Radio Noord Holland

Discussieer over de regionale omroepen
Plaats reactie
ammak

Radio Noord Holland

Bericht door ammak » 27 sep 2017 20:31

Sinds enkele weken is in Hilversum radio Noord holland niet meer via DAB+ te horen. Ik heb 5 van die dingen en op geen 1 te horen.
Uiteraard wel via 88,7 FM Wie weet de reden?

EtherScout

Re: Radio Noord Holland

Bericht door EtherScout » 27 sep 2017 20:52

ammak schreef:
27 sep 2017 20:31
Sinds enkele weken is in Hilversum radio Noord holland niet meer via DAB+ te horen. Ik heb 5 van die dingen en op geen 1 te horen.
Het DAB+netwerk van Radio NH (8A) heeft nog geen dekking in Hilversum. Dit is jarenlang tegengehouden door een andere rechthebbende op dat net. In plaats daarvan heeft Radio NH ruimte gehuurd op het netwerk van MTVNL (11A), die wel een zender in Hilversum heeft. Dat huren is opgehouden, waarschijnlijk omdat er een kans was om de overeenkomst met MTVNL te beëindigen. De dwarsligger op 8A is inmiddels weg en je hebt kans dat er in de nabije toekomst een 8A-zender in Hilversum komt. Een zender in het (gedeeld) eigen netwerk 8A is ongetwijfeld stukken goedkoper dan huren bij MTVNL. Helaas is er daardoor nu even geen dekking.

DX'r

Re: Radio Noord Holland

Bericht door DX'r » 29 sep 2017 14:27

ammak schreef:
27 sep 2017 20:31
Was blijkbaar een foutje want signaal staat sinds vandaag weer op DAB MTVNL zie http://www.radio-tv-nederland.nl/

Plaats reactie