FM-frequenties voor Continu en Coastline

Discussieer over de regionale omroepen
DX'r

Re: FM-frequenties voor Continu en Coastline

Bericht door DX'r » 26 mei 2018 19:58

density1 schreef:
26 mei 2018 16:56
Nog even afwachten wie het kavel van Fresh gaat krijgen.
dat is blijkbaar lastiger, meerdere bieders

EtherScout

Bericht door EtherScout » 28 mei 2018 17:39

DX'r schreef:
26 mei 2018 13:29
EtherScout schreef:
26 mei 2018 08:04
Radio Continu wint ook kavel B36 en komt daarmee voor het eerst het Westen binnen. Wie had dat gedacht? Het kavel heeft dekking in DAB+mux 8A (hele Randstad) en FM 99,5 (stad Amersfoort).
Helemaal knudde voor de luisteraar ivm wederom geen nieuw station erbij in de Randstad, maar wellicht leuk voor Continu :???:
Tsja, de keuze neemt op DAB+ 8A en op FM in Amersfoort wel toe, wat op zich positief is. Dit station was er in het westen nog niet. Beter dit dan nóg een reclame-editie van een al aanwezig station op de DAB+mux.

Echtwel

Bericht door Echtwel » 29 mei 2018 05:55

EtherScout schreef:
26 mei 2018 08:04
Radio Continu wint ook kavel B36 en komt daarmee voor het eerst het Westen binnen. Wie had dat gedacht? Het kavel heeft dekking in DAB+mux 8A (hele Randstad) en FM 99,5 (stad Amersfoort).
Leuk toch zeker voor radionl.nl :))

Madurodam FM

Bericht door Madurodam FM » 29 mei 2018 07:53

Bij Continu denken ze vast; wat ze bij RadioNL kunnen moeten wij ook kunnen. Uitbreiding gaat zo wel in rap tempo voor dit station. Uiteraard leuk voor Continu maar als luisteraar is het (vooral op DAB+) wederom de zoveelste editie die op je scherm verschijnt. Ik had ze echter op het oude kavel van Fresh FM verwacht, dus dat is dan weer een meevaller.
"de grootste hits voor 't kleinste stadje van Nederland"

Echtwel

Bericht door Echtwel » 29 mei 2018 08:31

Nederlandse muziek is hot en nog genoeg speel ruimte , 100 prc laat een gat liggen de twee genoemde zender' vullen die mooi aan. Jammer dat er nog niet niet wat strakker ingezet wordt op die regionale frequentie zodat zender als coastline en andere regionale zender die lokale frequentie kunnen vullen zoals kiezerstad toen der tijd heeft gedaan ...echt regionaal gebonden radio door beter en strenger regels en niet kijken hoeveel geld we uit een frequentie kunnen slepen zou de overheid niet misstaan.

EtherScout

Bericht door EtherScout » 29 mei 2018 09:38

Madurodam FM schreef:
29 mei 2018 07:53
Bij Continu denken ze vast; wat ze bij RadioNL kunnen moeten wij ook kunnen. Uitbreiding gaat zo wel in rap tempo voor dit station. Uiteraard leuk voor Continu maar als luisteraar is het (vooral op DAB+) wederom de zoveelste editie die op je scherm verschijnt. Ik had ze echter op het oude kavel van Fresh FM verwacht, dus dat is dan weer een meevaller.
Ik erger mij ook aan meerdere keren hetzelfde station in een DAB+mux. Maar in dit geval valt het mee, omdat Radio Continu hier nog niet op 8A te ontvangen is. Als het kavel van Fresh dan wel naar een nieuw station gaat, dan hoor je mij niet klagen. Al heb je kans dat als Continu het Fresh-kavel wint, dat zij er dan één DAB+station in 96 kb/s level 2A van maken.

zendmast15

Bericht door zendmast15 » 29 mei 2018 10:26

Iemand al enig idee hoe de nieuwe programmering van Coastline eruit komt te zien? Ik heb nog nergens een persbericht gezien en de start van het nieuwe Coastline schijnt aanstaande zaterdag te zijn.
Zet de radio aan!

Mediaplanet

Bericht door Mediaplanet » 29 mei 2018 10:58

Bart van der Molen gaat van 5 tot 7 de vroege ochtendshow doen. Rick van Velthuysen gaat 7-9 doen. Dat is een samenwerking tussen Coastline en Traffic Radio.
'Rock and Roll is beter than Music' - Alfred LaGarde

zendmast15

Bericht door zendmast15 » 29 mei 2018 11:53

Mediaplanet schreef:
29 mei 2018 10:58
Bart van der Molen gaat van 5 tot 7 de vroege ochtendshow doen. Rick van Velthuysen gaat 7-9 doen. Dat is een samenwerking tussen Coastline en Traffic Radio.
Oké bedankt! Ben benieuwd naar de rest van de programmering. Toen men op 94.5 uitzond had men een leuk gevulde programmering, hopelijk komt zoiets weer terug. Wordt er meer samengewerkt met Traffic Radio?
Zet de radio aan!

density1

Bericht door density1 » 02 jun 2018 19:44

Wazig muziekbeleid, het gaat alle kanten op qua stijlen. Weet niet of dit kan aan slaan commercieel. Bij een vorige incarnatie van Coastline was dit ook al zo en had gehoopt dat het wat duidelijker zou worden maar daar is helaas nog niets van te merken.

