Nieuw: Radio Royaal

Discussieer over de regionale omroepen
Plaats reactie
JanL

Re: Nieuw: Radio Royaal

Bericht door JanL » 19 jan 2019 20:16

Het zoveelste hobby project. Ik geef ze een paar jaar.

Eppo

Bericht door Eppo » 19 jan 2019 20:31

Ik ben benieuwd wat er met het huidige Decibel gebeurt, zal dat gewoon stopgezet worden? Aangezien Decibel geproduceerd wordt door RadioNL BV en RadioNL tevens stopt met de uitzendingen in het verzorgingsgebied van Decibel/Royaal. En wat zal er met Decibel Live gebeuren, dat weer door Rick Waltmann wordt geproduceerd.

Bijzonder dat Royaal na een paar jaar weer terug is, terwijl het de vorige keer niet echt een succes was. Aan de andere kant, de productie wordt nu door Rick Waltmann's bedrijf verzorgd. Wellicht is dit een interessante optie voor Perry Oerlemans en Pierre Karsten?
♫♪.ılılıll|̲̅̅●̲̅̅|̲̅̅=̲̅̅|̲̅̅●̲̅̅|llılılı.♫♪

DJ Wes

Bericht door DJ Wes » 20 jan 2019 09:35

Mediamagazine schrijft dit over Decibel:

Radio Decibel gaat vanaf 1 februari als non-stop zender uitzenden via Internet en de digitale kabel. De uitzendingen via de FM en DAB+ van Radio Decibel waren al enige tijd non-stop.

Decibel Live

De gepresenteerde uitzendingen via Internet, onder de naam Decibel Live, zullen worden stopgezet. De radiozender zal als non-stop muziekzender verder gaan. De uitzendingen via FM en DAB+ van Radio Decibel worden per 1 februari helemaal stopgezet en vervangen door de programma’s van Radio Royaal.

Radio Royaal

De medewerkers van Radio Decibel Live gaan aan de slag voor Radio Royaal. Hierdoor krijgen DJ’s als Rick Waltmann, Barry Brand, Stefan Brau, Rene Dupon en Dick Liefting een plekje in de programmering van Radio Royaal.

The Broadcast House

Zowel Radio Royaal als het vernieuwde Radio Decibel zullen worden geproduceerd door The Broadcast House. Dit bedrijf is opgericht door Rick Waltmann. Waltmann was voorheen werkzaam bij Wild FM Hitradio. Door de overname van deze radiozender heeft hij ervoor gekozen aan de slag te gaan met Decibel Live. Waltmann gaat nu Radio Royaal produceren in opdracht van Young City Media BV.

“Nieuw radio-avontuur”

Perry Oerlemans van Young City Media BV: “Het was tijd voor een nieuw radio avontuur. Het is daarom geweldig om dit samen te doen met een tot op het bot gemotiveerde crew. We hebben al vele jaren met Barry gewerkt en met de toevoeging van Rick en de rest van de nieuwe crew weten we zeker dat Radio Royaal een succes gaat worden.”

Digitaal en online

Radio Decibel is vanaf 1 februari te horen als non-stop muziekzender via Internet en de digitale kabel (Ziggo kanaal 818 en KPN Interactieve TV via kanaal 822). Radio Royaal is vanaf 1 februari in de Randstad te ontvangen via FM en DAB+ en wereldwijd via Internet.

Echtwel

Bericht door Echtwel » 20 jan 2019 10:59

Het format wat radio royaal een jaar of twee terug in de den haagliet horen was best te pruimen
Goed uitgezocht Nederlandse hits en dan de top40 en oldises omheen gedraaid het is te hopen dat ze deze muziek mapje weer vinden dan wordt het top.
radiofreak.nl - radio-tv-nederland.nl - Groeistad.com - Amsterdamsmostwanted.nl - AM-forum.nl - cbforum.nl - midvliet.nl

density1

Bericht door density1 » 20 jan 2019 13:27

Aan de testuitzendingen te horen hebben ze die 70's en 80's overboord gegooid en is het nu alleen maar jonger dan dat. Ik vind de naam nu ook niet matchen met de muziek die gedraaid wordt. De naam klinkt als een piraat in de jaren 80.

lion

Bericht door lion » 23 jan 2019 07:35

Het format heeft nu wel meer vorm gekregen dan afgelopen dagen het geval was. Er is nu ook al verkeersinfo van de ANWB te horen naast nieuws (verzorgd door 'het radionieuws') en reclame.

