'Artiesten betalen om gedraaid te worden op RadioNL'

Discussieer over de regionale omroepen
ejwestermaat

Re: 'Artiesten betalen om gedraaid te worden op RadioNL'

Bericht door ejwestermaat » 07 nov 2017 22:38

Joh duurd niet lang meer voordat RadioNL zichzelf opheft.

DutchEagleRadio

Bericht door DutchEagleRadio » 09 nov 2017 19:41

MegaWatt schreef:
07 nov 2017 13:54
Hoorde net van een kennis dat er in het uiterste Zuiden van Limburg in het kleine gehucht Berg en Terblijt zelfs de lokale publieke omroep addaar kunt benaderen als lokale artiest om je plaatje meer airplay te geven als je enkele klinkende munten meeneemt. Stellen zich dus ook daar zeer commercieel op! Blijkt dus overal te gebeuren!
Falcon is al jaren de leukste zender uit onze regio!. Ken falcon al vanaf 97.1. ik kan me niet voorstellen dat falcon dit op deze wijze doet!. Ik zal dit eens na vragen. als het wel zo is dan is he triest. falcon heeft ook al jaren een eigen stageliner.
Webadres : http://bit.ly/2oTkgIm Email : radio@dutcheagleradio.nl
Licentie Buma: 105.908.21 Licentie Sena: 2018.009.01

Nieuw FB Adres : https://www.facebook.com/RadioDutcheagle/

MegaWatt

Bericht door MegaWatt » 09 nov 2017 22:25

DutchEagleRadio schreef:
09 nov 2017 19:41
MegaWatt schreef:
07 nov 2017 13:54
Hoorde net van een kennis dat er in het uiterste Zuiden van Limburg in het kleine gehucht Berg en Terblijt zelfs de lokale publieke omroep addaar kunt benaderen als lokale artiest om je plaatje meer airplay te geven als je enkele klinkende munten meeneemt. Stellen zich dus ook daar zeer commercieel op! Blijkt dus overal te gebeuren!
Falcon is al jaren de leukste zender uit onze regio!. Ken falcon al vanaf 97.1. ik kan me niet voorstellen dat falcon dit op deze wijze doet!. Ik zal dit eens na vragen. als het wel zo is dan is he triest. falcon heeft ook al jaren een eigen stageliner.
Geen idee of ze het toegeven, denk eerder dat je eens bij artiesten moet informeren. Elke lokale artiest heeft het lastig om op een lokale zender gedraaid te worden of de vraag vanuit de luisteraar moet heel hoog zijn en de zender er dus niet omheen kan. Ik snap de reden dat omroepen het doen, maar het is niet geheel normaal voor een lokale publieke omroep! En wat is een stageliner?

lokodj

Bericht door lokodj » 28 nov 2017 14:45

Hier een opname van Radio Westerwolde, met daarin de reacties van Harry Langenberg van Continue, nico Silvus van Radio nl en Hessel Wijkstra ook van nl. En nog een misterieus iemand die zich mister X noemt. Ik blijf het verhaal een beetje vaag vinden allemaal.

https://vocaroo.com/i/s1rrbfsvXFoW

Johanneke

Bericht door Johanneke » 28 nov 2017 21:56

Leuk dat je dit online hebt gezet, erg interessant om naar te luisteren.
Vraag me af wie Mister X is, ik heb eerlijk gezegd geen idee. Hij klonk niet als plaaggeest Herbert Visser haha. Die heeft ook geen contact met nieuwe artiesten, die worden immers niet gedraaid op 100% NL.
Ook ben ik benieuwd wie dan de artiest was waar Hessel over sprak, die het afgesloten contract met RadioNL niet wilde afrekenen en dat voor de rechter liet komen enzovoorts. Dan weet je ook zeker dat je nooit meer aan de bak komt als Nederlandstalige artiest...
Jammer dat Nico niet telefonisch wilde reageren, maar snap het wel. Hessel legde het goed uit en is zeker eerlijk over dit soort dingen. Volgens mij gaat het om de regioheld die ze af en toe hebben, die valt onder het "pakket" waarover gesproken werd.
Verder heb ik er als dagelijkse luisteraar absoluut nooit iets van gemerkt dat er plekken op de playlist gekocht zouden worden, ze draaien echt geen troep en altijd muziek waarvan ik snap dat ze daarvoor kiezen.

Plaats reactie