Hofstad Radio

Discussieer over de regionale omroepen

Moderator: admin6

density1

Re: Hofstad Radio

Bericht door density1 »

We zien wel.

Feivel

Bericht door Feivel »

Jullie hebben een hekel aan classics? Waarom? Radio2 en Radio10 draaien ook classics en dat scoort toch ook? ;).

density1

Bericht door density1 »

Dan lees je niet goed....

WinnaarRadioring2023

Bericht door WinnaarRadioring2023 »

density1 schreef:
03 jul 2020 18:12
Hofstad is muziekzender geen lokale omroep dus ja, het belangrijkste is de muziek. Ze hebben nieuws blokken op de halve uren van BNR. En dat is meer dan voldoende m.i.
Hofstad Radio zit toch op een lokale mux, dan is het een commerciële lokale omroep.

Dan kan in 1998 blijven hangen en een beetje muziek draaien. Dan is het inderdaad de vraag of je het gaat redden als je het 13e radiostation in het dozijn bent. Biedt wat extra's. Dat kan lokaal nieuws zijn. Of zet er een Haagse dj neer die in het Haags presenteert. Dan ben je net even anders als een Radio 10 en wellicht dat de potentiële doelgroep dan wat eerder wil overstappen.

Echtwel

Bericht door Echtwel »

Ben wel benieuwd hoe ze het voor mekaar hebben met de rechten vooralsnog ligt de naam hofstad radio vast bij een commerciële omroep in leiden dacht ik Chis nogwat
Die ook de 93.7 en de oude 99.4 in handen had ik denk.niet dat je zomaar de naam.Hofstads mag gebruiken.ik.zag ook dat de rechten voor naam.en.logo vast gelegd waren ?
The best way to predict the future is to to create it (Abraham Lincoln)

Hoort-u-mij

Bericht door Hoort-u-mij »

WinnaarRadioring2023 schreef:
03 jul 2020 20:56
density1 schreef:
Hofstad is muziekzender geen lokale omroep dus ja, het belangrijkste is de muziek. Ze hebben nieuws blokken op de halve uren van BNR. En dat is meer dan voldoende m.i.
Hofstad Radio zit toch op een lokale mux, dan is het een commerciële lokale omroep.

Dan kan in 1998 blijven hangen en een beetje muziek draaien. Dan is het inderdaad de vraag of je het gaat redden als je het 13e radiostation in het dozijn bent. Biedt wat extra's. Dat kan lokaal nieuws zijn. Of zet er een Haagse dj neer die in het Haags presenteert. Dan ben je net even anders als een Radio 10 en wellicht dat de potentiële doelgroep dan wat eerder wil overstappen.

Denk ook dat zo'n sunrise FM meer doelgroep zal bereiken (Hindoestaans) dan een van de vele comeback stations.

EtherScout

Bericht door EtherScout »

Hoort-u-mij schreef:
03 jul 2020 21:04
Denk ook dat zo'n sunrise FM meer doelgroep zal bereiken (Hindoestaans) dan een van de vele comeback stations.
Op zich zijn de lokale muxen ook bedoeld voor dit soort nostalgische initiatieven. Er mag best gehobbyt worden.

Maar als de commerciële bedoelingen serieus zijn, dan vrees ik wel dat de huidige concurrentie flink onderschat wordt. In de jaren 80 hadden de grote landpiraten, op een enkele soortgenoot na, enkel concurrentie van van de Muzikale Fruitmand, bij wijze van spreken. Logisch dat ze toen snel groot werden. De situatie van nu is totaal anders.

Hoort-u-mij

Bericht door Hoort-u-mij »

Maar niet door meerdere zend lokaties te kapen voor dit soort zolderkamer stations

lion

Bericht door lion »

density1 schreef:
03 jul 2020 17:51
Aan de andere kant, waarom nieuwe bekende muziek die hoor je dagelijks al op de radio op diverse zenders. Als het nieuwe muziek is dan liever de nieuwe van b.v. Paul McCartney of andere grote gevestigde artiesten die vroeger hits hadden die ook als classics nu voorbij komen. Maar ben wel van mening dat ze zich beter op de betere non mainstream classic hits kunnen focussen daar zit nog wel een gat in wat nu nog niet vervuld wordt, in ieder geval niet op DAB.
Inmiddels is me opgevallen dat het ook gebeurd dat tussen de nieuwe muziek ook artiesten van vroeger zitten met nieuwe singles zoals petshop boys en the stones bijv. Dat voegt dan wel weer wat toe.