Echtwel

Bericht door Echtwel » 23 jan 2019 09:10

density1 schreef:
20 jan 2019 13:27
Aan de testuitzendingen te horen hebben ze die 70's en 80's overboord gegooid en is het nu alleen maar jonger dan dat. Ik vind de naam nu ook niet matchen met de muziek die gedraaid wordt. De naam klinkt als een piraat in de jaren 80.
Klopt het was een piraat in de jaren 80
Ze hebben gewoon de rechten overgenomen net als decibel en radio uniek ook niet origineel zijn
radiofreak.nl - radio-tv-nederland.nl - Groeistad.com - Amsterdamsmostwanted.nl - AM-forum.nl - cbforum.nl - midvliet.nl

EtherScout

Bericht door EtherScout » 23 jan 2019 11:48

density1 schreef:
20 jan 2019 13:27
In de jaren 80 draaide Royaal dus nieuwe en recente oude muziek. Het nieuwe Royaal gaat dan in feite precies hetzelfde doen.

density1

Bericht door density1 » 23 jan 2019 12:07

Dat betwijfel ik. Ik vergelijk het met het Royaal wat er al eerder was van dezelfde club. Ze hadden een frequentie in Diemen en in Brabant meen ik. Dus niet de piraat Royaal. De naam klinkt 'piraaterig' en was dat ook, maar niet in deze eeuw.

Madurodam FM

Bericht door Madurodam FM » 23 jan 2019 12:14

Geloof dat je uitzendingen vanaf de andere kant van de grens geen piraat mocht noemen; ze deden daar in de jaren tachtig tenslotte aan vrije radio ;) De naam dook in die tijd ook op in o.a. Den Haag, Waalwijk en Texel. Maar ik blijf erbij; tis maar een naam. Een ookal heeft je station een rotnaam, zolang je format maar goed is komen de luisteraars vanzelf. Ookal even op de testlink geklikt om een stukje te luisteren en klinkt zeker niet slecht.
"de grootste hits voor 't kleinste stadje van Nederland"

Echtwel

Bericht door Echtwel » 23 jan 2019 16:16

density1 schreef:
23 jan 2019 12:07
Dat betwijfel ik. Ik vergelijk het met het Royaal wat er al eerder was van dezelfde club. Ze hadden een frequentie in Diemen en in Brabant meen ik. Dus niet de piraat Royaal. De naam klinkt 'piraaterig' en was dat ook, maar niet in deze eeuw.
Mijn radio royaal zat net over de grens van Valkenswaard in België eerst piraat later legaal vrij radio half Eindhoven zat daar te draaien wat in Nederland niet mocht nog daarzo wel....maar ach we zijn zoveel honden die Fikkie heten net als er zoveel decibel radio radio uniek of radio Centraal er zijn....maakt ook niet uit als ze het maar goed neer zetten en daar ben ik benieuwd naar ....

RV

Bericht door RV » 23 jan 2019 17:54

density1 schreef:
19 jan 2019 14:42
Dat had ik ook toen ik het van de week al hoorde. Dit slaat echt nergens op. Uitgebalanceerde muziekmix is het allerminst. Hoorde van de week zelfs de Urban Dance Squad, ik dacht ha leuk! Maar daarna net zo makkelijk Marco Borsato b.v. Dit lijkt wel op het format van 100%NL wat op hol geslagen is.
Het format is ook niet mijn smaak qua muziek maar ik ken genoeg twintigers en dertigers die die combinatie wel prettig vinden. Die lallen op de bouwsteiger net zo hard mee met Tino Martin maar ook met Calvin Harris.

Het is datgene wat JND ook doet. Ik ben benieuwd hoe ze het gaan doen

lion

Bericht door lion » 23 jan 2019 18:01

RV schreef:
23 jan 2019 17:54
density1 schreef:
19 jan 2019 14:42
Dat had ik ook toen ik het van de week al hoorde. Dit slaat echt nergens op. Uitgebalanceerde muziekmix is het allerminst. Hoorde van de week zelfs de Urban Dance Squad, ik dacht ha leuk! Maar daarna net zo makkelijk Marco Borsato b.v. Dit lijkt wel op het format van 100%NL wat op hol geslagen is.
Het format is ook niet mijn smaak qua muziek maar ik ken genoeg twintigers en dertigers die die combinatie wel prettig vinden. Die lallen op de bouwsteiger net zo hard mee met Tino Martin maar ook met Calvin Harris.

Het is datgene wat JND ook doet. Ik ben benieuwd hoe ze het gaan doen
Inderdaad alleen draaid JND ook nog buitenlandse oldies. Ik vind Royaal dan strakker van format (met NL-talig/NL-product en top 40 hits) dan JND.

lion

Bericht door lion » 31 jan 2019 19:39

97.3 FM Utrecht is inmiddels al omgeschakeld vanmiddag. 97.6 FM is om 21.43 uur omgeschakeld.

density1

Bericht door density1 » 31 jan 2019 21:57

100%NL versus RadioNL versus Q Music, zoiets. Meer kan ik niet van dit format maken. Of het wat toevoegt? I doubt...

Plaats reactie