek zet ik hem niet uit....
De gepresenteerde uren zijn ook niet helemaal mijn ding, maar die zijn er niet zo heel veel.
density1

Bericht door density1 »

Begon als AM zender maar het format is een beetje onduidelijk en niet echt duidelijk waar ze voor staan.
WinnaarRadioring2023

density1 schreef: 18 dec 2020 13:27 Begon als AM zender maar het format is een beetje onduidelijk en niet echt duidelijk waar ze voor staan.
Dat valt wel mee toch? De doelgroep is de eenzame vrachtwagenchauffeur, het format is daar op aangepast.
Satfreak13

Bericht door Satfreak13 »

WinnaarRadioring2023 schreef: 18 dec 2020 11:37 Bestaat al jaren. Leuk radiostation. Zit ook veel op de SW. En jaren op MW 1602 gezeten vanaf die boot.
Eh, de Jenni Baynton in Harlingen. Het schip van voormalige AM zender Radio Waddenzee.

https://frieschdagblad.nl/2020/3/6/niet ... gle.com%2F
big T

Bericht door big T »

En ook dat is niet geheel waar, de zender op de JB kwam maar enkele weken per jaar aan.
WinnaarRadioring2023

Satfreak13 schreef: 19 dec 2020 14:42
WinnaarRadioring2023 schreef: 18 dec 2020 11:37 Bestaat al jaren. Leuk radiostation. Zit ook veel op de SW. En jaren op MW 1602 gezeten vanaf die boot.
Eh, de Jenni Baynton in Harlingen. Het schip van voormalige AM zender Radio Waddenzee.

https://frieschdagblad.nl/2020/3/6/niet ... gle.com%2F
Precies dat, maar KBC huurt ook wel eens een MW zender in Armenië. Gewoon voor een paar uur, omdat het kan.
zendmast15

Bericht door zendmast15 »

Het is niet zo dat KBC een nieuw station is, verre van. KBC bestaat al vele decennia in allerlei vormen, in het verleden als piraat en internationaal korte/midden/lange golf station, met name gericht op radioliefhebbers en truckers. Het heeft veel volgers onder internationale radiofreaks. Eigenaar is Eric van Willigen, en dit is gewoon een grote hobby in feite. Evenals het team van vrijwilligers die het station draaiende houden.

KBC was ook altijd de hoofdsponsor van Big L 1395 AM, of sterker: de reden dat Big L er uberhaupt ooit was op AM. KBC is in allerlei vormen te horen geweest de afgelopen decennia. Via shortwave sinds jaar en dag met Amerikaanse radioshows van Wolfman Jack, Emperor Rosko, Trucker radio en Ron O’Quin bijvoorbeeld. Sinds 2016 is KBC ook via DAB+ te ontvangen en ook een tijdje via 1602 AM. Dit is een aparte versie gericht op Nederland, met bijvoorbeeld ook Transportradio met Bob van Beeten. Maar aangezien het radio voor liefhebbers is en wel financieel verantwoord moet blijven is het station natuurlijk beperkt van opzet. Maar ik luister er zeer graag naar, zowel de Nederlandse variant als de shortwave variant. Radio zoals het moet zijn, goede platen, goede stemmen en goede vormgeving.
Zet de radio aan!
de vrije fries

Bericht door de vrije fries »

hoi,

sinds vandaag is KBC weg van de MTVNL dab+ mux op 7D
zendmast15

Bericht door zendmast15 »

Vanaf 2-2-2021 is KBC Radio alleen nog te beluisteren op DAB+
in de regio De Gelderse Vallei op kavel 8B.
Zet de radio aan!
superdeluxe

de vrije fries schreef: 02 feb 2021 20:04 hoi,

Hoe dan? Het lijkt een komen en gaan op die DAB band, is geen knoop aan vast te knopen. Of het zijn hobby clubjes en namen uit het verleden en als er iets is wat leuk en lekker klinkt is het na een paar maanden weer weg. Snap dat geld een rol speelt, maar serieus nemen kan ik het dan niet meer.
WinnaarRadioring2023

superdeluxe schreef: 25 feb 2021 10:01
de vrije fries schreef: 02 feb 2021 20:04 hoi,

Hoe dan? Het lijkt een komen en gaan op die DAB band, is geen knoop aan vast te knopen. Of het zijn hobby clubjes en namen uit het verleden en als er iets is wat leuk en lekker klinkt is het na een paar maanden weer weg. Snap dat geld een rol speelt, maar serieus nemen kan ik het dan niet meer.
Tja, het probleem zit veel dieper denk ik. Een radiostation runnen is iets anders als een radioprogramma maken. Een bedrijf runnen is iets anders als een baan in loondienst.

Als het dan ook geen geld mag kosten en je ook geen ballen heb, dan wordt het allemaal heel erg lastig.

Zal niet zeggen dat dit overal speelt, maar ken een paar jongens die het geprobeerd hebben
Plaats reactie