Nieuwe programmering RadioNL

Discussieer over de regionale omroepen

Moderators: admin6, admin6, admin6, admin6, admin6

boxfm

Nieuwe programmering RadioNL

Bericht door boxfm » 08 jun 2017 17:19

RadioNL vernieuwt programmering met meer gepresenteerde programma’s
RadioNL start maandag met een nieuwe programmering. Het aantal gepresenteerde uren wordt flink uitgebreid. “Uit onderzoek blijkt dat onze luisteraars gepresenteerde programma’s als gezellig ervaren. Met deze uitbreiding van de programmering gaan we in de behoefte van veel luisteraars voorzien”, aldus directeur Nico Silvius.

De nieuwe programmering:
06:00-10:00 uur ‘Morgenstond’met Marcel de Vries
10:00-12:00 uur ‘Werk In Uitvoering’
12:00-15:00 uur ‘Op Volle Kracht’ met Hessel Wijkstra.
15:00-19:00 uur ‘Oost West, Thuis Best’ met Kevin Smit.
19:00-21:00 uur ‘Dag In, Dag Uit’ met Perry Kramps.

“Naast de interactie met luisteraars en artiesten is er ook ruimte voor nieuws, weer en verkeer. Uiteraard blijft de Nederlandse muziek centraal staan”, aldus Silvius.
Perry Kramps gaat ook 10-12 uur doen, zo schrijft hij op Facebook. De programmering van RadioNL wordt dus uitgebreid en krijgt weer een gepresenteerde middagshow. Alleen is Taeke hier niet in terug te vinden, terwijl hij -zo blijkt wel uit alle reacties steeds op de facebookpagina van RadioNL- hij erg geliefd is onder de luisteraars. Vraag mij af of het weekend nonstop blijft, aangezien hier niets over wordt vermeld.

Ben benieuwd hoe ze nu de regiogerichtheid in de programmering verwerken. Zou in principe niet moeilijk hoeven te zijn, je kan bijvoorbeeld tussen 10-16 uur regionale programma's brengen die gevoicetrackd worden. Werkwijze die Heart/Smooth/Capital in de UK ook gebruiken. DJ (live) in de studio die voor verschillende edities voicetracks inspreekt.

Zwarte IJsbeer

Re: Nieuwe programmering RadioNL

Bericht door Zwarte IJsbeer » 08 jun 2017 20:21

Kweet 't niet of het wat word op deze manier. Ben van mening dat Nederland een landelijke Nederlandstalige zender nodig heeft maar bij Radio NL heb ik steeds het idee dat er allemaal dezelfde liedjes te horen zijn. De hele dag de accordeon van Manfred Jongenelis of de gypsygitaar van een één of andere zigeunergitarist of een combinatie van beiden. Er is zoveel meer dan dat en nieuwe artiesten krijgen amper een kans op Radio NL. Ze spelen teveel op save en durven de luisteraars niet op te voeden met nieuwe artiesten, zo zonde.
Alle tv's de wereld uit, radio's aan de macht

RV

Bericht door RV » 08 jun 2017 21:32

De marktaandelen van RadioNL zijn heel netjes, zeker als je het afzet tegen andere stations uit deze categorie. Het is ook niet mijn smaak maar het station scoort meer dan behoorlijk.

boxfm

Bericht door boxfm » 08 jun 2017 21:49

RV schreef:
08 jun 2017 21:32
De marktaandelen van RadioNL zijn heel netjes, zeker als je het afzet tegen andere stations uit deze categorie. Het is ook niet mijn smaak maar het station scoort meer dan behoorlijk.
Mijn smaak is het ook niet, maar merk wel dat de zender in het Oosten en Noorden van het land flink geliefd is. Mensen die een RadioNL-sticker op hun auto plakken, de stickers die je veel in het 'wild' tegenkomt (ergens op een lantaarnpaal middenin een woonwijk), RadioNL die je op veel plekken aan hoort staan, volop reacties op facebook, etc. Welke zender heeft tegenwoordig nog zo'n sterke binding met zijn luisteraars?

