Radio NL
Moderator: admin6
-
Re: Radio NL
Documentaire 20 jaar radio NL
https://www.spreekbuis.nl/radionl-20-ja ... umentaire/
-
Hele interessante documentaire waar ook word uitgehaald naar John de mol en 100%NLDe Nachtwacht schreef: 02 mar 2025 20:57 Documentaire 20 jaar radio NL
-
Overigens zit Erik de Zwart nog altijd in de jingles.
-
Ik zag in mijn internet radioplayer dat RadioNL nu ook themakanalen heeft, een nonstop kanaal en een 70's en 80's kanaal waar ze i.p.v. alleen Nederlandstalig ook anderstalige 70's en 80's draaien die je op andere stations ook al veel hoort overigens. Denk 2 toevoegingen voor DAB+
-
Zolang er plaats genoeg is op DAB+, heb ik hier geen moeite mee. In grote delen van Nederland is dit zeker het geval. Je hebt zelfs kans, dat 'Sneek' ook dit keer de bitrate weer terug gaat brengen naar 64 kb/s per station, waardoor er drie stations in de ruimte van twee vergunningen passen.Vanjeafisharder schreef: 08 mei 2025 11:19 Ik zag in mijn internet radioplayer dat RadioNL nu ook themakanalen heeft, een nonstop kanaal en een 70's en 80's kanaal waar ze i.p.v. alleen Nederlandstalig ook anderstalige 70's en 80's draaien die je op andere stations ook al veel hoort overigens. Denk 2 toevoegingen voor DAB+
-
Ik heb hier abusievelijk geschreven dat RadioNL nu ook themakanalen heeft, een nonstop kanaal en een 70's en 80's kanaal. Maar het gaat om Radio Continu in dit verhaal en niét RadioNL dus. Het logo lijkt namelijk sterk op deze laatste zender maar heb verkeerd gekeken. Maar de opmerkingen die ik hier over maakte blijven intact dus dat het themakanalen voor DAB worden vermoedelijk maar dat de muziekkeuze van het 70's en 80's kanaal wel afwijkt van de hoofdzender.
-
Sneek, 8 mei 2025 – RADIONL, de grootste Nederlandstalige radiozender van Nederland, viert dit jaar haar 20-jarig jubileum. Tegelijkertijd staat het station voor een grote uitdaging: op 20 mei worden de FM-frequenties geveild, waaronder die van RADIONL. Dit kan er voor zorgen dat de toekomst van RADIONL onzeker is.
Om ook de komende jaren Nederlandstalige muziek te kunnen blijven draaien, roept RADIONL de hulp in van haar luisteraars. Onder het motto ‘Vriendje voor een Tientje’ organiseert de zender een speciale actie, waarbij luisteraars het station financieel kunnen steunen.
Van maandag 12 mei tot en met maandag 19 mei kunnen luisteraars via radionl.fm/doneren minimaal €10 doneren om ‘vriendje’ te worden van RADIONL. Als dank ontvangen zij een RADIONL certificaat, én mogen ze een verzoeknummer indienen voor de speciale ‘Verzoekservice XXL’. Deze service draait een week lang 24 uur per dag verzoekplaten die live te horen zijn op de radiozender.
“Met de steun van onze luisteraars blijven we strijden voor onze plek op de FM-band. Samen zorgen we ervoor dat RADIONL ALTIJD AAN blijft,” aldus Nico Silvius, directeur van RADIONL.
Om ook de komende jaren Nederlandstalige muziek te kunnen blijven draaien, roept RADIONL de hulp in van haar luisteraars. Onder het motto ‘Vriendje voor een Tientje’ organiseert de zender een speciale actie, waarbij luisteraars het station financieel kunnen steunen.
Van maandag 12 mei tot en met maandag 19 mei kunnen luisteraars via radionl.fm/doneren minimaal €10 doneren om ‘vriendje’ te worden van RADIONL. Als dank ontvangen zij een RADIONL certificaat, én mogen ze een verzoeknummer indienen voor de speciale ‘Verzoekservice XXL’. Deze service draait een week lang 24 uur per dag verzoekplaten die live te horen zijn op de radiozender.
“Met de steun van onze luisteraars blijven we strijden voor onze plek op de FM-band. Samen zorgen we ervoor dat RADIONL ALTIJD AAN blijft,” aldus Nico Silvius, directeur van RADIONL.
-
"Voor een tientje heb je een vriendje" oude slogan Veronica voor Veronica Magazine of Club Veronica.
Vliegendereporter schreef: 09 mei 2025 12:47 Sneek, 8 mei 2025 – RADIONL, de grootste Nederlandstalige radiozender van Nederland, viert dit jaar haar 20-jarig jubileum. Tegelijkertijd staat het station voor een grote uitdaging: op 20 mei worden de FM-frequenties geveild, waaronder die van RADIONL. Dit kan er voor zorgen dat de toekomst van RADIONL onzeker is.
