Belangenbehartiger Kleine Commerciële Regionale Omroepen.

Discussieer over de regionale omroepen

Moderator: admin6

het Radiomannetje

Belangenbehartiger Kleine Commerciële Regionale Omroepen.

Bericht door het Radiomannetje »

PERSBERICHT 29 juli 2015

Woensdag 29 juli is de handtekening gezet onder de notariële akte welke de vereniging
KRCO officieel maakt. De KRCO is de belangenbehartiger van de kleine commerciële
omroepen. De KRCO kwam al eerder in actie toen het Ministerie van Economische zaken
aan de Nederlandse radiomarkt vroeg een mening te geven over de toekomst van radio in
Nederland na 2017. Met zeven kleine commerciële omroepen is een toekomstvisie op papier
gezet en vanaf dat moment was het idee voor de KRCO geboren.

De zeven aangesloten omroepen van de KRCO zijn allemaal kleine omroepen die graag
commerciële radio willen maken binnen een klein ontvangstgebied. Deze omroepen hebben
nog steeds geen mogelijkheid om een FM of AM of zelfs DAB+ frequentie te bemachtigen.
Dit in tegenstelling tot de meeste commerciële regionale omroepen die juist een drang
hebben om semi-landelijke radio te maken. Dit laatste is nooit de bedoeling geweest achter
het idee van regionale commerciële radio.

Nu de oprichting van de KRCO een feit is kunnen de initiatiefnemers zich nog meer richten
op haar doelstelling om kleine regionale commerciële omroepen een plek te laten verkrijgen
in het Nederlandse radiolandschap.

De oprichters van de Vereniging KRCO zijn: RATO Zendertechniek, ACTG en Salland
Broadcasting. De drie initiatiefnemers zijn vastberaden in hun doelstelling en willen zich
samen sterk maken voor juist de kleine regionale commerciële omroep.
Om deze doelstelling te kunnen realiseren is de KRCO ook op nog op zoek naar andere
omroepen die graag op kleinschalige basis regionale commerciële radio willen maken.
Zo kan de KRCO een vuist maken tegen bijvoorbeeld het huidige misbruik van regionale
commerciële FM frequenties welke hebben geleid tot het ontstaan van semi-landelijke
radiostations.

De KRCO wil de ideeën en idealen ondersteunen van de grote groep kleine commerciële
omroepen, door deze kenbaar te maken naar de overheid. De Nederlandse overheid dient
ook voor deze omroepen mogelijkheden te faciliteren en toe te zien op het huidige gebruik
ervan. Meer informatie over de KRCO kunt u vinden via: http://www.krco.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

via sociale media las ik bovenstaand bericht
Lijkt me een prima idee -smok -smok
Als radiomaken niet zo verslavend zou zijn ! Had ik tijd over.
Echtwel

Re: Belangenbehartiger Kleine Commerciële Regionale Omroepen

Bericht door Echtwel »

Zeer goed succes
2n2219

Bericht door 2n2219 »

Benieuwd welke krco's aangesloten zijn.
Een programma is een hinderlijke onderbreking van het testbeeld.
ijzerpro

Bericht door ijzerpro »

tot nu toe alleen dienstverleners die andere belangen hebben zo te lezen. Wel handig gebracht zo.
to steal ideas from one person is plagiarism, to steal ideas from many is research.
het Radiomannetje

2n2219 schreef:Benieuwd welke krco's aangesloten zijn.
Is dat van belang dan wie dat zijn ! wwwwww

Ik weet hier ook niet wie wie is , en toch zijn we hier te vinden en hebben we een doel.
Dat zullen die omroepen ook hebben ! en ik denk dat er heel veel mensen zijn die zich hierbij willen aansluiten.
Want laten we wel wezen er zijn nogal wat mensen die graag radio zouden willen maken via de FM en daar niet toe komen omdat frequenties worden gebruikt door mensen die daar geen recht toe hebben, en semi landelijk uitzenden door regionale kavels aan elkaar te knopen tot een grote bijna landelijke zender! zoals Radio NL.
Zo denk ik hierover -bier
Ocin

Bericht door Ocin »

En Radiomannetje is meneer Rato zelf
Beetje doen als of!
Hij heeft het zelf opgericht.
DX'r