lion

Bericht door lion » 09 jun 2017 10:34

Zwarte IJsbeer schreef:
08 jun 2017 20:21
Kweet 't niet of het wat word op deze manier. Ben van mening dat Nederland een landelijke Nederlandstalige zender nodig heeft maar bij Radio NL heb ik steeds het idee dat er allemaal dezelfde liedjes te horen zijn. De hele dag de accordeon van Manfred Jongenelis of de gypsygitaar van een één of andere zigeunergitarist of een combinatie van beiden. Er is zoveel meer dan dat en nieuwe artiesten krijgen amper een kans op Radio NL. Ze spelen teveel op save en durven de luisteraars niet op te voeden met nieuwe artiesten, zo zonde.
In die zin vindt ik NPO Sterren NL Radio via app en op DAB+ veel breder met levenslied luisterlied en Nederpop zoals we vroeger Radio Noordzee Nationaal en Radio Nationaal hadden.

Johanneke

Bericht door Johanneke » 09 jun 2017 11:07

Ik luister elke dag naar RadioNL en ben het hier absoluut niet mee eens! Met SterrenNL ben ik een paar weken terug juist gestopt met luisteren omdat ik steeds dezelfde artiesten hoor, zowel oude als nieuwe muziek komt daar in zeer hoge rotatie voorbij. Wat het nieuwe betreft, is het op SterrenNL echt zo’n beetje beperkt tot Volendam en Berk Music. Daar komt nog bij dat de programmering vorige week compleet uitgekleed is, nu alleen nog gepresenteerd tussen 9 en 18 uur waarvan alleen Jan Paparazzi nog live is meestal.

RadioNL biedt een zeer breed aanbod van nieuwe artiesten uit het hele land, maar scheidt natuurlijk wel de kaf van het koren, zoals TV Oranje bijvoorbeeld niet doet (die draaien gewoon alles). Kwalitatief vind ik het muzikaal zeer sterk en afwisselend momenteel, en ben zeer blij met de uitbreiding van de gepresenteerde programma’s. Ik hoop wel dat Taeke Wouda er alsnog bijkomt en ik verwacht tussen 10 en 12 wellicht nog Marco de Hollander, die er bij Sterren NL ook uitgezet is en in gesprek zegt te zijn met een groot landelijk station om zijn programma doordeweeks te gaan doen.

lion

Bericht door lion » 09 jun 2017 13:58

Johanneke schreef:
09 jun 2017 11:07
Ik luister elke dag naar RadioNL en ben het hier absoluut niet mee eens! Met SterrenNL ben ik een paar weken terug juist gestopt met luisteren omdat ik steeds dezelfde artiesten hoor, zowel oude als nieuwe muziek komt daar in zeer hoge rotatie voorbij. Wat het nieuwe betreft, is het op SterrenNL echt zo’n beetje beperkt tot Volendam en Berk Music. Daar komt nog bij dat de programmering vorige week compleet uitgekleed is, nu alleen nog gepresenteerd tussen 9 en 18 uur waarvan alleen Jan Paparazzi nog live is meestal.