density1

Bericht door density1 »

Die Pet Shop Boys track hoorde ik ook al maar die is al een tijd oud, maar zoveel muziek hebben ze blijkbaar nog niet in hun database want hoor wel erg veel repeats in korte tijd.

lion

Bericht door lion »

density1 schreef:
04 jul 2020 10:50
Die Pet Shop Boys track hoorde ik ook al maar die is al een tijd oud, maar zoveel muziek hebben ze blijkbaar nog niet in hun database want hoor wel erg veel repeats in korte tijd.
Petshop boys is wel uit 2020 had ik ff opgezocht. Die repeats had je in het begin van Beat FM ook dat werd later wat ook minder. Over het algemeen bevalt wat ik hoor me wel afwachten wat het met presentatie in September wordt.

WinnaarRadioring2023

Bericht door WinnaarRadioring2023 »

Hoort-u-mij schreef:
03 jul 2020 21:04
WinnaarRadioring2023 schreef:
03 jul 2020 20:56
density1 schreef:

Ongetwijfeld, maar het zal er ook mee te maken hebben dat er geen alternatief is. Als dat alternatief er wel is, dan zal je toch ergens anders toegevoegde waarde vandaan moeten halen.

density1

Bericht door density1 »

Vandaag 2x in de middag George Baker en Little Green Back op de radio. Volgens mij hebben ze nog geen 100 actieve titels mee lopen of de rotatie in de playout software gaat nog niet goed.

Madurodam FM

Bericht door Madurodam FM »

Lokale DAB is ideaal voor de nichemarkt gericht op kleinere doelgroepen. Zie hoe ze dat aanpakken met lokale DAB in bijvoorbeeld Parijs of Londen. In Gouda wonen relatief gezien veel Marokkanen, in Rotterdam veel Antillianen en in het Westland een hoop Polen; ik zie daar toch echt mogelijkheden voor kleinschalige radiostations gericht op die gemeenschappen. Amsterdam; homohoofdstad van Europa, zet er een DAB+ gayzender aan. Een relizender voor de biblebelt, een Engelstalig expatsstation in Den Haag en zo kun je van alles bedenken. In Londen werkt het, waarom dan niet hier ? Er is zoveel meer dan nonstop classic hits waarbij je elkaar enkel maar in het vaarwater zit.
"de grootste hits voor 't kleinste stadje van Nederland"

EtherScout

Bericht door EtherScout »

Madurodam FM schreef:
06 jul 2020 15:42
Lokale DAB is ideaal voor de nichemarkt gericht op kleinere doelgroepen. Zie hoe ze dat aanpakken met lokale DAB in bijvoorbeeld Parijs of Londen. In Gouda wonen relatief gezien veel Marokkanen, in Rotterdam veel Antillianen en in het Westland een hoop Polen; ik zie daar toch echt mogelijkheden voor kleinschalige radiostations gericht op die gemeenschappen. Amsterdam; homohoofdstad van Europa, zet er een DAB+ gayzender aan. Een relizender voor de biblebelt, een Engelstalig expatsstation in Den Haag en zo kun je van alles bedenken. In Londen werkt het, waarom dan niet hier ? Er is zoveel meer dan nonstop classic hits waarbij je elkaar enkel maar in het vaarwater zit.
Ik ben het met je eens, maar toch maak ik mij minder zorgen. Ten eerste zijn de vergunningen tijdelijk en komt er in 2022 een definitieve verdeling. Er is dan ook ruimte beschikbaar op de grote muxen, zodat stations met grote plannen niet meer enkel op de lokale muxen aangewezen zijn. Ten tweede is alle ruimte in de lokale muxen nog niet overal bezet, plus dat ik niet verwacht dat ieder initiatief het gaat redden, wat weer lege ruimte gaat opleveren.

Toch vind ik dat een revival van een jaren 80-piraat wel degelijk passend is. Er is behoefte aan en ook die mensen hebben recht op lokale DAB+ruimte.

Wel moeten er, wat mij betreft, in 2020 wel een paar dingen gaan gebeuren:
- Maximum aantal muxen per station, wat mij betreft 5. Zowel stationsnaam als audio tellen mee.
- Serieuze ingebruiknameplicht. Ruimte reserveren voor de verhuur of als concurrentiewerende maatregel moet verboden zijn.
- Plicht tot redelijkheid bij het beheer van de mux. Streef samen naar een zo goed mogelijke dekking tegen zo laag mogelijke kosten.

Plaats reactie