Teveel muziek?!

Discussieer over de regionale omroepen
Plaats reactie
Jasper44

Teveel muziek?!

Bericht door Jasper44 » 23 nov 2017 14:02

Is regionale radio niet vooral bedoeld om de mensen te informeren en te verbinden?
Veel regionale omroepen draaien behoorlijk wat muziek en meestal muziek die je op alle andere radiostations ook al de hele dag voorbij hoort komen.
Nu de feestdagen er weer aankomen kiezen regionale zenders er voor om NOG meer muziek uit te gaan zenden. De vraag is dan ook of het niet teveel is?
Ik snap wel dat het makkelijk is. Muziek plannen vult de zendtijd die je anders zou moeten opvullen met unieke content zoals bijvoorbeeld er op uit gaan in je provincie en presentatoren neerzetten die de sfeer van de regio weergeven. Is veel muziek draaien niet gewoon een zwaktebod?

MFM

Re: Teveel muziek?!

Bericht door MFM » 23 nov 2017 15:52

Lang leve de bezuinigingen.

Informatieve programma’s die de doelgroep bereiken zijn inderdaad nu wel schaars en kosten veel tijd, energie en geld om te maken.
Dan moet je dus kiezen; een aantal programma’s schrappen of de algehele kwaliteitsstandaard dusdanig verlagen dat de luisteraars denken naar een lokale hobbyclub te luisteren.
Ik denk dat ze voor de eerste optie hebben gekozen bij de regionalen. Daar houden ze in ieder geval de multimediale luisteraar mee vast.

jessica

Bericht door jessica » 23 nov 2017 16:42

Alleen maar informatie is bij Radio West al eens mee geëxperimenteerd een heel aantal jaren geleden. Zijn ze toen bijna failliet aan gegaan. Het prettige aan radio1 vind ik bijvoorbeeld dat er ook af en toe een liedje voorbijkomt als rustpunt. Dat mis ik dan bij BNR. Alleen maar gebabbel en gebabbel. Daar wordt je op een gegeven moment ook moe van. Kan me best voorstellen dat de regionalen voor en goede mix met muziek kiezen.

borisfm

Bericht door borisfm » 23 nov 2017 16:49

Een reden waarom ik RTVNH meestal oversla. Te veel muziek en te weinig regionaal gepraat.

Ane Sybesma

Bericht door Ane Sybesma » 23 nov 2017 16:57

Muziek draaien is goedkoper. Gewoon simpel een kwestie van geld. En van mij mag de muziek op Radio 1 tijdens een nieuwsprogramma trouwens wel weer weg.

RadioWave

Bericht door RadioWave » 23 nov 2017 17:07

Grappig dat sommigen ook zoiets als "teveel muziek" ervaren, nooit zo bij stil gestaan eigenlijk. Wellicht geeft dat ook juist de subjectiviteit ervan aan; wannéér is daar sprake van? Persoonlijk vind ik een mix van items én muziek, waarbij die laatste dan iets meer gewicht in de schaal mag gooien, wel prettig maar dat is míjn beleving dan hè...

Ane Sybesma

Bericht door Ane Sybesma » 24 nov 2017 10:04

RadioWave schreef:
23 nov 2017 17:07
Grappig dat sommigen ook zoiets als "teveel muziek" ervaren, nooit zo bij stil gestaan eigenlijk. Wellicht geeft dat ook juist de subjectiviteit ervan aan; wannéér is daar sprake van? Persoonlijk vind ik een mix van items én muziek, waarbij die laatste dan iets meer gewicht in de schaal mag gooien, wel prettig maar dat is míjn beleving dan hè...
Ik zapp wel als ik muziek wil. Als ik Radio 1 op heb staan zit ik bijvoorbeeld niet te wachten op muziek, dan had ik hem wel op 3FM gezet.

RadioWave

Bericht door RadioWave » 24 nov 2017 10:48

...een weloverwogen keuze dus en daar is niets mis mee. Gevoelsmatig heb ik persoonlijk het idee van een wat "zwaar karakter" bij zo goed als alleen maar info. "Vermoeiend" werd eerder ook al aangedragen las ik, dat kan ook een bewoording zijn van die beleving erbij.
Hoe dan ook, het blijft een persoonlijke smaak blijkt maar weer eens. Een in steen gebeitelde regel zal er niet zijn lijkt me.

Plaats reactie