RadioNL biedt een zeer breed aanbod van nieuwe artiesten uit het hele land, maar scheidt natuurlijk wel de kaf van het koren, zoals TV Oranje bijvoorbeeld niet doet (die draaien gewoon alles). Kwalitatief vind ik het muzikaal zeer sterk en afwisselend momenteel, en ben zeer blij met de uitbreiding van de gepresenteerde programma’s. Ik hoop wel dat Taeke Wouda er alsnog bijkomt en ik verwacht tussen 10 en 12 wellicht nog Marco de Hollander, die er bij Sterren NL ook uitgezet is en in gesprek zegt te zijn met een groot landelijk station om zijn programma doordeweeks te gaan doen.
Goh zijn ze Sterren NL weer aan het uitkleden dat gaat ook steeds van kleine weer naar grote weer naar kleine programmering. 10 tot 12 wordt ook Perry Kramps stond op zijn Facebook. Ik luister ook iedere dag naar RadioNL sinds ik het kan ontvangen in Zuid Holland maar ook naar Sterren NL. Qua platenmaatschappijen is dit wel kort door de bocht je hebt ook nog CNR Music, NRGY Music enz. RadioNL draaid ook piratenmuziek die ik maar voor lief neem. Bij Sterren NL ligt de kwaliteitsgrens wat hoger en is meer hitradio. RadioNL geeft zeker iedereen een kans omdat ze ook met die regio eisen zitten. Radio NL draaid wel meer feestmuziek naast het levenslied en Sterren NL naast levenslied ook de rustigere kleinkunst en meer Nederpop als Radio NL

Marco79

Bericht door Marco79 » 12 jun 2017 22:29

RadioNL is een gezellig station met een hoog feestgehalte. Af en toe een gek nummer. Vorige zomer draaide NL 'liever te dik in de kist' als eerste. En zo nog een paar 'zomer hits'.

SterrenNL is een stuk rustiger en serieuzer. Wat meer oldschool levenslied (denk daarbij aan Willeke Alberti, Boudewijn de Groot etc.).

Beide zenders kan ik goed een paar uur pruimen. Daarna ben je het wel zat.

Bij RadioNl ben ik benieuwd of 'het rondje van de regio' op de schop gaat. Na 15 uur was het (editie NH) een heel ander station en minder gezellig. Was echt een zapmoment voor mij.

Johanneke

Bericht door Johanneke » 12 jun 2017 22:50

Jazeker, geen rondje van de regio meer!
Van 15 tot 19 uur zit Kevin Smit nu, leuke middagshow!

rvbracht

Bericht door rvbracht » 13 jun 2017 09:00

Erg benieuwd hoe ze daar in Sneek dan aan het percentage regiogerichtheid invulling gaan geven in de verschillende edities, want kennelijk wordt dat weer op de schop gegooid.
Zouden ze een stilzwijgende ontheffing hebben gekregen uit Den Haag, of komt het omdat ze een aantal kavels met hoge regiogerichtheid hebben teruggeven?

PierementLover

Bericht door PierementLover » 13 jun 2017 09:27

rvbracht schreef:
13 jun 2017 09:00
Erg benieuwd hoe ze daar in Sneek dan aan het percentage regiogerichtheid invulling gaan geven in de verschillende edities, want kennelijk wordt dat weer op de schop gegooid. Zouden ze een stilzwijgende ontheffing hebben gekregen uit Den Haag, of komt het omdat ze een aantal kavels met hoge regiogerichtheid hebben teruggeven?
Ze zullen er wel weer voor de zoveelste keer mee wegkomen. Heel bijzonder hoe ze al meer dan 10 jaar de regels aan hun laars kunnen lappen.

RV

Bericht door RV » 16 jun 2017 22:17

http://radio.nl/813646/radionl-verminde ... egiomuziek

Ze zijn goed op de hoogte van de regelgeving omtrent regiogerichtheid in Sneek.

Echtwel

Bericht door Echtwel » 17 jun 2017 01:44

Niks mis met deze zender , in Zuid-Holland doen ze het goed.

lion

Bericht door lion » 26 okt 2017 08:40

Sinds 3 weken naast de Engelstalige platen uit Nederland ook Duitstalige Easypop en Schlagers passend bij de Hollandse hits leuke afwisseling.

martijnvdl

Bericht door martijnvdl » 11 nov 2017 11:13

En men wordt weer groter. Alle frequenties van puurnl gaan vanaf volgende maand radio NL uitzenden. Op Limburg na is men dan in iedere provincie te ontvangen via FM. Eea heeft weer te maken met regionaliteitseisen. Daar hebben ze een handige softwaresysteem voor.

Plaats reactie