Precies dat laatste. Het is onbegrijpelijk dat Wild FM die blokjes er doorheen gooit. Maak dan van GOD radio een professioneel, hip radiostation om te evangeliseren. Al zal dat met die veelal slechte muziek ook niet meevallen.Vanjeafisharder schreef: ↑17 mar 2023 12:43 Na 23.00 uur gisterenavond ook een bijbelverhaal dus dat komt er nog eens bovenop. Allemaal eilandjes. Doe dan 1 blok op zondagochtend in alle vroegte maar belemmer de rest van de week de programmering er niet mee. Leuk die hobby van de directeur maar niet om een professioneel hip radiostation mee lastig te vallen waar ze bovendien al een zender mee hebben ingericht om het 'het woord' te verspreiden.
Wild FM nieuwe stijl
Moderator: admin6
-
Re: Wild FM nieuwe stijl
Even een kleine analyse na paar dagen luisteren. Wat opvalt is de vele foutjes. Zaterdagochtend 09-10 werd het uur daarna opnieuw uitgezonden tussen 10-11. Snap dat radio in 2023 niet live is. Maar dit is wel knullig. Vanmorgen liep de hele programmering een ruim half uur voor. Jurgen kondigde rond 08.20 uur zijn programma af. Half 9 kwam het nieuws van 9 uur en daarna ging het programma van 9 uur van start met Peter van Leeuwen; om half 9.
“Vanaf dat moment draait WILD FM dancemuziek in plaats van uitsluitend hits. De term Hitradio wordt dan ook direct losgekoppeld van de naam”, zo meldt de radiozender in een persbericht. Alleen maar dance? Sorry maar hoor nog veel popmuziek wat absoluut geen dance is. Daarnaast best veel onbekende vage dancetracks (soul / house).
Vormgeving top! Maar waarom twee slogans? Ik denk dat ze achter de schermen nog druk aan het sleutelen zijn aan het muziekformat. Althans dat hoop ik van harte. In het weekend trouwens wel meer gewaagde echte dance (house) overdag (speedy j etc.). Door de weeks nog niet gehoord. Hopelijk wat meer HouseTop1000 muziek, aangevuld met bekende danceplaten van nu.
Kortom goed op weg, alleen misschien wat te vroeg de knop omgezet. En die programmeerfouten uit de computer zijn echt niet nodig. Om over hele kerkdiensten maar te zwijgen.
“Vanaf dat moment draait WILD FM dancemuziek in plaats van uitsluitend hits. De term Hitradio wordt dan ook direct losgekoppeld van de naam”, zo meldt de radiozender in een persbericht. Alleen maar dance? Sorry maar hoor nog veel popmuziek wat absoluut geen dance is. Daarnaast best veel onbekende vage dancetracks (soul / house).
Vormgeving top! Maar waarom twee slogans? Ik denk dat ze achter de schermen nog druk aan het sleutelen zijn aan het muziekformat. Althans dat hoop ik van harte. In het weekend trouwens wel meer gewaagde echte dance (house) overdag (speedy j etc.). Door de weeks nog niet gehoord. Hopelijk wat meer HouseTop1000 muziek, aangevuld met bekende danceplaten van nu.
Kortom goed op weg, alleen misschien wat te vroeg de knop omgezet. En die programmeerfouten uit de computer zijn echt niet nodig. Om over hele kerkdiensten maar te zwijgen.
-
Denk dat het inderdaad slim is om als basis de House Top 1000 te nemen met daartussen door veel nieuwe house en wat minder dance anders wordt het weer te mainstream en gaat het al snel weer op Slam of 538 lijken die natuurlijk ook gewoon veel dance uitzenden.
Krijg ook het idee dat er nog 2 databases draaien 1 met het nieuwe format en de andere met het vorige format. Blijkbaar is die ene database nog niet uitgeschakeld en krijg je dus af en toe de muziek uit de hitradio tijd er bij. Slordig maar op te lossen dus.
Krijg ook het idee dat er nog 2 databases draaien 1 met het nieuwe format en de andere met het vorige format. Blijkbaar is die ene database nog niet uitgeschakeld en krijg je dus af en toe de muziek uit de hitradio tijd er bij. Slordig maar op te lossen dus.
Alles om de weg vrij te maken voor FresHHHHHHHH..............Vanjeafisharder schreef: ↑18 mar 2023 16:41 Dat lijkt me bij radio 'zelfmoord' als je mensen wegjaagt op die manier en zeker op prominente tijden.

