Vergunningen van SB Radio ingetrokken

Discussieer over de regionale omroepen
voorenmedia

Bericht door voorenmedia » 19 sep 2018 12:19

Van de website van Agentschap Telecom:

De Staatssecretaris heeft de vergunningen van Stichting SB Radio voor FM kavel B05 ingetrokken. Met ingang van 17 september 2018 mag SB Radio de frequenties niet meer gebruiken.
Het gaat om de vergunning voor FM kavel B05 en de daaraan gekoppelde vergunning voor digitale radio-omroep (DAB+). Deze vergunningen waren aan SB Radio verleend nadat deze stichting de veiling van kavel B05 op 25 juni 2018 had gewonnen.
Omdat het veilingbod niet is betaald, heeft de Staatssecretaris op 14 september 2018 de vergunningen met ingang van 17 september 2018 ingetrokken.
De staatssecretaris van Economische Zaken en Klimaat zal conform het Nationaal Frequentieplan 2014 besluiten of en wanneer de vergunning voor kavel B05 wordt geveild.

density1

Re: Vergunningen van SB Radio ingetrokken

Bericht door density1 » 19 sep 2018 12:41

Dat weet je niet. Kink kan zich weer opnieuw aanmelden....

EtherScout

Bericht door EtherScout » 19 sep 2018 12:57

Dit is het definitieve einde van Fresh FM. Zonde van de frequentieruimte dat deze flop niet (is) voorzien (kon worden.) En nu snel dit kavel veilen en daar dus niet weer máánden over te gaan doen. Hoe kan het toch dat de frequentie(her)verdeling in Nederland zó ongelofelijk traag is?!

density1

Bericht door density1 » 19 sep 2018 13:09

Het kan snel gaan door het kavel te geven aan de een na hoogste bieder van de veiling, als dit Kink is zijn ze spekkoper. Hoeft er niet opnieuw geveild te gaan worden met alle rompslomp en het weken/maanden lang wachten wat hier bij komt kijken. En misschien is het e.e.a. al geregeld en gaat het kavel gewoon lekker naar Kink en dat nieuws komt dan wellicht 1 oktober naar buiten.

EtherScout

Bericht door EtherScout » 19 sep 2018 13:33

density1 schreef:
19 sep 2018 13:09
Het kan snel gaan door het kavel te geven aan de een na hoogste bieder van de veiling, als dit Kink is zijn ze spekkoper. Hoeft er niet opnieuw geveild te gaan worden met alle rompslomp en het weken/maanden lang wachten wat hier bij komt kijken. En misschien is het e.e.a. al geregeld en gaat het kavel gewoon lekker naar Kink en dat nieuws komt dan wellicht 1 oktober naar buiten.
Heb jij de lijst met afgewezen kandidaten? Die heb ik namelijk nooit gezien. Ik zou graag willen dat Kink FM een frequentie krijgt, maar zo lang dit niet officieel op papier staat, geloof ik dat gewoon niet. Ik heb ontzettend veel wensen, maar ik wil mijzelf graag behoeden voor wensdenken.

Nogmaals, als Kink FM een frequentie krijgt, dan graag, heel graag. Maar kom alsjeblieft met bewijs.

RV

Bericht door RV » 19 sep 2018 13:35

De boel wordt opnieuw geveild dus onderhands geven aan Kink is niet aan de orde. Nog afgezien van de vraag of Kink überhaupt wel heeft meegedaan aan de eerste veiling. Ik vraag me af of een dergelijk format wel levensvatbaar is op FM.

density1

Bericht door density1 » 19 sep 2018 13:51

EtherScout schreef:
19 sep 2018 13:33
density1 schreef:
19 sep 2018 13:09
Heb jij de lijst met afgewezen kandidaten? Die heb ik namelijk nooit gezien. Ik zou graag willen dat Kink FM een frequentie krijgt, maar zo lang dit niet officieel op papier staat, geloof ik dat gewoon niet. Ik heb ontzettend veel wensen, maar ik wil mijzelf graag behoeden voor wensdenken.