Daar uit kan je je conclusie wel al trekken hoe rendabel commerciële regionale radio is!
Dit doet mij ook denken aan dit verhaal van Continu, https://mediamagazine.nl/radio-continu- ... -fm/?amp=1
-
Van de andere kant. Als je een ton binnen haalt is dat de eerste ton die je niet zelf hoeft te betalen. Begrijp het best dat bedrijven dat doen.Groninger schreef: 09 mei 2025 16:21Vliegendereporter schreef: 09 mei 2025 12:47 Sneek, 8 mei 2025 – RADIONL, de grootste Nederlandstalige radiozender van Nederland, viert dit jaar haar 20-jarig jubileum. Tegelijkertijd staat het station voor een grote uitdaging: op 20 mei worden de FM-frequenties geveild, waaronder die van RADIONL. Dit kan er voor zorgen dat de toekomst van RADIONL onzeker is.
Daar uit kan je je conclusie wel al trekken hoe rendabel commerciële regionale radio is!
Dit doet mij ook denken aan dit verhaal van Continu, https://mediamagazine.nl/radio-continu- ... -fm/?amp=1
Schopt graag tegen heilige huisjes...
MAAR aan de andere kant zal ik mij als commerciele zender diep moeten schamen dat ik bij mijn luisteraars om geld moet bedelen om uit te kunnen blijven zenden.GerjanCluistra schreef: 10 mei 2025 21:03Van de andere kant. Als je een ton binnen haalt is dat de eerste ton die je niet zelf hoeft te betalen. Begrijp het best dat bedrijven dat doen.Groninger schreef: 09 mei 2025 16:21Vliegendereporter schreef: 09 mei 2025 12:47 Sneek, 8 mei 2025 – RADIONL, de grootste Nederlandstalige radiozender van Nederland, viert dit jaar haar 20-jarig jubileum. Tegelijkertijd staat het station voor een grote uitdaging: op 20 mei worden de FM-frequenties geveild, waaronder die van RADIONL. Dit kan er voor zorgen dat de toekomst van RADIONL onzeker is.
Dat betekent dat het geen wat ik als commerciele zender breng niet commercieel genoeg is om zelf de broek op te houden, met commercial verkoop.
Ik denk dat de gemiddelde commerciële regionale zenders die nu in de lucht zijn best quitte draaien of gewoon winst maken want ze gaan al jaren mee. Maar die veiling zal echt niet om een paar tientjes gaan. Zolang er maar een divers aanbod blijft zul je mij niet horen, of ze het dan met geld van de luisteraars doen of met een geldschieter.
Is de veiling nu eigenlijk voor 5 jaar of voor 10 jaar?
Is de veiling nu eigenlijk voor 5 jaar of voor 10 jaar?
-
Ik denk dat een commercieel radiostation vooral niet commercieel genoeg is om het gegraai van de politiek bij te houden. Dat geldt overigens ook voor telecombedrijven een tankstations.Groninger schreef: 11 mei 2025 09:37MAAR aan de andere kant zal ik mij als commerciele zender diep moeten schamen dat ik bij mijn luisteraars om geld moet bedelen om uit te kunnen blijven zenden.GerjanCluistra schreef: 10 mei 2025 21:03Van de andere kant. Als je een ton binnen haalt is dat de eerste ton die je niet zelf hoeft te betalen. Begrijp het best dat bedrijven dat doen.Groninger schreef: 09 mei 2025 16:21
Dat betekent dat het geen wat ik als commerciele zender breng niet commercieel genoeg is om zelf de broek op te houden, met commercial verkoop.
Schopt graag tegen heilige huisjes...
In het geval van RadioNL vind ik het best slim om een luisteraarsclub op te zetten, even los van het financiële bedel voor de freqentieveiling hierbij. RadioNL heeft juist een sterke achterban, waarvan een deel echt betrokken wil zijn bij de zender. Slim om dan een officiele ledenclub te lanceren, zou mooi zijn als ze die verder uitbouwen met leuke ledenvoordeeltjes etc. Als ze het een aantal jaren geleden hadden gelanceerd voor een tientje per jaar, hadden ze nu een mooie(re) pot met geld gehad.Groninger schreef: 11 mei 2025 09:37MAAR aan de andere kant zal ik mij als commerciele zender diep moeten schamen dat ik bij mijn luisteraars om geld moet bedelen om uit te kunnen blijven zenden.GerjanCluistra schreef: 10 mei 2025 21:03Van de andere kant. Als je een ton binnen haalt is dat de eerste ton die je niet zelf hoeft te betalen. Begrijp het best dat bedrijven dat doen.Groninger schreef: 09 mei 2025 16:21
Om het te vergelijken: Waar Veronica roept 'Join the club' en een clubgevoel wil uitstralen, heeft RadioNL dat clubgevoel en nu dus ook die club. Heeft ook met de doelgroep te maken uiteraard.
-
Giel Beelen vandaag te horen op radionl vanaf 11.00