The best way to predict the future is to to create it (Abraham Lincoln)
Vergunning er bij voor een 100 watt LPAM zender en daar alles op knallen .....klaarGerjanCluistra schreef: ↑19 mar 2023 19:04Precies dat laatste. Het is onbegrijpelijk dat Wild FM die blokjes er doorheen gooit. Maak dan van GOD radio een professioneel, hip radiostation om te evangeliseren. Al zal dat met die veelal slechte muziek ook niet meevallen.Vanjeafisharder schreef: ↑17 mar 2023 12:43 Na 23.00 uur gisterenavond ook een bijbelverhaal dus dat komt er nog eens bovenop. Allemaal eilandjes. Doe dan 1 blok op zondagochtend in alle vroegte maar belemmer de rest van de week de programmering er niet mee. Leuk die hobby van de directeur maar niet om een professioneel hip radiostation mee lastig te vallen waar ze bovendien al een zender mee hebben ingericht om het 'het woord' te verspreiden.

-
Dit zijn de mensen achter Fresh. Al vraag ik me af wat hun van de 'hobby' van de baas vinden. Die zouden hier toch ook wel wat van vinden?Echtwel schreef: ↑21 mar 2023 11:32Alles om de weg vrij te maken voor FresHHHHHHHH..............Vanjeafisharder schreef: ↑18 mar 2023 16:41 Dat lijkt me bij radio 'zelfmoord' als je mensen wegjaagt op die manier en zeker op prominente tijden.![]()
-
In de podcast Dit Was de Radio hebben ze het ook even gehad over het nieuwe Wild FM. Deze is hier te beluisteren https://www.spreekbuis.nl/dit-was-de-ra ... ncezender/
Het stukje is te beluisteren van 42.07 tot 37.12
Het stukje is te beluisteren van 42.07 tot 37.12
Ik vermoed dat men daar wel een mening over heeft, misschien dat men nog een lopende overeenkomst heeft tot een bepaalde datum heeft deze gelovige partij. Tot die tijd misschien nog even geduld hebben?Vanjeafisharder schreef: ↑21 mar 2023 11:35Dit zijn de mensen achter Fresh. Al vraag ik me af wat hun van de 'hobby' van de baas vinden. Die zouden hier toch ook wel wat van vinden?Echtwel schreef: ↑21 mar 2023 11:32Alles om de weg vrij te maken voor FresHHHHHHHH..............Vanjeafisharder schreef: ↑18 mar 2023 16:41 Dat lijkt me bij radio 'zelfmoord' als je mensen wegjaagt op die manier en zeker op prominente tijden.![]()
Tenzij de naam naam nog eigendom is van een andere partij en die of teveel geld wil hebben of niet mee wil werken..Echtwel schreef: ↑21 mar 2023 11:32Alles om de weg vrij te maken voor FresHHHHHHHH..............Vanjeafisharder schreef: ↑18 mar 2023 16:41 Dat lijkt me bij radio 'zelfmoord' als je mensen wegjaagt op die manier en zeker op prominente tijden.![]()
Maar ook vraag ik mezelf af of men na alles wat heeft plaatsgevonden rondom Fresh, nog deze naam wil gebruiken….
De eigenaar van Fresh gaf alles uit handen en (een deel) de club die nu bij Wild zit (Jurgen, Frank Schildkamp, Coen Bom; lees Peter van Leeuwen) nam de invulling voor hun rekening. Ze hadden daarin de volledige vrijheid. Dat ging goed tot Fresh eigenaar Raoul Wedel de rekeningen niet meer betaalde, ruzie maakte met de Buma en er achter de schermen een potje van maakte. Lange tijd moest er rechtenvrije muziek gedraaid worden.
Een herstart met een nieuw format was van korte duur. Tijdens de finale van de housetop1000 trok hij uit rancune letterlijk de stekker uit FreshFM en was het stil. De HouseTop1000 werd afgemaakt via de YouTube steam en studio van Armin van Buren. De kwestie rond de niet ontstoken steunzenders deed hem en FreshFM de das om.
WildFM is een commerciële zender dus de schoorsteen moet roken. Voor de kerkdiensten, spots en bijbelverhalen zal een aardig bedrag betaald worden. Rumag heeft ook een show op vrijdag en daar voor betalen. Barry Brand zit daar ook met een constructie dat die ze eigen adverteerders moet regelen om betaald te krijgen. Iedereen kan een show maken en wil je geld dan moet je zelf voor de sponsoren zorgen.
