Je eigen AM zender beginnen?

Discussieer over de regionale omroepen
Plaats reactie
v.ijl

Re: Je eigen AM zender beginnen?

Bericht door v.ijl » 13 okt 2016 13:51

Nou hoe grote de ant hoe meer verstekkering dus moet die 100 watt bak aan Power wel omlaag ik denk dat dit niet gedaan is vandaar het bereik
De zender is 100 Watt, wat daadwerkelijk dan gebruikt wordt. Of je er een antenne met rendement van 0,1% aan hangt of een antenne met rendement van 100% (áls die er zijn) maakt voor de zender niets uit, wél voor je ontvangst bereik.
Een zéér goede antennelocatie is van essentieel belang!
Iemand met een goede antennelocatie en een goede antenne (en uiteraard een goede zender) is in het voordeel, ja!
en dan is er koffie......

nootdorpseluisteraar

Bericht door nootdorpseluisteraar » 13 okt 2016 17:35

Echtwel schreef:Op radio-tv-nederland staat dat er in zuidwest Den Haag een Am zender is aangegaan zo 1 watt-er laat ik nu net daar rijden en hellemaal niks horen alleen een praat zender van de bcc ik denk dat deze geweldige frequentie dus zo wie zo onbruikbaar is in onze Haags regio te dicht tegen Engeland aan ..ha ha ha
Dat is BBC Radio Humberside vanuit Hull. Zit met 2 kilowatt op 1485 kHz.

Echtwel

Bericht door Echtwel » 13 okt 2016 17:58

nootdorpseluisteraar schreef:
Echtwel schreef:Op radio-tv-nederland staat dat er in zuidwest Den Haag een Am zender is aangegaan zo 1 watt-er laat ik nu net daar rijden en hellemaal niks horen alleen een praat zender van de bcc ik denk dat deze geweldige frequentie dus zo wie zo onbruikbaar is in onze Haags regio te dicht tegen Engeland aan ..ha ha ha
Dat is BBC Radio Humberside vanuit Hull. Zit met 2 kilowatt op 1485 kHz.
Bedankt voor de feedback dus 1485 is in Den Haag bijna onbruikbaar

JF

Bericht door JF » 21 okt 2016 12:57

Heeft iemand al uitzendingen van Extra AM gehoord?.
ben benieuwd naar hun format i.v.m. de oldies!
helaas hebben ze nog geen stream.

jessica

Bericht door jessica » 21 okt 2016 13:41

Ja ik heb het heel kort gehoord. Te kort om een goed oordeel op te baseren. Heb ook begrepen dat ze onregelmatig uitzenden.

Echtwel

Bericht door Echtwel » 25 okt 2016 06:03

Op de site van radio-tv-nederland.nl staan een aantal stations die er bij komen opvallende veel 1 watt zenders ....

radiogolfje

Bericht door radiogolfje » 25 okt 2016 08:36

Ik ben gisteren bij Radio Theepot geweest. een goed klinkende AM zender in stereo, ja dat kan.
Klein hobby studiootje boven, eindtrap beneden, antenne in de tuin en gaan met die banaan. (eh zender)
verstuurd via mijn desktop computer.
Apples en Blackbarries zijn om te eten.
Afgelopen zomer waren er genoeg, heerlijk.

ransbeek

Bericht door ransbeek » 26 okt 2016 01:10

Buma/Stemra passen blijkbaar dezelfde dieven praktijk toe als in België. Lijsten opvragen en kijken of die platen wel degelijk in hun repertoire zitten.
Dat men voor het gebruik voor LPAM zenders zo kunstmatig hoog stelt vanuit diverse instanties is onbegrijpelijk. En dan te weten dat dit puur voor hobby gebruik is. Hier wordt ik echt wel boos om.

