Nieuw: Radio Royaal

Discussieer over de regionale omroepen
Plaats reactie
radiogolfje

Nieuw: Radio Royaal

Bericht door radiogolfje » 15 jan 2019 18:28

PERSBERICHT
15-01-2019, Amstelveen

“Radio Royaal nieuw in de randstad”.

Vanaf 1 februari 2019 start er een nieuw radiostation in Nederland. Radio Royaal is de zender voor het beste uit Nederland afgewisseld met bekende hits en te ontvangen in Noord-Holland, Zuid-Holland en Utrecht.

Op Radio Royaal hoor je het allerbeste uit Nederland met vooral de focus op de artiesten uit de Randstad met daarbij de allerbeste hits van de afgelopen jaren. Een fris en nieuw format. Met dagelijks gepresenteerde programma’s zoals de ochtendshow met Rick Waltmann, de lunchshow met Stefan Brau en de middagshow met Barry Brand zorgt Radio Royaal voor de beste balance tussen muziek en entertainment. Ook in het weekend zijn er programma’s zoals FridayNightLive waar je de beste live optredens hoort en Romantisch Royaal waar je heerlijk kan weg zwijmelen.

Radio Royaal is in Noord-Holland te ontvangen via 98.0 FM en in Alkmaar via 98.3 FM, in Zuid-Holland via 97.6 FM en in Den-Haag via 98.0 FM, in Utrecht hoor je Royaal via 97.3 FM. Ook is Radio Royaal te ontvangen via DAB+.
Door de komst van Radio Royaal zullen er een aantal wijzigen doorgevoerd worden op FM in de Randstad. Zo ontvang je Radio Decibel straks alleen nog online via www.decibel.nl, ziggo kanaal 818 en via de app en zal RadioNL niet meer te ontvangen zijn via de 97.6 FM in Zuid-Holland.

Rick Waltmann, Station-Director van Radio Royaal: 'Mijn motto in het leven is, dat alles wat ik doe een upgrade zou moeten zijn. Van een relatief klein regionaal radiostation (WildFM), naar een enorm uitzendgebied! De inwoners van Noord-Holland, Zuid-Holland en Utrecht gaan ons leren kennen vanaf 1 februari. Enorm trots dat ik het merk Radio Royaal op mijn portfolio mag zetten en dit wederom zal doen met een team dat al jaren trouw bij mij is gebleven. Die vriendschap, de chemie en de vanzelfsprekendheid zorgt ervoor dat je echt hele leuke dingen kunt doen samen. Met een zeer krachtige achterban, relations en Barry Brand als mijn 'partner in crime' zijn de mogelijkheden echt eindeloos en dat ga je ook terug horen in de uitzendingen

Barry Brand, Music-Director van Radio Royaal: “Het is voor mij een droom die uitkomt. Ben al jaren bezig om een station als dit op te zetten en nu kwam alles op het juiste moment bij elkaar en gaan wij het doen. Met Perry Oerlemans en Pierre Karsten aan de top, ga ik samen met Rick Waltmann de gehele prodcutie van Radio Royaal doen en heb daar ongelovelijk veel zin in! Naast de muziekplanning zal ik ook iedere werkdag weer achter de microfoon kruipen.

Perry Oerlemans: “Het was tijd voor een nieuw radio avontuur. Het is daarom geweldig om dit samen te doen met een tot op het bot gemotiveerde crew”. We hebben al vele jaren met Barry gewerkt en met de toevoeging van Rick en de rest van de nieuwe crew weten we zeker dat Radio Royaal een succes gaat worden.”

Dit is de programmering van Radio Royaal:

Maandag t/m Donderdag
07-10 uur Rick Waltmann
10-12 uur Non-Stop @ Work
12-14 uur Stefan Brau
14-16 uur Non-Stop @ Work
16-19 uur Barry Brand

Vrijdag:
07-10 uur Rick Waltmann
12-14 uur Stefan Brau
16-19 uur Barry Brand
19-20 uur Non-Stop
20-22 uur FridayNightLive!
22-00 uur Keanu in the mix

Zaterdag:
07-10 uur Rene Dupon
12-14 uur Claudine Schafhuizen
16-19 uur Dick Liefting
19-20 uur Non-Stop
20-22 uur SaturdayNightLive!
22-00 uur Keanu in the mix

Zondag:
07-10 uur Rene Dupon
12-14 uur Claudine Schafhuizen
16-19 uur Dick Liefting
19-20 uur Non-Stop
20-22 uur Romantisch Royaal
Lasercom, de betaalbare DAB zender

density1

Re: Nieuw: Radio Royal

Bericht door density1 » 15 jan 2019 18:44

Interessant, en volgens de website van Royaal (met dubbel a trouwens) was dit bericht al op 8 november 2018 geplaatst. Opmerkelijk dat dit nog niet eerder is opgemerkt.

radiogolfje

Bericht door radiogolfje » 15 jan 2019 18:46

RiderXXX

Bericht door RiderXXX » 15 jan 2019 18:46

Gelukkig kun je in Wordpress een bericht gewoon op "draft" zetten met een datum uit het verleden of de website gewoon achter slot en grendel houden tot een zeker moment :))

radiogolfje

Bericht door radiogolfje » 15 jan 2019 18:46

Inderdaad. ik zie dat nu ook ja.

terrestrial

Bericht door terrestrial » 15 jan 2019 19:28

Artiesten uit de randstad, Wat moet ik me daar bij voorstellen? Toch geen kopie van funx hopelijk.

