Wild FM nieuwe stijl

Discussieer over de regionale omroepen

Moderator: admin6

Plaats reactie
Echtwel

Re: Wild FM nieuwe stijl

Bericht door Echtwel »

Wat mij opviel http://radiodecibel.nl/ heeft nu als webplayer wild fm ....grappig het blijft rommelen
The best way to predict the future is to to create it (Abraham Lincoln)

WinnaarRadioring2023

Bericht door WinnaarRadioring2023 »

EtherScout schreef:
02 mar 2020 22:08
boxfm schreef:
02 mar 2020 19:16
EtherScout schreef:
02 mar 2020 16:42
Ik denk, dat hij best onbetaald wil werken voor een non-profitclub als een lokale omroep, maar dat hij bij een commerciële club gewoon commercieel betaald wil worden. Heel logisch, anders ben je in feite gewoon gratis geld aan het geven aan de baas ervan. Commercieel is commercieel.
Tegelijkertijd is het helaas 'normaal' dat bij commerciële regionale zenders vrijwilligers rondlopen. Wild FM onder Rick Waltmann's management betaalde de jocks niet, Decibel waarschijnlijk nu ook niet (zijn grotendeels dezelfde mensen namelijk). In het verleden liepen er bij Decibel in ieder geval al genoeg vrijwilligers rond, tegen een reiskostenvergoeding deden die een programma in het weekend.
Het hangt natuurlijk helemaal van de baas en van de opzet van het station af of een DJ er dan toch vrijwillig wil werken. Blijkbaar was de sfeer en/of de baas voor deze DJ zodanig, dat 'ie dit niet wil doen.

Ik begrijp je verhaal, maar het principe blijft verder toch hetzelfde: voor een zuiver commercieel bedrijf ga je zonder bijzondere redenen niet vrijwillig aan de slag. Tegen betaling is dat een heel ander verhaal.
Als vrijwilliger werk ik alleen bij maatschappelijke organisaties, maar werken voor een commercieel bedrijf betekend niet automatisch dat ik een salaris wil krijgen. Als ik een goed personeelsaandeel kan krijgen met de bijbehorende dividend, dan zou ik best voor Wild willen werken.

Badeendje

Bericht door Badeendje »

Iemand ooit deze pagina gezien? http://www.wildhitradio.nl/twr/
Kwak kwak!

density1

Bericht door density1 »

Projectje van die godsdienstwaanzinnige?

Feivel

Bericht door Feivel »

Bas kan privé en zakelijk nog niet erg goed scheiden, kennelijk. Voor godsdienstradio hebben we GrootNieuwsRadio en Rebecca Radio al. Ik weet niet wat het woord van God op een hitzender moet doen, maar goed, als hij denkt dat dat luisteraar zal bereiken.. Misschien kan Bas beter ook nog een station starten dat zich op christenen richt.

Pascal. K

Bericht door Pascal. K »

Feivel schreef:
03 mar 2020 17:53
Bas kan privé en zakelijk nog niet erg goed scheiden, kennelijk. Voor godsdienstradio hebben we GrootNieuwsRadio en Rebecca Radio al. Ik weet niet wat het woord van God op een hitzender moet doen, maar goed, als hij denkt dat dat luisteraar zal bereiken.. Misschien kan Bas beter ook nog een station starten dat zich op christenen richt.
Misschien krijgen ze wel veel centjes uit de collecte van de bewuste kerkgemeenschap

boxfm

Bericht door boxfm »

EtherScout schreef:
02 mar 2020 22:08
Ik begrijp je verhaal, maar het principe blijft verder toch hetzelfde: voor een zuiver commercieel bedrijf ga je zonder bijzondere redenen niet vrijwillig aan de slag. Tegen betaling is dat een heel ander verhaal.
Tegelijkertijd is het in dit geval een commercieel bedrijf dat geen winst maakt. Decibel heeft (eerder) nooit winst gemaakt, Wild FM is niet zonder reden eerder failliet gegaan. Voor een gemiddelde radiomaker is een regionale zender wel een stap hoger dan de lokale omroep. En in het verleden is ook gebleken dat regionale zenders een mooi opstapje kunnen zijn voor een baan bij een landelijke zender.
Pascal. K schreef:
03 mar 2020 18:13
Feivel schreef:
03 mar 2020 17:53
Misschien krijgen ze wel veel centjes uit de collecte van de bewuste kerkgemeenschap
Krijgen ze ook. TWR adverteert op Wild FM en heeft daarom een pagina op de website.