dotinga00

Bericht door dotinga00 » 26 okt 2016 06:32

ransbeek schreef:Buma/Stemra passen blijkbaar dezelfde dieven praktijk toe als in België. Lijsten opvragen en kijken of die platen wel degelijk in hun repertoire zitten.
Dat men voor het gebruik voor LPAM zenders zo kunstmatig hoog stelt vanuit diverse instanties is onbegrijpelijk. En dan te weten dat dit puur voor hobby gebruik is. Hier wordt ik echt wel boos om.
Dan weet je niet hoe het werkelijk in elkaar steekt (van horen zeggen?) want dat doen ze dus niet...

groet Marcel

http://seabreeze.am
Groet Marcel

Echtwel

Bericht door Echtwel » 26 okt 2016 09:53

dotinga00 schreef:
ransbeek schreef:Buma/Stemra passen blijkbaar dezelfde dieven praktijk toe als in België. Lijsten opvragen en kijken of die platen wel degelijk in hun repertoire zitten.
Dan weet je niet hoe het werkelijk in elkaar steekt (van horen zeggen?) want dat doen ze dus niet...

groet Marcel

Leg eens uit hoe dan wel als je die wijsheid heb

dotinga00

Bericht door dotinga00 » 26 okt 2016 10:04

Met Buma/Stemra (Sena heeft nog steeds geen regeling) spreek je separaat een contract af. Kosten hangen af van je dekkingsgebied, bij 100 watt PEP wordt een straal van 6-7 km aangehouden. Per woning binnen dit gebied geldt een bedrag, dit wordt weer omgeslagen naar het aantal uur dat je online bent. (bv 40 uur per week online, bedrag delen door (24*7) en weer vermenigvuldigen met 40). De kosten die je betaalt gelden voor simultaancasting, dus je webstream is er meteen mee betaald. Alleen voor het aantal uur dus, als je de stream 24/7 aan laat staan moet je voor het volle pond gaan. Je heeft geen! lijsten bij te houden met de gedraaide platen....

groet Marcel

Groet Marcel

Echtwel

Bericht door Echtwel » 26 okt 2016 14:37

dotinga00 schreef:Met Buma/Stemra (Sena heeft nog steeds geen regeling) spreek je separaat een contract af. Kosten hangen af van je dekkingsgebied, bij 100 watt PEP wordt een straal van 6-7 km aangehouden. Per woning binnen dit gebied geldt een bedrag, dit wordt weer omgeslagen naar het aantal uur dat je online bent. (bv 40 uur per week online, bedrag delen door (24*7) en weer vermenigvuldigen met 40). De kosten die je betaalt gelden voor simultaancasting, dus je webstream is er meteen mee betaald. Alleen voor het aantal uur dus, als je de stream 24/7 aan laat staan moet je voor het volle pond gaan. Je heeft geen! lijsten bij te houden met de gedraaide platen....
Bedankt voor uw uitleg

groet Marcel

radiogolfje

Bericht door radiogolfje » 26 okt 2016 14:54

Inderdaad, ik was bij Theepot radio, en die kosten voor ik dacht 14 uur in de week waren een lachertje. Waarschijnlijk was het opstellen van de brief met porto duurder dan het bedrag wat hij moest betalen.
verstuurd via mijn desktop computer.
Apples en Blackbarries zijn om te eten.
Afgelopen zomer waren er genoeg, heerlijk.

v.ijl

Bericht door v.ijl » 26 okt 2016 16:17

off-topic:
Als dit op deze manier ook geregeld kan worden voor een klein internet stationnetje met max. 15 luisteraars en 12 uur zendtijd, word ik helemaal blij..... :)) :)) :))
verder on-topic.....
en dan is er koffie......

ransbeek

Bericht door ransbeek » 26 okt 2016 21:39

Wil wel eens graag bewijs zien van hoe het nu werkelijk zit met die auteursrechten. Zal wel aardig zijn geweest zo'n bezoekje aan theepot radio. Geen foto's radiogolfje?

Plaats reactie