Bezuinigingen bij omroep NH

Discussieer over de regionale omroepen

Moderator: admin6

zendmast15

Re: Bezuinigingen bij omroep NH

Bericht door zendmast15 »

LokaleSter schreef:
23 jan 2020 13:36
De Nachtwacht schreef:
23 jan 2020 09:28
jessica schreef:
22 jan 2020 23:59
Eddy keur naar het weekend van Radio10. Zou mooi zijn.
Dan vind ik 'm meer iets voor het weekend van radio 5. Komt zijn creativiteit ook wat meer tot z'n recht dan op 10 denk ik. Volgens mij heeft 10 een uitstekend weekend waar Keur helemaal niet in past.
Hij is ook niet erg leuk weggegaan bij Talpa, dus verwacht 'm daar niet echt terug eigenlijk.
Dat had niets met Talpa te maken, maar met die mislukte wetgeving van Lodewijk Asscher als minister van sociale zaken.

Eddy is niet leuk weggegaan bij de overgang van Radio 10 Gold naar Radio 10. Peter Snijders refereerde laatst in een interview ook nog naar deze periode, waar hij een heel slecht gevoel aan heeft overgehouden. Maar dat ging over de nieuwe eigenaren.
Zet de radio aan!

froz0

Bericht door froz0 »

En ondertussen zijn de presentatoren nog steeds niet happy met de nieuwe software waar ze mee werken. Snap ook niet waarom dit moest worden veranderd, wat goed werkt blijf je af en ga je niet veranderen.

boxfm

Bericht door boxfm »

zendmast15 schreef:
23 jan 2020 21:39
Eddy is niet leuk weggegaan bij de overgang van Radio 10 Gold naar Radio 10. Peter Snijders refereerde laatst in een interview ook nog naar deze periode, waar hij een heel slecht gevoel aan heeft overgehouden. Maar dat ging over de nieuwe eigenaren.
Radiocorp wilde onder andere Dick van Deelen en Eddy Keur niet overnemen van Talpa, beiden hadden geen contract bij uitsluitend Radio10Gold maar bij Talpa.

Keur kreeg daarom later van Talpa een programma op 538, maar het nachtprogramma was uiteindelijk te duur en het contract werd daarom niet verlengd.

Marco79

Bericht door Marco79 »

froz0 schreef:
24 jan 2020 15:27
En ondertussen zijn de presentatoren nog steeds niet happy met de nieuwe software waar ze mee werken. Snap ook niet waarom dit moest worden veranderd, wat goed werkt blijf je af en ga je niet veranderen.
Bij NH draaien ze toch nog steeds met OmniPlayer? Dat is 6/7 jaar geleden al ingevoerd (bij bouw nieuwe studio’s) en volgens mij niet veranderd. De grootste verandering was destijds dat de presentatoren zelf moesten gaan schuiven ipv. een technicus. Die is overigens nu nog wel in de buurt voor ondersteuning en soms nog wat schuifwerk.

Maar de meeste radiomakers zijn tevreden over het zelf schuiven. Hebben veel meer controle, terwijl ze eerder sceptisch waren. Bij mijn weten draait er nog steeds OmniPlayer...

WinnaarRadioring2023

Bericht door WinnaarRadioring2023 »

zendmast15 schreef:
23 jan 2020 21:39
LokaleSter schreef:
23 jan 2020 13:36
De Nachtwacht schreef:
23 jan 2020 09:28

Dan vind ik 'm meer iets voor het weekend van radio 5. Komt zijn creativiteit ook wat meer tot z'n recht dan op 10 denk ik. Volgens mij heeft 10 een uitstekend weekend waar Keur helemaal niet in past.
Hij is ook niet erg leuk weggegaan bij Talpa, dus verwacht 'm daar niet echt terug eigenlijk.
Dat had niets met Talpa te maken, maar met die mislukte wetgeving van Lodewijk Asscher als minister van sociale zaken.