Nogmaals, als Kink FM een frequentie krijgt, dan graag, heel graag. Maar kom alsjeblieft met bewijs.
Weet ook niet of ze mee gedaan hebben met de veiling dus ook geen bewijs. Maar ga uit van wat Jan Hoogensteijn een tijd terug heeft geschreven dat ze in aanmerking wilde komen voor een FM frequentie en dat dit kavel het beste bij hun past. De andere kavels waar Continu op zit waren wat 'babyfoons' waar je niets mee kunt.

density1

Bericht door density1 » 19 sep 2018 13:53

RV schreef:
19 sep 2018 13:35
De boel wordt opnieuw geveild dus onderhands geven aan Kink is niet aan de orde. Nog afgezien van de vraag of Kink überhaupt wel heeft meegedaan aan de eerste veiling. Ik vraag me af of een dergelijk format wel levensvatbaar is op FM.
Dat is nog niet bekend of het geveild gaat worden.

WFNX

Bericht door WFNX » 19 sep 2018 14:08

Wat een dramatische bedoeling dit. Dit gaat nu opnieuw maanden duren (nieuw besluit minister nodig, vervolgens een procedure (veilen of niet) dan de vergunning zelf en daaropvolgende ingebruikname... En zo is dit kavel straks jaren ongebruikt.

Echtwel

Bericht door Echtwel » 19 sep 2018 14:31

Dat is zonde van Fresh FM , zou zeggen of doorschuiven naar de nr2 op de lijst of een nieuwe rond maar AT doe het wel SVP een beetje snel dank u wel ;-)

density1

Bericht door density1 » 19 sep 2018 14:32

Kansloos kun je wel zeggen. Hopelijk duurt het dit keer niet zo lang. Maar ook kansloos van zo'n SB Radio, voor iets bieden wat je toch niet kunt betalen en het waar kunt maken. Hopelijk krijgt een professionele club het kavel nu en niet van die amateurs.

Iwanvl

Bericht door Iwanvl » 19 sep 2018 18:33

Ik had al zo'n vermoeden dat dit zou gaan gebeuren. Het was veel te lang te stil. Ik snap ook niet waarom een bedrijf wat eerder al gedonder heeft opgeleverd met dit kavel wederom dit slot zou mogen hebben.
Het gaat nog lang stil blijven op dit kavel denk ik zo, of Radio NL wil nog meer zenders in de lucht hebben ;)

radiogolfje

Bericht door radiogolfje » 19 sep 2018 18:41

Ik snap ook niet waarom een bedrijf wat eerder al gedonder heeft opgeleverd met dit kavel wederom dit slot zou mogen hebben.
SB was volgens mij op papier een ander bedrijf met een stromannetje dan Fresh zelf. Echter die is nu de pineut. Fresh betaald niet en dat stromannetje moet 50k aftikken.
Lasercom, de betaalbare DAB zender

DX'r

Bericht door DX'r » 19 sep 2018 19:57

Iwanvl schreef:
19 sep 2018 18:33
Ik had al zo'n vermoeden dat dit zou gaan gebeuren. Het was veel te lang te stil. Ik snap ook niet waarom een bedrijf wat eerder al gedonder heeft opgeleverd met dit kavel wederom dit slot zou mogen hebben.
Het gaat nog lang stil blijven op dit kavel denk ik zo, of Radio NL wil nog meer zenders in de lucht hebben ;)
Zal AT een worst zijn als ze het hoogste bod maar krijgen, is gewoon cashen -+dance

Iwanvl

Bericht door Iwanvl » 19 sep 2018 19:58

DX'r schreef:
19 sep 2018 19:57
Iwanvl schreef:
19 sep 2018 18:33
Zal AT een worst zijn als ze het hoogste bod maar krijgen, is gewoon cashen -+dance
Dan voorspel ik een Decibel of RadioNL op dit kavel.

Plaats reactie