RV

Bericht door RV » 02 jun 2018 22:37

Ik ben het daarmee eens. Ik reed laatst naar Friesland en vond het format ook erg onduidelijk. Daarnaast is het bereik mager. In de auto is het station pas te horen zo'n 10 km boven Hoorn. Ik ben benieuwd of het commercieel uit kan.

density1

Bericht door density1 » 02 jun 2018 23:14

In een krantenartikel dat ik las is het format van Coastline R&B, Soul & de beste Classic Hits. Dat is nogal een ruim begrip en hiervan kun je niet ook alles maar draaien. Het is of Classic Hits, wat al een ruim begrip is (Radio 10 muziek) zeg maar, of R&B en Soul en daar hoort ook disco bij want dat hoor ik ook veel op Coastline en dat is ook hun herkomst begrijp ik. Als je dan toch echt wat anders wil doen dan de gevestigde stations zou ik het hierbij laten en daar de verdieping in zoeken. Hoorde zelfs Anouk of Ilse de Lange maar daarna net zo goed de BB & Q Band afgewisseld met vage remixen van nieuwe(re) (?) muziek. Ik vraag me af of dat vol te houden is commercieel gezien. Duidelijkheid en consequentheid lijkt me wijsheid, zeker nu ze een behoorlijk gebied bestrijken van Noord Holland. In ieder geval groter dan voorheen met de zender nog op Texel.

jessica

Bericht door jessica » 03 jun 2018 00:43

Narrow casting werkt niet in Nederland. Als je alleen naar soul wil luisteren of alleen naar iets anders kun je ook een andere zender zoeken. Ik vind de combinatie best wel fijn beluisterbaar. Maar ik hou ook van afwisseling.

boxfm

Bericht door boxfm » 03 jun 2018 01:33

density1 schreef:
02 jun 2018 23:14
In een krantenartikel dat ik las is het format van Coastline R&B, Soul & de beste Classic Hits. Dat is nogal een ruim begrip en hiervan kun je niet ook alles maar draaien. Het is of Classic Hits, wat al een ruim begrip is (Radio 10 muziek) zeg maar, of R&B en Soul en daar hoort ook disco bij want dat hoor ik ook veel op Coastline en dat is ook hun herkomst begrijp ik. Als je dan toch echt wat anders wil doen dan de gevestigde stations zou ik het hierbij laten en daar de verdieping in zoeken. Hoorde zelfs Anouk of Ilse de Lange maar daarna net zo goed de BB & Q Band afgewisseld met vage remixen van nieuwe(re) (?) muziek. Ik vraag me af of dat vol te houden is commercieel gezien. Duidelijkheid en consequentheid lijkt me wijsheid, zeker nu ze een behoorlijk gebied bestrijken van Noord Holland. In ieder geval groter dan voorheen met de zender nog op Texel.
Het voordeel van lokaal/regionaal is, dat het commercieel zou kunnen werken als de mensen achter Coastline een sterk netwerk hebben. Een regionale zender brengt de nodige kosten met zich mee, maar als je een goed netwerk hebt, dan is het wel mogelijk om de boel kostendekkend te krijgen. En er zijn (daarnaast) genoeg ondernemers waarbij hun bedrijf op de radio horen al egostrelend genoeg is om overstag te gaan.

Maar 24 uur per dag live programma's door betaalde jocks, dat wordt m natuurlijk niet. Maar denk dat Coastline ook nooit die illusie heeft gehad :-)

density1

Bericht door density1 » 03 jun 2018 10:52

jessica schreef:
03 jun 2018 00:43
Narrow casting werkt niet in Nederland. Als je alleen naar soul wil luisteren of alleen naar iets anders kun je ook een andere zender zoeken. Ik vind de combinatie best wel fijn beluisterbaar. Maar ik hou ook van afwisseling.
Nee alleen Soul niet, maar alle daarbij behorende stijlen muziek kun jet het zo breed mogelijk maken. Maar echt country-achtige hits met Soul en zulks werkt niet. Je jaagt er alleen luisteraars mee weg. Het zelfde probleem als de rap/urban met de alternative rock/pop van 3 FM. Het gaat om een consequente uitgebalanceerde mix, en die hoor ik nog niet daar.

Plaats reactie