Na zijn tijd bij Radio 10 heeft hij nog een paar jaar bij Radio 538 gezeten. Dat doe je toch niet als Talpa zo’n slechte werkgever is.

De Nachtwacht

Bericht door De Nachtwacht »

Bedankt voor de duiding wat betreft Eddy Keur, ik haal dingen door elkaar.

Marco79

Bericht door Marco79 »

Vanmiddag laatste vrijdagmiddagshow van Eddy op NH.

froz0

Bericht door froz0 »

Marco79 schreef:
31 jan 2020 10:35
Kan er geen traan om laten.. En ik vermoed velen met mij.. En ik vermoed dat Aart extra uurtjes gaat krijgen op de vrijdagmiddag .

Marco79

Bericht door Marco79 »

Klopt, Aart van Eldik gaat de uren voor zijn rekening nemen. Samen met Natasja (achternaam even ontschoten) en nieuwslezer Jelle Visser blijft ook.

Gaat een ander programma worden dan spitstijd. Een 'start van het weekend show' is het idee.

RJ1984

Bericht door RJ1984 »

Marco79 schreef:
31 jan 2020 10:35
Je bent goed geïnformeerd, Marco. Blijft Eddy wel op zaterdag?
Of staat dat programma ook op de tocht?

Marco79

Bericht door Marco79 »

Zaterdag blijft Eddy volgens mij radio maken bij NH. Niet gehoord dat het programma daar op korte termijn gaat verdwijnen.

De Nachtwacht

Bericht door De Nachtwacht »

Marco79 schreef:
31 jan 2020 14:32
Zaterdag blijft Eddy volgens mij radio maken bij NH. Niet gehoord dat het programma daar op korte termijn gaat verdwijnen.
Volgens radio.nl blijft hij inderdaad op zaterdag te horen, maar verbreedt hij wel zijn horizon. Hij was deze week te zien in shownieuws als deskundige, en de geruchten gaan dat hij terugkeert op de landelijke radio (aldus radio.nl, niet aldus de Nachtwacht 🙈)

froz0

Bericht door froz0 »

Marco79 schreef:
Ja, hij blijft (nog wel) bij NH op de zaterdagmiddag. Maar voor hoe lang is niet duidelijk

jessica

Bericht door jessica »

De Nachtwacht schreef:
31 jan 2020 17:06
Marco79 schreef:
Volgens radio.nl blijft hij inderdaad op zaterdag te horen, maar verbreedt hij wel zijn horizon. Hij was deze week te zien in shownieuws als deskundige, en de geruchten gaan dat hij terugkeert op de landelijke radio (aldus radio.nl, niet aldus de Nachtwacht 🙈)
Hij lijkt me wel te passen bij Radio10 in het weekend. Op het tijdstip waar doordeweeks Somertijd zit.

Orange

Bericht door Orange »

jessica schreef:
01 feb 2020 01:17
Hij lijkt me wel te passen bij Radio10 in het weekend. Op het tijdstip waar doordeweeks Somertijd zit.
Wat zou dat een drama zijn. Heerlijk hoe Dennis Verheugd (en de andere weekendjocks op 10) vooral muziek draaien. Zet daar geen schreeuwlelijk als Eddy Keur tussendoor.

Maar ik kan er naast zitten. Ben een van de mensen hier die Rob van Someren ook totaal niet bij Radio 10 vindt passen. Maar het valt niet te ontkennen dat hij succes heeft in de middag. In diezelfde lijn vind ik Eddy Keur dus ook niet bij Radio 10 passen. Ik begrijp ook niet waarom hij daar jaren geleden in het weekend zat.

Overigens heb ik het idee dat programma's zoals je die op werkdagen op drivetime-uren hoort, in het weekend eerder tussen 12 en 15u worden geprogrammeerd dan ook tussen 16 en 19u. Dat lijkt dan dus een logischer tijdstip voor Eddy Keur als het niet onlogisch zou zijn om hem een plek te geven op Radio 10.

Plaats reactie