Nieuw: Radio Royaal

Discussieer over de regionale omroepen
Plaats reactie
Madurodam FM

Re: Nieuw: Radio Royaal

Bericht door Madurodam FM » 16 jan 2019 11:49

Ben met je eens dat het wel 'zo eerlijk' zou zijn als de naam Decibel weer in handen komt van de mensen die ook daadwerkelijk aan het begin stonden van het originele Decibel. Maarja, zo is de naam Radio Royaal natuurlijk ook niet al te origineel en heeft het zijn oorsprong in de grensstreek rond Eindhoven. Dan nog niet te spreken over Radio Continu. Nee erg origineel zijn de bedenkers tegenwoordig niet, maar ach het is maar een naam. Belangrijker is wat ik straks kan gaan horen. Erg benieuwd, dus eerst maar eens een aantal dagen beluisteren voordat ik met een oordeel kom ;)
"de grootste hits voor 't kleinste stadje van Nederland"

brabolander

Bericht door brabolander » 16 jan 2019 13:22

Zou mooi zijn als het weer klonk als het Radio Royaal welke ooit zat in Hamont Belgie. Vrees dat dit weer een standaard muziekmix wordt met een beperkte playlist. Probeer eens wat anders en geef de ruimte aan minder bekende tracks tussen de hits door.

density1

Bericht door density1 » 16 jan 2019 13:33

Ze kunnen ook wel wat spannender programmeren qua muziek dan de gemiddelde Radio 10 of 100%NL maar ik verwacht geen wonderen wat dat betreft. Er zal toch geld verdiend moeten worden om het rendabel te houden en dan verzand je al gauw in die mainstream muziek want adverteerders.

lion

Bericht door lion » 17 jan 2019 20:43

Op de site voor adverteerders http://www.uwradiocampagne.com staat in het menu bij radiostations voor de adverteerders al een livestream met reclame, nieuws, jingles en de muziek.

density1

Bericht door density1 » 18 jan 2019 13:16

Deze livestream ook al ondekt. Weet niet of dit het is wat er uiteindelijk te horen zal zijn per 1 februari dus zal nog even wachten met een mening geven. Wel zo eerlijk.

hvbeek

Bericht door hvbeek » 19 jan 2019 13:03

Er zijn inmiddels wat testuitzendingen te horen via Internet...
Sinds eind deze week is Radio Royaal gestart met testuitzendingen via Internet. De radiozender gaat 1 februari van start met haar officiële uitzendingen.

Randstad
Deze week werd bekend dat Radio Royaal vanaf 1 februari in de Randstad te horen zal zijn via FM en DAB+. Wereldwijd zal de radiozender te beluisteren zijn via Internet. Door de komst van deze radioender zullen de uitzendingen van Radio Decibel uit de ether verdwijnen in de Randstad. De radiozender gaat door als non-stop muziekzender op Internet.

Programmering
Op Radio Royaal zullen programma’s te horen zijn van onder andere Rick Waltmann, Stefan Brau, Barry Brand, Rene Dupon en Dick Liefting.

Nieuw radio avontuur
De uitzendingen worden door The Broadcast House geproduceerd voor Young City Media BV. Dit bedrijf is eigenaar van de etherfrequenties waarop Radio Royaal gaat uitzenden. Perry Oerlemans van Young City Media BV: “Het was tijd voor een nieuw radio avontuur. Het is daarom geweldig om dit samen te doen met een tot op het bot gemotiveerde crew. We hebben al vele jaren met Barry gewerkt en met de toevoeging van Rick en de rest van de nieuwe crew weten we zeker dat Radio Royaal een succes gaat worden.”