De Nachtwacht

Bericht door De Nachtwacht » 15 jan 2019 19:42

terrestrial schreef:
15 jan 2019 19:28
Artiesten uit de randstad, Wat moet ik me daar bij voorstellen? Toch geen kopie van funx hopelijk.
Dat zat ik me ook net af te vragen. Kan een hoop aritiesten verzinnen uit de randstad; Anouk, Di-rect, Armin van Buuren, Het goede doel, Hazes, muziek uit Volendam, Golden Earring, Klein orkest... zomaar wat namen die spontaan in me opkwamen. Benieuwd of 't zo'n soort pop-nl format wordt (beetje 100%nl) of dat het inderdaad een hele andere kant op gaat.

Overigens hoeven ze niet alleen muziek uit de randstad te draaien. Weet niet wat de kaveleisen zijn, maar het lijkt me zeker niet onmogelijk om de regiogerichteid te halen.
Laatst gewijzigd door De Nachtwacht op 15 jan 2019 19:47, 1 keer totaal gewijzigd.

density1

Bericht door density1 » 15 jan 2019 19:44

Denk een beetje aan het Royaal hoe dat voorheen klonk; Classic Hits en het beste van eigen bodem. Veel Nederpop dus.

lion

Bericht door lion » 15 jan 2019 21:35

density1 schreef:
15 jan 2019 19:44
Denk een beetje aan het Royaal hoe dat voorheen klonk; Classic Hits en het beste van eigen bodem. Veel Nederpop dus.
ja wellicht dat het nu omgedraaid wordt en de nadruk op de Nederlandse muziek ligt zoals op de site te lezen is en de slogan 't beste uit Nederland' is nu

EtherScout

Bericht door EtherScout » 15 jan 2019 21:48

lion schreef:
15 jan 2019 21:35
density1 schreef:
ja wellicht dat het nu omgedraaid wordt en de nadruk op de Nederlandse muziek ligt zoals op de site te lezen is en de slogan 't beste uit Nederland' is nu
Super grappig dat 100%NL haar pijlen richt op de niet eens zo directe concurrent SterrenNL, terwijl er nu ineens in het dichtstbevolkte deel van het land een ècht directe concurrent lijkt op te staan, die in tegenstelling tot SterrenNL, ook nog eens een prima FM-dekking heeft! :D

density1

Bericht door density1 » 15 jan 2019 22:23

lion schreef:
15 jan 2019 21:35
density1 schreef:
Dan betwijfel ik wat dit toe gaat voegen aan wat er al is behalve de regionale artiesten.

Echtwel

Re: Nieuw: Radio Royaal

Bericht door Echtwel » 15 jan 2019 22:42

Het oude Royaal ( kwam uit Valkzwaard dacht ik ) Maar het oude Haagse Royaal 99.4 vond ik persoonlijke een lekker klinkende zender voor tussendoor in de auto of op je werk.(site was ook oke)

Wel opvallende dat Hollands Muziek hierzo niet een echt succes is in de Randstad was natuurlijk te verwachten gezien de cultuur in de Randstad geen Hollandse radio gewent is. (maar Dance , pop, Rock , Rap ect).

Ik denk dat Royaal het goed gaat doen. Ik vond het een prettige zender ....wel jammer dat Decibel stopt maar die soap heeft natuurlijk ook al veel te lang gebeurd en was te verwachten sinds de "zender "beheerd word vanuit Sneek met geen gevoel voor wat leeft in de randstad.
radiofreak.nl - radio-tv-nederland.nl - nrj.com - amsterdamsmostwanted.nl -

RV

Bericht door RV » 16 jan 2019 00:50

Ik verwacht dat het station meer up-tempo zal zijn in combinatie met classic hits. Ze moeten zich toch onderscheiden van 100% NL wat meer gematigd is. Daarnaast zijn regionale artiesten een breed begrip. Dance, nederpop, ik ben benieuwd hoe het ingevuld wordt. Uitgangspunt is de regiogerichtheid. Het lijkt er alles op dat men daar aan vast wil houden en toch een goede mix willen vinden. Ik ben heel benieuwd.

Dat radio NL het nu moet gaan doen met die 2 veel kleinere zenders zal inhouden dat de productieovereenkomst is verbroken. Wellicht krijgen die de 93,7 er nog bij als Sleutelstad lokale omroep van Leiden wordt. Maar dat is het dan ook.

jessica

Bericht door jessica » 16 jan 2019 00:58

Ze laten nu dus Decibel als naam (bijna) helemaal varen. Zou mooi zijn om deze naam terug te geven aan de oorspronkelijke oprichters die nu op internet draaien onder de naam DB962.

Echtwel

Bericht door Echtwel » 16 jan 2019 06:52

jessica schreef:
16 jan 2019 00:58
Ze laten nu dus Decibel als naam (bijna) helemaal varen. Zou mooi zijn om deze naam terug te geven aan de oorspronkelijke oprichters die nu op internet draaien onder de naam DB962.
Als ze betalen kan dat altijd maar dat bedoel jij natuurlijk ook :)
radiofreak.nl - radio-tv-nederland.nl - nrj.com - amsterdamsmostwanted.nl -

Plaats reactie