Kavel B05

Discussieer over de regionale omroepen

Moderator: admin6

Plaats reactie
ottoderuig

Re: Kavel B05

Bericht door ottoderuig »

95.9 Alphen valt voor ik de A12 op ga al in de ruis
De gemiddelde lokale omroep komt verder.. :roll:
Eemland Radio
In Midden-Nederland via DAB+ 10B
en www.studioeemland.nl
lion

Bericht door lion »

Zal ook wel weer even een tijdelijk vullertje zijn zodat er wat te horen is op de zenders.
lion

Bericht door lion »

ottoderuig schreef: 03 mar 2020 16:57 95.9 Alphen valt voor ik de A12 op ga al in de ruis
De gemiddelde lokale omroep komt verder.. :roll:
het is ook niet het allerbeste (regionale)kavel wat er is in de randstad qua bereik.
ottoderuig

Fresh FM was harder vanaf die locatie.
95.7 doet het tot Utrecht, daarna schakelt de radio automatisch over naar 103.4 die rondom Utrecht ook flinke gaten in de dekking heeft merk ik. Bij Hilversum is het klaar.
Eemland Radio
en www.studioeemland.nl
Madurodam FM

Bericht door Madurodam FM »

Dus vermogen en opstelpunten zijn anders dan voorheen bij Fresh ? Begreep dat kavel B05 nog wel flink wat extra steunzenders kan aanzetten (o.a. Almere, Gouda en Naaldwijk) dus kan altijd nog beter worden.
"de grootste hits voor 't kleinste stadje van Nederland"
ottoderuig

Ik heb mij nog niet verdiept in de technische details, dit is wat ik zo constateer op de autoradio ;)
Eemland Radio
en www.studioeemland.nl
Pascal. K

Bericht door Pascal. K »

ottoderuig schreef: 03 mar 2020 17:33 Fresh FM was harder vanaf die locatie.
95.7 doet het tot Utrecht, daarna schakelt de radio automatisch over naar 103.4 die rondom Utrecht ook flinke gaten in de dekking heeft merk ik. Bij Hilversum is het klaar.
Denk dat Broadcast partners de zenders en of antennes nog moet optimaliseren. Zo ver ik weet had fresh de zendlokaties in eigen beheer.
ottoderuig

Pascal. K schreef: 03 mar 2020 18:15
Denk dat Broadcast partners de zenders en of antennes nog moet optimaliseren. Zo ver ik weet had fresh de zendlokaties in eigen beheer.
Op de radiotext van de rds stond jarenlang het webadres van BP. Geen idee hoe het exact zit.
Eemland Radio
en www.studioeemland.nl
Marco79

Bericht door Marco79 »

Rond 17 uur was we techno te horen. Weer is wat anders. Haha. Nu om 19.30 een draaggolf. Bij Q had iemand een lekker ritje in de spits :-) Verwacht niet dat dit het format gaat worden...
Marco79

Bericht door Marco79 »

Helaas is het register met de omroepnamen / toestemmingen bijgewerkt tot 4 februari:
https://www.cvdm.nl/toestemmingen/registers

Dit zijn de 3 Q's die er in staan:
Q-music Q-music Nederland B.V.
Qmusic Nonstop Q-music Nederland B.V.
Q-music-Limburg Radio Limburg 97 FM B.V.

Afwachten dus...
Marco79

Bericht door Marco79 »

http://qmusicnonstop.nl/ is wel onlangs geregistreerd.

Domeinnaam
qmusicnonstop.nl
Status
actief
Houder
ecBase BV
Registratiedatum
2020-02-12
retep

Bericht door retep »

luister via de stream die eerder werd genoemd.. hoor Marco Borsato, rood, en daarna grandmix on Radio five three eight....
Marco79

Bericht door Marco79 »

Dit is best een interessant artikel: " Ik ben nu in gesprek met twee partijen om een programmering van de grond te krijgen. Dat zijn geen Limburgse partijen. Radio is regionaal. Wat werkt in Limburg, hoeft natuurlijk niet te werken in de Randstad. Wat ik nog kan vertellen is dat Qmusic één van die partijen is.”

https://www.wijlimburg.nl/nieuws-overzi ... -randstad/
Marco79

Bericht door Marco79 »

Marco79 schreef: 03 mar 2020 19:52 http://qmusicnonstop.nl/ is wel onlangs geregistreerd.

Domeinnaam
qmusicnonstop.nl
Status
actief
Houder
ecBase BV
Registratiedatum
2020-02-12
En we zijn rond :-) ?
https://mijn.mkbservicedesk.nl/profile/michael-bartelet
ecBase BV is het bedrijf achter 123toilet.nl (bedrijf van Michael Bartelet). En ecBase BV heeft QMusicNonstop.nl op 2020-02-12 vastgelegd.

Bovendien zit het bedrijf King Kong Nederland (123toilet) op het zelfde adres in Laren als Radio Limburg 97FM B.V. | Radio Limburg.
https://www.kvk.nl/zoeken/?source=all&q ... te=kvk2014
ottoderuig

Ik vond dit op facebook:

Michael Bartelet betaalt 365.000 euro om in de Randstad een nieuw radiostation in de ether te krijgen.

Hij moest opbieden tegen drie andere investeerders, maar won uiteindelijk de veiling met het hoogste bod. Bartelet: “Het is veel geld, dat zeker. Maar als ik bekijk wat de potentie is van de frequenties, dan is het voor mij een zeer logische stap en goede investering. Ik ben nu in gesprek met twee partijen om een programmering van de grond te krijgen. Dat zijn geen Limburgse partijen. Radio is regionaal. Wat werkt in Limburg, hoeft natuurlijk niet te werken in de Randstad. Wat ik nog kan vertellen is dat Qmusic één van die partijen is.”

Bartelet is eigenaar van Radio Limburg, het bedrijf achter Qmusic Limburg. Voorheen was hij eigenaar van Radio Maastricht en werkte na zijn verhuizing naar Laren bij Talpa van John de Mol. In 2005 deed hij als programmadirecteur de start van Qmusic in Nederland. De huidige luistercijfers van Qmusic Limburg liegen er niet om. Met zijn zender bereikt hij dagelijks 216.000 Limburgse luisteraars, aanzienlijk meer dan bijvoorbeeld L1 met 154.000. Opvallend daarbij is de leeftijdsopbouw van de luisteraars. Bij Qmusic bevindt 77% van de luisteraars zich in de leeftijd van 10 tot 49 jaar, bij L1 is 80% van de luisteraars ouder dan 50 jaar. Een jonge zender met een jonge doelgroep dus. Ook met de advertentie-inkomsten zit het wel goed. Bartelet: “Veel media hebben het moeilijk in deze tijd van online transitie. Radio heeft daar niet zo’n last van en kan rekenen op een trouwe schare luisteraars en adverteerders.”

Radiofrequenties worden gebundeld in kavels en geveild per opbod. Toen vorig jaar bleek dat er in de Randstad een kavel van frequenties met een potentie van ruim 8 miljoen luisteraars geveild ging worden, wachtte hij niet langer met het indienen van zijn plan. Vorige week vond de laatste online veiling plaats. Voor 365.000 euro kocht hij kavel B5 in de Randstad, wat bestaat uit 10 radiofrequenties met masten in onder meer Amsterdam, Den Haag, Utrecht, Leiden en Haarlem.

(persbericht) www.hitjock-muzieksite.be
Eemland Radio
en www.studioeemland.nl
Plaats reactie