Eppo

Bericht door Eppo »

Die pagina is wel onderdeel van de "oude" site, op WildFM.nl kom je die pagina niet tegen. Tevens vind je op TWR.nl geen pagina over Wild (meer).
♫♪.ılılıll|̲̅̅●̲̅̅|̲̅̅=̲̅̅|̲̅̅●̲̅̅|llılılı.♫♪

WinnaarRadioring2023

Bericht door WinnaarRadioring2023 »

Trans World Radio zit al jaren in Barneveld. Zenden elders in de wereld uit op de korte golf om nieuwe jezusfans te lokken

Wissewasje

Bericht door Wissewasje »

Er lijkt ooit een beginnetje gemaakt te zijn met een samenwerking tussen Wild en TWR. Daar is die pagina waarschijnlijk een overblijfsel van. Een van de twee partijen heeft zich blijkbaar teruggetrokken of de publieke aankondiging volgt later.

Zou op zich wel een interessant businessmodel zijn voor commerciële zenders die weinig verdienen. Gewoon quotes tussen de non-stop muziek verkopen. Kun je ook nog verschillende stromingen tegen elkaar op laten bieden.

boxfm

Bericht door boxfm »

Wissewasje schreef:
04 mar 2020 13:07
Er lijkt ooit een beginnetje gemaakt te zijn met een samenwerking tussen Wild en TWR. Daar is die pagina waarschijnlijk een overblijfsel van. Een van de twee partijen heeft zich blijkbaar teruggetrokken of de publieke aankondiging volgt later.

Zou op zich wel een interessant businessmodel zijn voor commerciële zenders die weinig verdienen. Gewoon quotes tussen de non-stop muziek verkopen. Kun je ook nog verschillende stromingen tegen elkaar op laten bieden.
De gelovige quotes van TWR zijn daadwerkelijk te horen (geweest) op Wild FM. Werd/wordt in reclameblokken uitgezonden met de stem van Sensation erin volgens mij, of een soortgelijke stem.

Vliegendereporter

Bericht door Vliegendereporter »

twr.nl Te midden van alle zorgen en somberheid rond de gevolgen van de coronacrisis wil de Barneveldse zendingsorganisatie TWR een krachtige bron van hoop zijn. Niet door te vertellen dat het allemaal wel meevalt, maar door vanuit de hoopvolle boodschap van het Evangelie van Jezus Christus troost en oprecht meeleven te bieden. Zodat mensen ook zelf weer voor anderen een bron van hoop kunnen zijn. Dat TWR doet wereldwijd al vele jaren, alsook in Nederland via diverse christelijke radio- en internetstations.
Nu mag TWR die boodschap in Nederland ook laten klinken via een ongebruikelijke partner: WildFM Hitradio. Tussen de popmuziek door klinkt op deze zender vanaf 19 maart meerdere keren per dag een korte boodschap van geloof, hoop en liefde: 1 Minute of Hope. Volgens WildFM Hitradio en TWR is daar in deze onzekere, donkere tijden behoefte aan. Juist nu!
De teksten en audiobestanden van deze bijzondere uitzendingen zijn dagelijks terug te vinden via de link in de bio.

ruudam

Bericht door ruudam »

TWR, Trans World Radio, is een grote Amerikaanse Christelijke orgnisatie die veel uitzendingen verzorgd via eigen zenders en gehuurde zendtijd.
In Nederland keen we ze nog van het 1395 verhaal vanuit Albanie, wat storing veroorzaakte op Veronica NieuwsRadio en haar opvolgers en waardoor Radio 10 en later BigL tussen 20 en 23 uur de lucht uit moesten.
Ze zijn hier nu nog s avonds te ontvangen op 1467 via de zenders van Radio Monte Carlo (RMC)
1467 is in Nederland een LPAM frequentie.
Op Bonaire (ook NL) heeft TWR (aldaar Radio Trans Mundial) de sterkste zender van het westelijk halfrond met 400 kW. Een brandnieuwe Nautel.

Radiooo

Bericht door Radiooo »

Die zullen een flink bedrag betalen hoor! Ga daar maar vanuit...

Radiooo

Bericht door Radiooo »

Wat vinden jullie trouwens van de domibo show op donderdagavond? Ik vind het echt teveel ouwehoeren. Het eerste uur hebben ze 3 platen gedraaid denk ik. Mag wel iets meer!

Plaats reactie