Hofstad Radio

Discussieer over de regionale omroepen

Moderator: admin6

Plaats reactie
lion

Hofstad Radio

Bericht door lion »

Hofstad Radio (DAB+) na testuitzendingen inmiddels begonnen met hun definitieve muziekmix classic hits en nieuwe popmuziek met de jingles. Ze willen vanaf September met presentatie gaan beginnen. www.hofstad-radio.online voor de website
EtherScout

Re: Hofstad Radio

Bericht door EtherScout »

Nog een combinatie tussen hits en classic hits zoals Radio 10 dus. Ze zullen flink hun best moeten doen om met al die andere stations met datzelfde format te concurreren. Ik wens ze alle succes van de wereld, maar ik vrees dat ze het niet makkelijk zullen gaan krijgen. Het station Beat FM zet met een 60-70-80-format een zeldzamer geluid neer. Die concurreren eigenlijk alleen met het Radio 10 DAB+themakanaal 60's en 70's Hits.
Echtwel

Bericht door Echtwel »

Beat FM komt uit dezelfe "stal" niks aan de hand geld komt binnen zeer slim ala station A omzet heeft kan station B ook in de lucht blijven en andersom
The best way to predict the future is to to create it (Abraham Lincoln)
density1

Bericht door density1 »

EtherScout schreef: 03 jul 2020 09:18 Nog een combinatie tussen hits en classic hits zoals Radio 10 dus. Ze zullen flink hun best moeten doen om met al die andere stations met datzelfde format te concurreren. Ik wens ze alle succes van de wereld, maar ik vrees dat ze het niet makkelijk zullen gaan krijgen. Het station Beat FM zet met een 60-70-80-format een zeldzamer geluid neer. Die concurreren eigenlijk alleen met het Radio 10 DAB+themakanaal 60's en 70's Hits.
Beat FM draait af en toe ook 90's en later, dus het is niet strikt alleen 60's 70's en 80's. Zouden ze zich wel wat meer aan moeten houden want anders vervalt dat speciale karakter van deze zender waar je juist uniek in bent.
Over Hofstad; in 2018 meen ik was het ook al eens terug op internet voor een korte periode. Het bleef bij non stop muziek uitzendingen en een eenmalige reünie en daarna was het snel over helaas. De muziek is wel anders dan hun terugkeer in 2018, hoor veel meer muziek van nu in de muziekmix maar hierdoor ook gelijk weer voorspelbare tracks en af en toe wel eens een classic die je niet vaak hoort. Ben benieuwd wat ze van plan zijn. Vind wel dat ze rijkelijk laat zijn met het invoeren van een programmering, nu juist in de zomer zou ik daarin gelijk doorpakken. Een paar weekjes testen en alles goed op de rit zetten en dan gelijk starten, al is het maar met 1 of 2 programma's per dag en dat per september opvoeren. Kijk nu is het nog 1 jukebox voor al die maanden tot september, laat dan ook gelijk horen dat je dit absoluut niet wilt zijn of uitstralen. You never get a second chance to make a first impression.
lion

Bericht door lion »

density1 schreef: 03 jul 2020 11:12
EtherScout schreef: 03 jul 2020 09:18 Nog een combinatie tussen hits en classic hits zoals Radio 10 dus. Ze zullen flink hun best moeten doen om met al die andere stations met datzelfde format te concurreren. Ik wens ze alle succes van de wereld, maar ik vrees dat ze het niet makkelijk zullen gaan krijgen. Het station Beat FM zet met een 60-70-80-format een zeldzamer geluid neer. Die concurreren eigenlijk alleen met het Radio 10 DAB+themakanaal 60's en 70's Hits.
Beat FM draait af en toe ook 90's en later, dus het is niet strikt alleen 60's 70's en 80's. Zouden ze zich wel wat meer aan moeten houden want anders vervalt dat speciale karakter van deze zender waar je juist uniek in bent.
Over Hofstad; in 2018 meen ik was het ook al eens terug op internet voor een korte periode. Het bleef bij non stop muziek uitzendingen en een eenmalige reünie en daarna was het snel over helaas. De muziek is wel anders dan hun terugkeer in 2018, hoor veel meer muziek van nu in de muziekmix maar hierdoor ook gelijk weer voorspelbare tracks en af en toe wel eens een classic die je niet vaak hoort. Ben benieuwd wat ze van plan zijn. Vind wel dat ze rijkelijk laat zijn met het invoeren van een programmering, nu juist in de zomer zou ik daarin gelijk doorpakken. Een paar weekjes testen en alles goed op de rit zetten en dan gelijk starten, al is het maar met 1 of 2 programma's per dag en dat per september opvoeren. Kijk nu is het nog 1 jukebox voor al die maanden tot september, laat dan ook gelijk horen dat je dit absoluut niet wilt zijn of uitstralen. You never get a second chance to make a first impression.
De muziekmix en jingles (opnieuw ingezongen) zijn wat ik mij kan herinneren hetzelfde als toen ze in 2003 op 99,4 FM uitzonden. Even wat 'rauwer' dan Radio 10 en net even andere muziek.
density1

