Je eigen AM zender beginnen?

Discussieer over de regionale omroepen

Moderator: admin6

Plaats reactie
Echtwel

Re: Je eigen AM zender beginnen?

Bericht door Echtwel »

density1 schreef: 05 dec 2022 12:47 1008 is van frequentie veranderd dacht ik, Impact AM.
Klopt deel nu met Kuikenradio in het weekend 819 maar of dan de 1008 nog nodig is ....... op hun site staat nu ook 819
AM 819 kHz als hoofd ferq. dus -smok goodby 1008 ?
The best way to predict the future is to to create it (Abraham Lincoln)
GerjanCluistra

Bericht door GerjanCluistra »

Zag net dat Dennis Hoebee tegenwoordig bij Radio Seabreeze op de middengolf zit. Hoe leuk is dat!
big T

Bericht door big T »

Dat weet ik niet, ik ken hem niet :D
jessica

Bericht door jessica »

Met nightflight zeker. Dat programma neemt hij altijd al op. Wordt door diverse zenders uitgezonden. Ook bijvoorbeeld Radio Benelux in Hilversum.
Helmut

Bericht door Helmut »

big T schreef: 06 dec 2022 21:30 Dat weet ik niet, ik ken hem niet :D
Sinds wanneer werk je bij Seabreeze^^
Helmut

Bericht door Helmut »

big T schreef: 06 dec 2022 21:30 Dat weet ik niet, ik ken hem niet :D
Echtwel

Bericht door Echtwel »

jessica schreef: 06 dec 2022 23:15 Met nightflight zeker. Dat programma neemt hij altijd al op. Wordt door diverse zenders uitgezonden. Ook bijvoorbeeld Radio Benelux in Hilversum.
Ik dacht dat syndicate radio show niet meer mochten op de Nederlandse radio iets met sena en buma rechten :roll:
big T

Bericht door big T »

Helmut schreef: 07 dec 2022 10:16

Moet je daar bij horen, om te beoordelen hoe leuk dat is? :))
Ik ken hem niet, dus weet niet of het leuk is -love
Feivel

Bericht door Feivel »

Echtwel schreef: 07 dec 2022 10:37
jessica schreef: 06 dec 2022 23:15 Met nightflight zeker. Dat programma neemt hij altijd al op. Wordt door diverse zenders uitgezonden. Ook bijvoorbeeld Radio Benelux in Hilversum.
Ik dacht dat syndicate radio show niet meer mochten op de Nederlandse radio iets met sena en buma rechten :roll:
Jawel, hoor. Het probleem zat 'm in het aanbieden van de syndicated show via een openbare download, zoals via een webserver of een ftp-server. Dat mag nog steeds niet. Het programma moet via een volledig gesloten systeem worden aangeboden. Voorwaarde is ook dat het station de Buma/Stemra en Sena betaalt middels direct afgenomen licenties of is aangesloten bij Stichting Webcasting. En natuurlijk moet de zender over een vergunning van het Commissariaat en een toestemming van de Reclame Code Commissie beschikken. Zo is het mij in elk geval uitgelegd, en zo staat het ook op de site van Peter de With:
Radiomakers mogen thuis een programma maken en dit via verschillende (internet) radiostations ten gehore brengen. Echter: de omroepen die het uitzenden dienen te zorgen voor afdracht Buma/Stemra en Sena rechten. Daarnaast moet het programma via een volledig afgesloten systeem bij de omroepen worden aangeleverd. Een publieke stream of een download link op een openbare website is niet toegestaan, immers hierbij kunnen ook mensen komen die geen Buma Stemra rechten afdragen waardoor het een soort podcast is geworden.
Bron: https://www.internet-radio-stream.nl/bu ... rogrammas/
Echtwel

Bericht door Echtwel »

Feivel schreef: 07 dec 2022 12:16
Echtwel schreef: 07 dec 2022 10:37
Jawel, hoor. Het probleem zat 'm in het aanbieden van de syndicated show via een openbare download, zoals via een webserver of een ftp-server. Dat mag nog steeds niet. Het programma moet via een volledig gesloten systeem worden aangeboden. Voorwaarde is ook dat het station de Buma/Stemra en Sena betaalt middels direct afgenomen licenties of is aangesloten bij Stichting Webcasting. En natuurlijk moet de zender over een vergunning van het Commissariaat en een toestemming van de Reclame Code Commissie beschikken. Zo is het mij in elk geval uitgelegd, en zo staat het ook op de site van Peter de With:
Radiomakers mogen thuis een programma maken en dit via verschillende (internet) radiostations ten gehore brengen. Echter: de omroepen die het uitzenden dienen te zorgen voor afdracht Buma/Stemra en Sena rechten. Daarnaast moet het programma via een volledig afgesloten systeem bij de omroepen worden aangeleverd. Een publieke stream of een download link op een openbare website is niet toegestaan, immers hierbij kunnen ook mensen komen die geen Buma Stemra rechten afdragen waardoor het een soort podcast is geworden.
Bron: https://www.internet-radio-stream.nl/bu ... rogrammas/
Ik denk ( weet) dat 90 % van de syndicated boys geen Sena betalen. En hun show gewoon bijvoorbeeld in een dropbox kwaken en die link delen
allemaal leuk op papier maar de praktijk is geheel anders [ Piraten dat zijn het drommels - drommels - drommels :))
Echtwel

Bericht door Echtwel »

als ik naar https://radio-tv-nederland.nl/am/am.html

Zijn er toch weer een aantal LPAM die de er mee stoppen.
Een reden is vaak ver te zoeken in elke geval niet op hun websites

Wat mijn vooral op valt is in Voorburg ( Den Haag)
Radio Turkiyem (tot 1 januari 2023) deze man heeft het nog geen jaar op 1224 vol gehouden.
Hiervoor zat er Groeistad uit Wassenaar.
Het lijk alsof "de randstad "toch meer een FM / DAB gebied is ......
big T

Bericht door big T »

Echtwel schreef: 20 dec 2022 10:01 Het lijk alsof "de randstad "toch meer een FM / DAB gebied is ......
Veel praatjes hebben en niets klaar maken, is meer het devies lijkt het :))
Van een paar weet ik dat een ernstige ziekte de reden is om te stoppen.
Echtwel

Bericht door Echtwel »

optimod schreef: 04 mei 2016 15:27 Dat project van Ruud Poeze ClassicsRadio komt er nu dus ook niet begrijp ik?
22 DECEMBER 2022
Toestemming Classic Radio
Het Commissariaat voor de Media verleent toestemming aan Stichting Middengolf om als commerciële media-instelling een commerciële radio-omroepdienst te verzorgen via een programmakanaal met de naam Classic Radio.
nog steeds wel een vergunning houder zo te zien
Marijn

Bericht door Marijn »

Waar heb je dit bericht van?
big T

Bericht door big T »

De bron staat er toch bij waar het van komt?
Plaats reactie