Testuitzendingen
Radio Royaal wordt geproduceerd door The Broadcast House. Inmiddels zijn de testuitzendingen van de radiozender gestart via Internet. Er is via Internet een teststream te beluisteren voor de regio Noord-Holland en één voor Zuid-Holland. Het is niet duidelijk hoe lang de uitzendingen via deze teststreams te horen zullen zijn.
https://mediamagazine.nl/radio-royaal-s ... -internet/

Feivel

Bericht door Feivel » 19 jan 2019 13:40

density1 schreef:
18 jan 2019 13:16
Deze livestream ook al ondekt. Weet niet of dit het is wat er uiteindelijk te horen zal zijn per 1 februari dus zal nog even wachten met een mening geven. Wel zo eerlijk.
Ik mag toch hopen dat het uiteindelijke format niet dit is. Van Gordon naar Re-Play naar Ariana Grande en Zedd. En nu zelfs Maan en Ronnie Flex. Klinkt tot nu toe als een map mp3'tjes. Maar goed, misschien gaan ze nog bijschaven. Zal ook wel moeten, want nu heb ik geen idee voor wie ze uitzenden (20 - 49, volgens de website waarop ze commercials verkopen, maar als je 45 bent zit je echt niet op Ronnie Flex te wachten).

density1

Bericht door density1 » 19 jan 2019 14:42

Dat had ik ook toen ik het van de week al hoorde. Dit slaat echt nergens op. Uitgebalanceerde muziekmix is het allerminst. Hoorde van de week zelfs de Urban Dance Squad, ik dacht ha leuk! Maar daarna net zo makkelijk Marco Borsato b.v. Dit lijkt wel op het format van 100%NL wat op hol geslagen is.

rickwaltmann

Bericht door rickwaltmann » 19 jan 2019 14:53

Ja, gaat nergens over. Man man man.. Prutsers zijn het. Ze kunnen toch veeel beter een 1-op-1 clone maken van bestaande zenders? Dat is namelijk gewoon wat iedereen kent... ‘t zal mij benieuwen jongens. -+dance. Tóch ben ik gek op jullie hoor!

Feivel

Bericht door Feivel » 19 jan 2019 14:57

rickwaltmann schreef:
19 jan 2019 14:53
Ja, gaat nergens over. Man man man.. Prutsers zijn het. Ze kunnen toch veeel beter een 1-op-1 clone maken van bestaande zenders? Dat is namelijk gewoon wat iedereen kent... ‘t zal mij benieuwen jongens. -+dance. Tóch ben ik gek op jullie hoor!
Je kunt als station director toch wel wat kritiek verdragen, lijkt me? :oops:

rickwaltmann

Bericht door rickwaltmann » 19 jan 2019 15:01

Nee buurman. Heeeeel slecht in

density1

Bericht door density1 » 19 jan 2019 15:46

Ik constateer enkel, met dit format ga je het niet redden. Maar we wachten geduldig 1 februari af natuurlijk... :wink:

Tom Maat

Bericht door Tom Maat » 19 jan 2019 16:29

radiogolfje schreef:
15 jan 2019 18:28

Barry Brand, Music-Director van Radio Royaal: “Het is voor mij een droom die uitkomt. Ben al jaren bezig om een station als dit op te zetten en nu kwam alles op het juiste moment bij elkaar en gaan wij het doen.

Als dit een droom is, dan heeft hij blijkbaar jarenlang onder een tegel geleefd, want dat wiel is al vele malen uitgevonden door zogenaamde kenners die denken dat het publiek hier nog op zit te wachten.

Patrick Kicken

Bericht door Patrick Kicken » 19 jan 2019 18:51

Ik heb er begin jaren '90 gewerkt, bij Radio Royaal, in Hamont-Achel. Heerlijk, een veel te sterke zender met een geheime knop ergens voor het geval we controle kregen. Deed iedere dag 15-18u. Zelf de muziek kiezen maar o wee als je een verkeerde (opnieuw ingezongen) versie van een goedkope verzamel cd draaide, dan stormde programmaleider Tom Holland met z'n lange lijf en grote krullen de studio in.

Ik hoop dat de toenmalige slogan terugkomt. De kanjer van de ether!
Gratis radioles! www.radiocollege.nl (Apple) www.radio-college.nl (Android)
Videointerviews: www.radiohelden.nl Contact via WhatsApp? 0630844222
Columns: www.radio.nl/columns

DX'r

Bericht door DX'r » 19 jan 2019 19:01

Waarom de naam Radio Royaal,
100% NL Twee had beter op zijn plaats geweest
-zzz -zzz -zzz -zzz -zzz -zzz -zzz -zzz
Ik voel een rechtzaak van 100% NL aankomen -bier

Plaats reactie