Bericht door density1 »

Mm, nou ik vind het af en toen nog wel een beetje te slap. Beetje teveel Robbie Williams en Ilse de Lange muziek, daarentegen hoor ik ook wel weer goede classics, maar ook hele onbekende nieuwe muziek. Ik zou me toch focussen op echte classic hits voor de muziekliefhebber i.p.v. classic hits die je overal al hoort bij Radio 10 etc.
lion

Bericht door lion »

density1 schreef: 03 jul 2020 14:48 Mm, nou ik vind het af en toen nog wel een beetje te slap. Beetje teveel Robbie Williams en Ilse de Lange muziek, daarentegen hoor ik ook wel weer goede classics, maar ook hele onbekende nieuwe muziek. Ik zou me toch focussen op echte classic hits voor de muziekliefhebber i.p.v. classic hits die je overal al hoort bij Radio 10 etc.
Die onbekende nieuwe muziek snap ik ook niet helemaal het steekt zo raar af op de (bekende) classics.
density1

Bericht door density1 »

Aan de andere kant, waarom nieuwe bekende muziek die hoor je dagelijks al op de radio op diverse zenders. Als het nieuwe muziek is dan liever de nieuwe van b.v. Paul McCartney of andere grote gevestigde artiesten die vroeger hits hadden die ook als classics nu voorbij komen. Maar ben wel van mening dat ze zich beter op de betere non mainstream classic hits kunnen focussen daar zit nog wel een gat in wat nu nog niet vervuld wordt, in ieder geval niet op DAB.
WinnaarRadioring2023

Bericht door WinnaarRadioring2023 »

Je kan ook verder luisteren dan het muziek format.

Als Hofstad Radio die 'combinatie tussen hits en classic hits zoals Radio 10' aanvult met nieuws uit Den Haag, dan bieden ze iets wat je op Radio 10 nooit gaat horen.
density1

Bericht door density1 »

Hofstad is muziekzender geen lokale omroep dus ja, het belangrijkste is de muziek. Ze hebben nieuws blokken op de halve uren van BNR. En dat is meer dan voldoende m.i.
Hoort-u-mij

Bericht door Hoort-u-mij »

density1 schreef: 03 jul 2020 18:12 Hofstad is muziekzender geen lokale omroep dus ja, het belangrijkste is de muziek. Ze hebben nieuws blokken op de halve uren van BNR. En dat is meer dan voldoende m.i.
Maar wel op een dab segment voor lokale iniatieven .

Ik geloof hier niet zo in, waarom nu op DAB postzegels wel en toen op FM 99.4 niet lukte?
density1

Bericht door density1 »

Maar er is geen geschreven wet dat zich nu ook als lokale omroep moeten gedragen. Het is altijd een commercieel station geweest in het verleden.
Hoort-u-mij

Maar bestemd voor lokale iniatieven. Om dan op te vallen zorg je ook voor lokale invulling. Dit is gewoon hobby radio.

Geef het een jaar en dan krijgen we te horen "te duur"
Hoort-u-mij

Al dat sentiment gedoe, leuk voor de egos die het streampje nu ook de ether in mogen slingeren.

Brakke websites, ouwe jingles die klinken alsof ze van cassette afkomen, zoveelste classics meuk. Geen commercieel verdienmodel er achter, crowdfunding om dan maar te hopen 50k te krijgen...

Dit is gewoon hobby wat het niet gaat redden.

Wees reëel
big T

Bericht door big T »

ach als ze maar lol hebben, toch? :D
En als je geen (voldoende) financiële dekking hebt, dan red je het niet om een radio station in de lucht te houden.
Of dit nu hobby of beroeps matig is.
De wil moet er zijn om het zelf te dragen, en niet om geld vragen via een menigte fonds
En volgend jaar of volgende maand?
Plaats reactie