FM-frequenties voor Continu en Coastline

Discussieer over de regionale omroepen
De Nachtwacht

Re: FM-frequenties voor Continu en Coastline

Bericht door De Nachtwacht » 04 jun 2018 16:23

Onbegrijpelijke keuze van Coastline om de ochtendshow van Rick door te geven. Past totaal niet in het format, en er wordt ook gewoon gesproken over Trafficradio en er worden Trafficradio jingles gebruikt wat me ook moeilijk verkoopbaar lijkt voor een commercieel station.

pietpuk

Bericht door pietpuk » 10 jun 2018 16:43

GerjanOpDreef schreef:
04 jun 2018 19:47
De Nachtwacht schreef:
04 jun 2018 16:23
Onbegrijpelijke keuze van Coastline om de ochtendshow van Rick door te geven. Past totaal niet in het format, en er wordt ook gewoon gesproken over Trafficradio en er worden Trafficradio jingles gebruikt wat me ook moeilijk verkoopbaar lijkt voor een commercieel station.
Misschien rekenen de mensen van Coastline FM er op dat de Rick van V. luisteraar blijft hangen na afloop van zijn programma. Een andere reden kan ik ook niet bedenken.
Ik vind Rick van Velthuysen ook nix op Coastline. Ik ben er afgelopen week een paar keer langs gezapt, maar hij ratelt me veel te snel, zeker voor op een zender als Coastline. Heeft deze man ADHD of denkt hij dat hij nog altijd op 538 zit? ik vind het inderdaad ook raar dat er geen Coastline jingles worden gedraait, het is net of je naar een ander station luistert.
Overigens lijkt het format van Coastline sinds 2 juni wel iets duidelijker, in de weken daarvoor was het een ratjetoe, toen was ik het na een kwartiertje luisteren alweer zat.
Jammer dat ze Hoorn en Alkmaar net niet meepakken. Het gebied wat ze nu bestrijken lijkt me commercieel niet zo heel interessant.

Vliegendereporter

Bericht door Vliegendereporter » 10 jun 2018 17:54

Zitten ze inmiddels al op Dab+ ?

De Nachtwacht

Bericht door De Nachtwacht » 10 jun 2018 18:09

pietpuk schreef:
10 jun 2018 16:43
GerjanOpDreef schreef:
De Nachtwacht schreef:
Misschien rekenen de mensen van Coastline FM er op dat de Rick van V. luisteraar blijft hangen na afloop van zijn programma. Een andere reden kan ik ook niet bedenken.
Ik vind Rick van Velthuysen ook nix op Coastline. Ik ben er afgelopen week een paar keer langs gezapt, maar hij ratelt me veel te snel, zeker voor op een zender als Coastline. Heeft deze man ADHD of denkt hij dat hij nog altijd op 538 zit? ik vind het inderdaad ook raar dat er geen Coastline jingles worden gedraait, het is net of je naar een ander station luistert.
Overigens lijkt het format van Coastline sinds 2 juni wel iets duidelijker, in de weken daarvoor was het een ratjetoe, toen was ik het na een kwartiertje luisteren alweer zat.
Jammer dat ze Hoorn en Alkmaar net niet meepakken. Het gebied wat ze nu bestrijken lijkt me commercieel niet zo heel interessant.
In feite luister je tijdens de show van Rick ook daadwerkelijk naar een ander radiostation. Wordt uitgezonden op Traffic radio, het enige wat Coastline doet is het doorprikken.

density1

Bericht door density1 » 10 jun 2018 18:11

Weet ook niet of Rick van Velthuysen op Coastline past als hij zijn muziekkeuze niet aanpast aan die van deze zender. En als er ook al geen vormgeving van Coastline te horen is blijft het een eiland. Lijkt me niet echt goed voor de consequentheid. Als het alleen maar vulling om het vullen is, omdat er weer een programma op zit tenminste, dan ben je niet goed bezig bent m.i.

density1

Bericht door density1 » 10 jun 2018 19:47

pietpuk schreef:
GerjanOpDreef schreef:
De Nachtwacht schreef:
Alleen Texel in de zomer dan, en Den Helder zijn interessant maar dan had je met een kleinere zender ook af gekund zoals daar eerder al stond. Weet ook niet of deze muziekmix gaat aanslaan want hoor toch wel rare keuzes gemaakt worden in de muziekkeuze, en misschien is dat nog een kwestie van aanscherping wat nog gedaan moet worden natuurlijk. Heel veel disco/soul classics wat echt wel anders is dan je overal al hoort dus in die zin best best eigenzinnig, maar dan ineens John Farnham met Your The Voice ertussen. Dat slaat dan als K..op Dirk.

density1

Bericht door density1 » 10 jun 2018 22:32

Ja, het is natuurlijk wel prachtig om iemand als Rick van Velthuysen bij je station te kunnen betrekken, maar toch eigenlijk ook niet want hij maakt een programma voor Traffic Radio en met hun muziekkeuze en hun vormgeving. Je moet je dan afvragen what is in it for Coastline. Alleen pochen dat je Rick van Velthuysen hebt op je zender hebt wat dus in de praktijk dus eigenlijk niet zo is? Vind daar wat voor te zeggen.