De naam FreshFM is van Raoul. Die naam komt nooit meer terug. Daarom zit de oude FreshFM club het huidige kunstje te doen bij WildFM. De nieuwe luistercijfermethode zal de club aan het denken gezet hebben. Er moet wat gebeuren om meer luisteraars te trekken. Niet dezelfde hitjes knallen als de rest... Moeten ze gedacht hebben.
Ik gun het ze van harte, maar of het goed genoeg is om te overleven?
Een herstart met een nieuw format was van korte duur. Tijdens de finale van de housetop1000 trok hij uit rancune letterlijk de stekker uit FreshFM en was het stil. De HouseTop1000 werd afgemaakt via de YouTube steam en studio van Armin van Buren. De kwestie rond de niet ontstoken steunzenders deed hem en FreshFM de das om.
WildFM is een commerciële zender dus de schoorsteen moet roken. Voor de kerkdiensten, spots en bijbelverhalen zal een aardig bedrag betaald worden. Rumag heeft ook een show op vrijdag en daar voor betalen. Barry Brand zit daar ook met een constructie dat die ze eigen adverteerders moet regelen om betaald te krijgen. Iedereen kan een show maken en wil je geld dan moet je zelf voor de sponsoren zorgen.
De naam FreshFM is van Raoul. Die naam komt nooit meer terug. Daarom zit de oude FreshFM club het huidige kunstje te doen bij WildFM. De nieuwe luistercijfermethode zal de club aan het denken gezet hebben. Er moet wat gebeuren om meer luisteraars te trekken. Niet dezelfde hitjes knallen als de rest... Moeten ze gedacht hebben.
Ik gun het ze van harte, maar of het goed genoeg is om te overleven?
-
Uhmm, ik weet het niet hoor. Kunnen ze geen normale adverteerders vinden om hun hoofd boven water te houden? Dan zijn die kerkdiensten en is die aanverwante sponsoring die totaal 'off format' is toch niet nodig?
De huidige eigenaar van WildFM (Bas Emons) is helemaal in de heren. En met zulke marginale luistercijfers is het geld van de kerk een mooie inkomstenbron naast die paar adverteerders.
Och en de kerkuitzending zondagochtend (geen werkdag) en heel vroeg door de weeks. Zal de meeste luisteraars nooit bereiken.
Och en de kerkuitzending zondagochtend (geen werkdag) en heel vroeg door de weeks. Zal de meeste luisteraars nooit bereiken.
-
Nee, dat is allemaal tot je dienst dat hij in de heren is maar zoals gezegd niet echt handig voor een commercieel dance/house station om daar die doelgroep mee lastig te vallen dat is een rigoureuze 'tune out'. En er zijn ook doordeweeks momenten van gebeden die toch wel wat prominenter aanwezig zijn. Ook in de avonduren en dat lijkt me bij uitstek en zeker voor een house/dance zender niet echt een goed moment om hier mee te komen.
-
Kan een idee zijn. Dacht dat die zender al op DAB+ zit.Echtwel schreef: ↑21 mar 2023 11:34Vergunning er bij voor een 100 watt LPAM zender en daar alles op knallen .....klaarGerjanCluistra schreef: ↑19 mar 2023 19:04Precies dat laatste. Het is onbegrijpelijk dat Wild FM die blokjes er doorheen gooit. Maak dan van GOD radio een professioneel, hip radiostation om te evangeliseren. Al zal dat met die veelal slechte muziek ook niet meevallen.Vanjeafisharder schreef: ↑17 mar 2023 12:43 Na 23.00 uur gisterenavond ook een bijbelverhaal dus dat komt er nog eens bovenop. Allemaal eilandjes. Doe dan 1 blok op zondagochtend in alle vroegte maar belemmer de rest van de week de programmering er niet mee. Leuk die hobby van de directeur maar niet om een professioneel hip radiostation mee lastig te vallen waar ze bovendien al een zender mee hebben ingericht om het 'het woord' te verspreiden.![]()
ook eer slimGerjanCluistra schreef: ↑21 mar 2023 23:32Kan een idee zijn. Dacht dat die zender al op DAB+ zit.Echtwel schreef: ↑21 mar 2023 11:34Vergunning er bij voor een 100 watt LPAM zender en daar alles op knallen .....klaarGerjanCluistra schreef: ↑19 mar 2023 19:04
Precies dat laatste. Het is onbegrijpelijk dat Wild FM die blokjes er doorheen gooit. Maak dan van GOD radio een professioneel, hip radiostation om te evangeliseren. Al zal dat met die veelal slechte muziek ook niet meevallen.![]()