Radio Eemland Amersfoort vanaf 1 september op DAB+ en online in regio Eemland e.o.

Discussieer over de regionale omroepen

Moderator: admin6

Rob de Greeuw

Re: Radio Eemland Amersfoort vanaf 1 september op DAB+ en online in regio Eemland e.o.

Bericht door Rob de Greeuw »

Voice Tracks zijn een zegen voor strakke radio. :) Mooie stem voor het nieuwsbulletin op het halve uur trouwens en superlekker format. Gefeliciteerd met de sponsor nog!
ottoderuig

Re: Radio Eemland Amersfoort vanaf 1 september op DAB+ en online in regio Eemland e.o.

Bericht door ottoderuig »

Rob de Greeuw schreef: 18 okt 2020 15:28 Voice Tracks zijn een zegen voor strakke radio. :) Mooie stem voor het nieuwsbulletin op het halve uur trouwens en superlekker format. Gefeliciteerd met de sponsor nog!
Ja dankje.

Als je het voicetracken goed beheerst is het zeker een zegen.

ma-vr 09-11u is voicetrack, soms live. Ik moet eerlijk bekennen het verschil niet te horen :cool:
ma-vr 11-13u ben ik zelf en is ook voicetrack
ma-vr 13-15 is altijd live.
In de weekenden is "bijna" alles live.
Eemland Radio
In Midden-Nederland via DAB+ 10B
en www.studioeemland.nl
jessica

Bericht door jessica »

Waarom is het lunchprogramma van 11-13 en niet van 12-14. Als het toch voicetrack is maakt dat toch niets uit. Vind 11 uur een beetje vroeg voor een lunchprogramma. Jullie draaien wel fijne muziek trouwens. Maar af een toe een nieuwe plaat in de stijl van toen moet toch ook kunnen. Ik denk aan groepen als America en Young Gun Silverfox. Zou prima ook op jullie station kunnen.
ottoderuig

Bericht door ottoderuig »

Jessica, Eemland richt zich veelal tot bedrijven en werkenden. Dan is lunchen tot 13u helemaal niet zo gek.

Wat betreft het format, dat ziet er als volgt uit:
Periode 1976 - 1989. Met standaard 1x per uur een nederpop hit en een oudere/jongere plaat.
Dat is de illegale periode van Eemland, vandaar deze keuze. De muziekdatabase wordt doorlopend bijgewerkt maar de nadruk ligt op 80s.
Laat je verassen!
Eemland Radio
In Midden-Nederland via DAB+ 10B
en www.studioeemland.nl
Sebas

Bericht door Sebas »

Leuke muziek en leuke opzet. Een stip. Stel de soundprocessing voor streaming opnieuw af. Na een paar minuutjes luisteren klinkt het al snel "vermoeiend". Een van de oplossing is -1dB digitaal en dan nog eens luisteren.

Succes met het project.
Haal het beste uit je radio, En sloop hem helemaal ;)

http://www.radiom.nl
http://www.nostalgie.eu
radiogolfje

Bericht door radiogolfje »

-1dB digitaal is veel te hard, hou het op -6 dat is de norm.
WinnaarRadioring2023

Bericht door WinnaarRadioring2023 »

Rob de Greeuw schreef: 18 okt 2020 15:28 Voice Tracks zijn een zegen voor strakke radio. :) Mooie stem voor het nieuwsbulletin op het halve uur trouwens en superlekker format. Gefeliciteerd met de sponsor nog!
Super strak inderdaad, maar ook super nietszeggend.
Rob de Greeuw

Bericht door Rob de Greeuw »

WinnaarRadioring2023 schreef: 04 nov 2020 14:43
Dat hangt er vanaf wat je inspreekt. :)
WinnaarRadioring2023

Bericht door WinnaarRadioring2023 »

Rob de Greeuw schreef: 04 nov 2020 14:59
WinnaarRadioring2023 schreef: 04 nov 2020 14:43
Dat hangt er vanaf wat je inspreekt. :)
Zeker, maar reageer maar eens op de actualiteit. Is al onmogelijk.

Niet voor niets komen voicetrackhelden over het algemeen niet verder als; ‘dit was, wikipediafeitje, dit is’.
density1

Bericht door density1 »

Sebas schreef: 04 nov 2020 12:48 Leuke muziek en leuke opzet. Een stip. Stel de soundprocessing voor streaming opnieuw af. Na een paar minuutjes luisteren klinkt het al snel "vermoeiend". Een van de oplossing is -1dB digitaal en dan nog eens luisteren.

Succes met het project.
Het geluid van de stream vind ik uitstekend. Wat staat er tussen?

Ik vind wel dat de nieuwsupdates op het hele én halve uur misschien iets te veel zijn. Ik zou het enkel bij de nieuwsupdate van het hele uur houden. En misschien moet je je afvragen of nieuws uitzenden echt iets toevoegt aangezien mensen op hele andere manier nieuws tot zich krijgen via app's, online kranten en push berichten. Ik vind het persoonlijk niet zo relevant meer. Alle zenders doen dit al.
jessica

Bericht door jessica »

ottoderuig schreef: 04 nov 2020 06:09 Jessica, Eemland richt zich veelal tot bedrijven en werkenden. Dan is lunchen tot 13u helemaal niet zo gek.

Wat betreft het format, dat ziet er als volgt uit:
Periode 1976 - 1989. Met standaard 1x per uur een nederpop hit en een oudere/jongere plaat.
Dat is de illegale periode van Eemland, vandaar deze keuze. De muziekdatabase wordt doorlopend bijgewerkt maar de nadruk ligt op 80s.
Laat je verassen!
Leuke muziekmix. Heb nu langer kunnen luisteren. Er zitten veel liedjes tussendoor die je op andere zenders nooit meer hoort. Net 5Star gehoord. Geweldig. Heel lang niet gehoord dat liedje. Blijf het persoonlijk wel jammer vinden dat er af en toe niet nieuwe muziek tussendoor zit. Alleen maar oude muziek wordt je op een gegeven moment ook zat. Ik tenminste wel. Maar het klinkt goed en is zeker onderscheidend ten opzichte van veel andere zenders. Complimenten voor de opzet.
density1

Bericht door density1 »

Dat is persoonlijk. Ik vind het juist goed dat Eemland niet kiest om het af te wisselen met nieuwe muziek. Je dosis nieuwe muziek komt wel op andere manier tot je als je daar behoefte aan heb. Ik vind Eemland nu een leuk alternatief op een station als Radio 10 en zelfs Radio 2 die toch wat beperkter zijn en dus de keuze maken om wel nieuwe muziek te draaien in hun muziekmix.
jessica

Bericht door jessica »

density1 schreef: 04 nov 2020 20:16 Dat is persoonlijk. Ik vind het juist goed dat Eemland niet kiest om het af te wisselen met nieuwe muziek. Je dosis nieuwe muziek komt wel op andere manier tot je als je daar behoefte aan heb. Ik vind Eemland nu een leuk alternatief op een station als Radio 10 en zelfs Radio 2 die toch wat beperkter zijn en dus de keuze maken om wel nieuwe muziek te draaien in hun muziekmix.
Klopt is persoonlijke voorkeur. Periode 1975 t/m 1989 is wel een mooie periode.
Plaats reactie