Echtwel

Bericht door Echtwel » 11 jun 2018 09:24

De Nachtwacht schreef:
10 jun 2018 18:09
pietpuk schreef:
GerjanOpDreef schreef:
In feite luister je tijdens de show van Rick ook daadwerkelijk naar een ander radiostation. Wordt uitgezonden op Traffic radio, het enige wat Coastline doet is het doorprikken.
Zijn een samenwerking verband aangegaan, al dacht ik dat dit meer over het uitwisselen van nieuws zou gaan...dus niet handig gedaan zonder persbericht

zendmast15

Bericht door zendmast15 » 11 jun 2018 11:24

Ook ik ben na een aantal keer luisteren erg sceptisch over de ''samenwerking'' tussen Coastline FM en Traffic Radio. Ik had meer verwacht dat het een echte samenwerking zou worden, dus dat Coastline ook nauw betrokken zou worden bij de uitzending op Traffic. Echter blijkt de samenwerking nu in feite alleen het doorprikken van Traffic op Coastline. Leuk voor Traffic, maar wat levert het voor Coastline inderdaad op? Grote kans zelfs dat mensen naar Traffic Radio gaan luisteren, i.p.v. naar Coastline. Dus of er zoveel positieve kanten aan zitten voor Coastline nu ben ik niet zo zeker van...
Zet de radio aan!

PietAgoras

Bericht door PietAgoras » 05 nov 2018 17:40

De muziek op Coastline kan mij weinig bekoren. Veel onbekende discohitjes, ik vind het vrij vermoeiend als ik al wat langer blijf hangen. Ik vraag me af wat de doelgroep is, als ze dat voor henzelf uberhaupt wel duidelijk hebben...

density1

Bericht door density1 » 06 nov 2018 18:12

Dan vind ik het denk ik een topzender als er onbekende 'discohitjes' te horen zijn :-). Ze proberen i.i.g. niet in dezelfde vijver als Radio 10 en de rest. Ze blijven bij zichzelf en hun roots. Het was namelijk in de 'piratentijd' ook een disco zender. Ze proberen daarmee wel wat anders te doen. Anders is het bij voorbaat al een gelopen race.

jassy

Bericht door jassy » 06 nov 2018 21:07

Wanneer komen ze op DAB ? Lijkt me dat ze in overtreding zijn op dit moment..!
Check live de details van de ensembles op 11C (Commercieel), 12C (NPO) en 6B (DAB Oost) op

http://www.dabmonitor.nl/

Madurodam FM

Bericht door Madurodam FM » 07 nov 2018 10:31

Geloof dat de eigenaar niet zo'n voorstander is van DAB+, maar het mag duidelijk zijn dat ze absoluut in overtreding zijn. Ze hebben sinds 1 mei hun FM frequentie en daarmee is er ook meteen een verplichting om op DAB+ (9D)uit te gaan zenden. Maarja, de controle daarop is nauwelijks aanwezig.
Als DAB+luisteraar vind ik het dan weer onbegrijpelijk dat Coastline nog niet op DAB+ zit, het ontvangstgebied zou daarmee namelijk een stuk groter worden dan die ene FM frequentie vanuit Wieringermeer. Je wil als station toch zeker zoveel mogelijk luisteraars bereiken ?
"de grootste hits voor 't kleinste stadje van Nederland"

Echtwel

Bericht door Echtwel » 07 nov 2018 10:54

density1 schreef:
06 nov 2018 18:12
Dan vind ik het denk ik een topzender als er onbekende 'discohitjes' te horen zijn :-). Ze proberen i.i.g. niet in dezelfde vijver als Radio 10 en de rest. Ze blijven bij zichzelf en hun roots. Het was namelijk in de 'piratentijd' ook een disco zender. Ze proberen daarmee wel wat anders te doen. Anders is het bij voorbaat al een gelopen race.
Tijdens de internet periode klonk het goed. Ik luister nu zo en nu en dan helaas vind ik het niveau in de gehele omlaag gegaan vooral de programma's en de info lijkt op een lokale radio anno 1990. Zeer Jammer :cry:

density1

Bericht door density1 » 07 nov 2018 11:11

Net weer even geluisterd maar hoorde gewoon toch wel veel hitjes hoor, Katy Perry o.a. en andere bubblegum popliedjes van nu.

Plaats reactie