Simone Oldies?

Discussieer over de regionale omroepen

Moderators: admin6, admin6, admin6, admin6, admin6

Plaats reactie
radiofrequenties

Simone Oldies?

Bericht door radiofrequenties » 28 sep 2018 13:11

Simone FM heeft op DAB+ kanaal 6B twee radio zenders. Beide zenders zijn identiek aan elkaar. Althans ik heb nog geen verschil hierin kunnen ontdekken. Tot voorkort hoorde ik 's avonds gouwe ouwe platen en op Simone FM andere muziek. Maar nu lijkt het er op dat dit er niet meer is. Kan iemand vertellen wanneer er een afwijkende programma daarop wordt uitgezonden? Op de site https://www.simone.nl/over/frequenties zie ik de editie "oldies" niet staan. Ik dacht dat die zat op de 103.6. Wie kan me verder helpen?

EtherScout

Re: Simone Oldies?

Bericht door EtherScout » 28 sep 2018 13:58

radiofrequenties schreef:
28 sep 2018 13:11
Simone FM heeft op DAB+ kanaal 6B twee radio zenders. Beide zenders zijn identiek aan elkaar. Althans ik heb nog geen verschil hierin kunnen ontdekken. Tot voorkort hoorde ik 's avonds gouwe ouwe platen en op Simone FM andere muziek. Maar nu lijkt het er op dat dit er niet meer is. Kan iemand vertellen wanneer er een afwijkende programma daarop wordt uitgezonden? Op de site https://www.simone.nl/over/frequenties zie ik de editie "oldies" niet staan. Ik dacht dat die zat op de 103.6. Wie kan me verder helpen?
Die 103,6 met het bijbehorende DAB+kanaal heeft een (ooit door RadioNL geboden en volslagen idioot) regiogerichtheidspercentage van 64%. Ik verwacht dat Simone FM er geen moeite meer in stopt, totdat ook zij dit kavel noodgedwongen moeten inleveren.

radiofrequenties

Bericht door radiofrequenties » 28 sep 2018 14:06

Wat houdt deze regiogerichtheidspercentage in? Moet de muziek voor meer dan de helft uit Appingedam vandaan komen? Zoveel zangers zullen daar wel niet zitten. Het is dus wachten totdat er een handhavingsverzoek wordt ingediend? Ik meende dat het ook uitmaakt dat de DJ uit bijvoorbeeld Appingendam vandaan komt in deze casus?

EtherScout

Bericht door EtherScout » 28 sep 2018 15:10

28 sep 2018 14:06
Wat houdt deze regiogerichtheidspercentage in? Moet de muziek voor meer dan de helft uit Appingedam vandaan komen? Zoveel zangers zullen daar wel niet zitten. Het is dus wachten totdat er een handhavingsverzoek wordt ingediend? Ik meende dat het ook uitmaakt dat de DJ uit bijvoorbeeld Appingendam vandaan komt in deze casus?
Het is volslagen idioot, maar het antwoord is ja. Maar ook nieuws en andere op de regio gerichte info telt mee. Hoe RadioNL (die dit kavel op deze manier gewonnen had en dit kavel later aan Simone gegeven heeft) ooit gedacht had hiermee weg te kunnen komen, is een raadsel. Het is dan ook maar goed dat bieden op regiopercentages tegenwoordig niet meer kan. Ieder opnieuw uitgegeven B-kavel (A = FM landelijk, B = FM regionaal) krijgt daarom de vaste eis van slechts 10% regiogerichtheid mee.

radiofrequenties

Bericht door radiofrequenties » 04 okt 2018 10:02

De vergunning dan maar laten intrekken en opnieuw laten veilen? Ik vind het nu op dab+ een verspilling van bandbreedte, twee identieke radiostations. Simone FM en Simone Oldies.

EtherScout

Bericht door EtherScout » 04 okt 2018 12:58

GerjanOpDreef schreef:
04 okt 2018 10:05
04 okt 2018 10:02
De vergunning dan maar laten intrekken en opnieuw laten veilen? Ik vind het nu op dab+ een verspilling van bandbreedte, twee identieke radiostations. Simone FM en Simone Oldies.
Dat lijkt me wat overdreven. Simone FM is een uitstekend voorbeeld hoe regionale, commerciële radio hoort te zijn.

Wel zou het goed zijn als alle bestaande kavels worden herzien.
Radio Simone is inderdaad een prima regiostation en zij kan gewoon blijven op het grote kavel, dat kwa regiopercentage nog te doen is. Het kleine kavel in Appingedam, dat een onwerkbaar regiopercentage heeft, kan alleen herzien worden met een nieuwe veiling. Het percentage bepaalde destijds wie het kavel kreeg. Slecht gedrag daarin, al is het in dit geval niet rechtstreeks Simone's schuld, mag niet beloond worden met een herziening. Ik gun het Simone (en Continu in een soortgelijke situatie) echt wel, maar het is gewoon niet anders.

radioetherruimte

Bericht door radioetherruimte » 10 apr 2019 18:08

die 103.6 kan ik in de stad Groningen nog goed horen. Keer wat anders op de radio.

EtherScout

Bericht door EtherScout » 13 apr 2019 09:12

radioetherruimte schreef:
10 apr 2019 18:08
die 103.6 kan ik in de stad Groningen nog goed horen. Keer wat anders op de radio.
Zeker, toch blijft het afwachten hoe lang dit zo blijft. Het regiogerichtheidspercentage op dit kavel is praktisch onhaalbaar.

Plaats reactie