Bericht door DX'r »

het Radiomannetje schreef:

Ik weet hier ook niet wie wie is , en toch zijn we hier te vinden en hebben we een doel.
Dat zullen die omroepen ook hebben ! en ik denk dat er heel veel mensen zijn die zich hierbij willen aansluiten.
Want laten we wel wezen er zijn nogal wat mensen die graag radio zouden willen maken via de FM en daar niet toe komen omdat frequenties worden gebruikt door mensen die daar geen recht toe hebben, en semi landelijk uitzenden door regionale kavels aan elkaar te knopen tot een grote bijna landelijke zender! zoals Radio NL.
Ik begrijp niet dat deze club zich niet meldt bij MTVNL/Broadcast Partners.
ze kunnen gewoon via dat netwerk met DAB+ on air.
is het netwerk te klein of staat er geen zender in hun gebied dan moeten ze betalen voor extra masten maar dat lijkt me logisch.
GNR gaat ook via MTVNL on air per 1-9 en er is dus nog ruimte genoeg op dat netwerk !
Echtwel

Bericht door Echtwel »

het Radiomannetje schreef:

Ze kunnen evt het belang van low power am zender gaan behartigen daar zal binnenkort ook wel groei in komen denk ik
hvbeek

Bericht door hvbeek »

Ocin schreef:En Radiomannetje is meneer Rato zelf
Beetje doen als of!
Dank voor de toelichting. Dat verklaart ook de reacties van "het radiomannetje" over de situatie rond RadioNL.
Ik heb ook de vraag gesteld aan de KCRO over welke omroepen zijn aangesloten. In het persbericht staat 7 omroepen. Dan is het toch normaal om de vraag te stellen welke omroepen dat zijn? Tot op heden geen reactie gehad van KRCO.....
het Radiomannetje

Ocin schreef:En Radiomannetje is meneer Rato zelf
Beetje doen als of!
Als je nog nooit op het forum bent geweest en pas 1 melding hebt geplaatst, dan kun jij niet weten wie ik ben ! Dus blijf gewoon maar door raden wie ik eventueel zou kunnen zijn. -smok -smok
big T

Bericht door big T »

Echtwel schreef: Ze kunnen evt het belang van low power am zender gaan behartigen daar zal binnenkort ook wel groei in komen denk ik
En dat was eigenlijk nu net de bedoeling niet :D
Met de ideeën maken ze ook nog meer stuk dan klaar.
Er van uitgaande dat iedereen geld wil verdienen met radio maken, das een verkeerde aanname.
Laten "ze" ( wie zijn dat dan) maar mooi druk maken over FM en DAB+.
Delphi

Bericht door Delphi »

Het zal toch de eerste vraag zijn die je overal krijgt: namens wie spreekt u? In die zin begrijp ik de 'geheimzinnigheid' ook niet zo.
Doe het goed of doe het niet...
Echtwel

Bericht door Echtwel »

Delphi schreef:Het zal toch de eerste vraag zijn die je overal krijgt: namens wie spreekt u? In die zin begrijp ik de 'geheimzinnigheid' ook niet zo.
Klopt en dat/dit doet het opzetten van zo'n club niet ten goede en geeft alleen maar weerstand.
Geen slimme move.
radiogolfje

Bericht door radiogolfje »

Ik sprak vorige week iemand van zo'n kleine omroep die alleen op de kabel zit, en die wist van deze belangen vereniging niets af.
Je zou toch zeggen als je zo'n vereniging maakt dat je namens al die omroepen spreekt.

Waarschijnlijk spreken ze zogenaamd namens die omroepen, die van niets weten, maar vooral voor het eigen belang.
Echtwel

Bericht door Echtwel »

radiogolfje schreef:Ik sprak vorige week iemand van zo'n kleine omroep die alleen op de kabel zit, en die wist van deze belangen vereniging niets af.
Je zou toch zeggen als je zo'n vereniging maakt dat je namens al die omroepen spreekt.

Waarschijnlijk spreken ze zogenaamd namens die omroepen, die van niets weten, maar vooral voor het eigen belang.
Dat weet ik niet alleen . Jammer men maakt zo een valse start van een goed bedoel opgezet project.
Plaats reactie