1 sept 2016 einde "leuke" regio radio

Discussieer over de regionale omroepen
Plaats reactie
EtherScout

Re: 1 sept 2016 einde "leuke" regio radio

Bericht door EtherScout » 30 aug 2016 21:57

het Radiomannetje schreef:Mission impossible -smok -smok
Dat denk ik ook. Ik verwacht de kaveltjes B26 en B28 t/m B30 en B32 t/m B37 snel terug bij het AT. Dan kunnen deze ook opnieuw de veiling in voor 10% regiogerichtheid.

optimod

Bericht door optimod » 30 aug 2016 22:12

Het wordt niet om aan te horen dus. Ben benieuwd hoe Decibel dit gaat aan pakken vanaf over morgen...

jassy

Bericht door jassy » 31 aug 2016 20:32

Ik ben ook heel benieuwd hoe alles gaat klinken morgen.. Ik heb van een groot aantal zenders opnames gemaakt want ik vrees dat dit links en rechts flink op de kop gaat!
Check live de details van de ensembles op 11C (Commercieel), 12C (NPO) en 6B (DAB Oost) op

http://www.dabmonitor.nl/

optimod

Bericht door optimod » 31 aug 2016 20:43

Ik denk het niet...

EtherScout

Bericht door EtherScout » 31 aug 2016 21:43

optimod schreef:Ik denk het niet...
Met de meeste kavels gaat het goed komen. Alleen de kleintjes met meer dan 60% regiogerichtheid zijn onmogelijk beluisterbaar/rendabel te krijgen.

optimod

Bericht door optimod » 01 sep 2016 15:43

En waar zijn de spectaculaire veranderingen gespot...oh wacht...

De Nachtwacht

Bericht door De Nachtwacht » 01 sep 2016 16:09

optimod schreef:En waar zijn de spectaculaire veranderingen gespot...oh wacht...
8fm noordoost heeft nu de 5 van het bedrijf. In elk geval gespot om 15:00 en 16:00. Wordt (voicetrack) gepresenteerd, maar volgens mij niet door de djs die eerst op 8fm te horen waren. Dat laatste kan ik mis hebben, ben geen vaste luisteraar van 8fm. Ook is er een jingle te horen met de tekst welkom bij het nieuwe 8fm. Ochtend en middagprogramma zijn (buiten de gepresenteerde halfuurtjes 5 van het bedrijf) weg, zo lijkt het.

Op de enige regionale zender die ik zelf wel eens luister, Joy radio, hoor ik nog geen enkel verschil met gisteren. Luister wel via de stream, heb 'm hier niet op fm maar lijkt me dat dat gewoon hetzelfde is dan.

het Radiomannetje

Bericht door het Radiomannetje » 01 sep 2016 18:37

optimod schreef:En waar zijn de spectaculaire veranderingen gespot...oh wacht...
Die zijn er inderdaad niet , Nou dan is het wachten op AT die de veranderingen gaat afdwingen met boetes.
Tja ze willen schijnbaar het hier op laten aankomen.
Het risico is uiteraard wel voor hunzelf,
Als radiomaken niet zo verslavend zou zijn ! Had ik tijd over.

DX'r

Bericht door DX'r » 01 sep 2016 19:56

het Radiomannetje schreef:
Die zijn er inderdaad niet , Nou dan is het wachten op AT die de veranderingen gaat afdwingen met boetes.
Ach nog een jaartje rekken; zo moeilijk is dat niet :)) :lol:

EtherScout

Bericht door EtherScout » 01 sep 2016 19:59

Het AT zal natuurlijk eerst een dossier moeten opbouwen. Het kan dus nog even duren. Maar de eerste stap lijkt al door RadioNL gezet: de zender gaat kavel B35 (97,3 in Heerenveen) verlaten. Bron: Radio-TV-Nederland.

het Radiomannetje

Bericht door het Radiomannetje » 01 sep 2016 22:54

DX'r schreef:
Ach nog een jaartje rekken; zo moeilijk is dat niet :)) :lol:
Hoezo nog een jaartje rekken, ook na de eventuele verlenging van die 64 % kavels en de verlenging van de andere b kavels zal toch nog gewoon aan de regio eisen voldaan dienen te worden , ze wilden zelf hun vergunning behouden en dit was dan het gevolg, blijven voldoen aan je regio eisen !. dus rekken betekend alleen maar boetes en nog meer boetes en geen 1 rechter gaat ze in het gelijk stellen met een uitspraak van het CBB hierover.

Dus als ze op die manier denken er vanaf te komen houden ze denk ik toch een vet probleem. -smok -smok

jassy

Bericht door jassy » 02 sep 2016 11:20

Joy radio heeft nu geregeld 25 minuten de mix voor Groningen... En als je goed luistert doen veel zenders dit nu. Of dit telt voor de regiogerichtheid?? Tja, ik denk dat de 64% kavels op een gegeven moment wel terug gaan want dat is natuurlijk onhaalbaar.
Check live de details van de ensembles op 11C (Commercieel), 12C (NPO) en 6B (DAB Oost) op

het Radiomannetje

Bericht door het Radiomannetje » 02 sep 2016 12:33

jassy schreef:Joy radio heeft nu geregeld 25 minuten de mix voor Groningen... En als je goed luistert doen veel zenders dit nu. Of dit telt voor de regiogerichtheid?? Tja, ik denk dat de 64% kavels op een gegeven moment wel terug gaan want dat is natuurlijk onhaalbaar.
Tja als dat niet echt Groningse info of muziek is uit de plaats zelf, telt ook dat dus gewoon niet (ze moeten als dit echte Groningse band of artiesten zijn ook dit nog eens aankondigen met het hoe en waarom per plaat) de aankondiging van dit item telt weer wel. plus minus 3 seconden ? :lol:

hanilascoltatore

Bericht door hanilascoltatore » 02 sep 2016 13:20

Continu had vanmorgen voor het eerst verschillende playlists op de hoofd- en Oostzender. Of die drie uur per dag voldoende is ? Er zijn nu tussen 07.00 en 09.00 en tussen 18.00 en 19.00 uur andere muziek.
Laat Ons Luisteren!

jassy

Bericht door jassy » 02 sep 2016 13:25

jassy schreef:Joy radio heeft nu geregeld 25 minuten de mix voor Groningen... En als je goed luistert doen veel zenders dit nu. Of dit telt voor de regiogerichtheid?? Tja, ik denk dat de 64% kavels op een gegeven moment wel terug gaan want dat is natuurlijk onhaalbaar.
Tja als dat niet echt Groningse info of muziek is uit de plaats zelf, telt ook dat dus gewoon niet (ze moeten als dit echte Groningse band of artiesten zijn ook dit nog eens aankondigen met het hoe en waarom per plaat) de aankondiging van dit item telt weer wel. plus minus 3 seconden ? :lol:
MAar wat als je als Groninger voor Groningen een DJ Mix maakt van 25 minuten met muziek die niet uit Groningen komt... Hoe regiogericht is dat? Gaan ze echt kijken of de muziek uit het verzorgingsgebied komt? Als dat het geval is dan lijkt het mij haast onmogelijk om nog enigsinds beluisterbare regionale radio te maken en rennen de adverteerders weg.

Plaats reactie