Wild FM nieuwe stijl

Discussieer over de regionale omroepen

Moderator: admin6

Plaats reactie
Echtwel

Re: Wild FM nieuwe stijl

Bericht door Echtwel »

Vanjeafisharder schreef: 21 mar 2023 11:35
Echtwel schreef: 21 mar 2023 11:32
Vanjeafisharder schreef: 18 mar 2023 16:41 Dat lijkt me bij radio 'zelfmoord' als je mensen wegjaagt op die manier en zeker op prominente tijden.
Alles om de weg vrij te maken voor FresHHHHHHHH.............. -smok
Dit zijn de mensen achter Fresh. Al vraag ik me af wat hun van de 'hobby' van de baas vinden. Die zouden hier toch ook wel wat van vinden?
Die is failliet en heeft volgens mij al geheel geen belang meer ( maar hij zit op dit forum dus leest vast met een glimlach mee ) :)) -bier
The best way to predict the future is to to create it (Abraham Lincoln)
Echtwel

Bericht door Echtwel »

Marco79 schreef: 21 mar 2023 19:16

De naam FreshFM is van Raoul. Die naam komt nooit meer terug.

Nou ik dacht het wel,..... alleen in NL blijft nog even zo totdat wild FM zijn naam officieel aanpast ; )

https://fresh.freshradiospain.com/

http://fresharuba.com/

je ziet het trouwens steeds vaker ook Feel Good heeft een partner in Spanje (toevallig de zelfde shows als 6 maanden terug in Feel Good Holland )

https://www.feelgoodradio.es/

net als de zeezenders "vroeger " -bier
Echtwel

Bericht door Echtwel »

Marco79 schreef: 21 mar 2023 21:39 De huidige eigenaar van WildFM (Bas Emons) is helemaal in de heren. En met zulke marginale luistercijfers is het geld van de kerk een mooie inkomstenbron naast die paar adverteerders.

Och en de kerkuitzending zondagochtend (geen werkdag) en heel vroeg door de weeks. Zal de meeste luisteraars nooit bereiken.
Basje maakt van een goed lopende zender ( Wild FM ) een veredelde lokale omroep met eilandjes. Nu (pas) snap ik ook waarom ze hem uit Decibel hebben geknikkerd :))
Een gemiddelde Amsterdamse piraat pakt het beter aan dan Wildje FM -smok
jassy

Bericht door jassy »

Ik luister sinds ca 11.00 Wild FM op kantoor, dus niet super aandachtig, maar de bijbelse berichten zijn mij tot nu toe niet opgevallen.... Zijn ze wel uitgezonden?
Kijk live mee op de ensembles 11C, 12C, 9C, 7D, 6B Oost-Noord en 11D WDR op

http://www.dabmonitor.nl/
Marco79

Bericht door Marco79 »

Ben toch wel positief verrast. Format / muziek lijkt beetje bij beetje te worden aangepast. Hoor nu veel meer dancemuziek. De hit/pop plaatjes van het oude WildFM Hitradio lijken steeds meer te verdwijnen. Toch jammer dat ze niet meer tijd genomen hebben voor de omschakeling. Een eerste indruk kan je maar 1 keer maken. Maar het heeft blijkbaar tijd nodig. Nu nog wat meer echte classics! Daarmee claim je nog meer het station van de HouseTop1000 te zijn. Dat hoor ik echt nog te weinig. Jammer!

Hitlijst FeelGood40 terug (was jaren op FreshFM). Hoor ook leuke promo’s / top3 verwijzingen naar de hitlijst voorbij komen. Barry Brand voelt als een eilandje in de programmering en wat ik niet snap is de 12-14 uur ma tot do: daar hoor ik heel fanatiek verkeersinformatie gelezen worden. Dat verwacht je toch tijdens de drivetime uren. Waarom daar niet en 12-14 wel? Vrijdag doet iemand anders 12-14 en daar hoor je dan weer geen verkeersinformatie.

Tof zou het zijn als de avonduren straks ook worden ingedeeld met echte danceprogramma’s zoals bij FreshFM. Elke avond een andere stijl of thema (club, trance, techno etc.). Woensdagavond HardHouse Generation terug ;-) Veel beter als dat kerkprogramma wat er nu zit. Heb dan toch liever wat flinke beukers van Darkraver, DJ Norman en Cor de Splinter; dan een bijbelvertelling…
Vanjeafisharder

Bericht door Vanjeafisharder »

Het geluid/processing vind ik echter nog zwaar onder de maat hoor. Het klinkt allemaal niet echt fris en of dat te maken heeft met gare music files of de inregeling van de Optimod (?) is mij om het even maar echt très bien klinkt het nu niet.
Marco79

Bericht door Marco79 »

Stream klinkt redelijk. FM is inderdaad beroerd met gekke hikjes in de audio.
Vanjeafisharder

Bericht door Vanjeafisharder »

DAB+ luister ik met name.
Knite Force

Bericht door Knite Force »

jassy schreef: 22 mar 2023 14:59 Ik luister sinds ca 11.00 Wild FM op kantoor, dus niet super aandachtig, maar de bijbelse berichten zijn mij tot nu toe niet opgevallen.... Zijn ze wel uitgezonden?
Yep, ik heb vlak voor de start van de House Top 1000 een stukje evangelie gehoord. Dacht ook eerst dat ik mis zat hahaha

De House Top 1000 was in elk geval weer -+dance
banne

Bericht door banne »

Heb nu een tijdje geluisterd naar WildFM maar het is wat mij betreft FreshFM 2.0. Iets wat ik niet heel erg vind omdat ik Fresh altijd een aanvulling vond op het bestaande radioaanbod. Op wat amateuristische dingetjes na (zoals een slissende nieuwslezer) een wel ok zender hoewel ik nooit fan ben geweest van Wytske als jock. Naast wat radioreclames over het geloof heb ik nog geen gekke dingen gehoord. Ik vraag me oprecht af of die reclames van een kerk in Amsterdam daadwerkelijk luisteraars bereiken die er iets mee gaan doen. De vraag stellen is hem beantwoorden wat mij betreft.

Wat ik nog wel opvallend vind is dat er geen "schuttingtaal"loze nummers gedraaid worden op een zender die blijkbaar ook het evangelie wil verspreiden. Ook daar stoor ik me in het geheel niet aan, opvallend is het wel
Marco79

Bericht door Marco79 »

Jeetje wat is er met de FM-zenders aan de hand? Modulatie heel zacht en de FM zenders verschillen ook in geluid. Zo heeft de 93.6 meer hoog en stereo. En is de 97.3 juist heel vlak en klinkt mono.

De irritante mp3 klinkende hikjes in de audio lijken nu wel eindelijk verdwenen op de FM.

Gaat nog niet helemaal lekker daar? Format is wel oke. Snap alleen niet de middag show. Slappe slecht klinkende voicetracks van Barry Brand. Daar is toch wel meer van te maken?

Zet daar vanaf 16.00 Erwin van der Bliek neer met ze drivetime beats.
WFNX

Bericht door WFNX »

Er is zoveel technisch gekloot bij Wild. Die stream hapert ook zo enorm vaak. Geluid regelmatig overstuurt. Dit klinkt ook niet goed wat je omschrijft over de FM. Blijft toch allemaal een zeer hoog hobby-project-gehalte hebben. Met wel prettige muziek, het moet gezegd.
Plaats reactie