Haalt Radio Paradijs de volgende Kerst?

Discussieer over de regionale omroepen
Plaats reactie
Echtwel

Re: Haalt Radio Paradijs de volgende Kerst?

Bericht door Echtwel » 05 okt 2016 14:50

Ach als die het goed aanpakt met lokale sponsors kan het nog een leuke zender van maken...vraag is of hij de naam zo houd ik zou het wel zo doen gewoon paradijs Am dus

ransbeek

Bericht door ransbeek » 05 okt 2016 19:38

Ik zit me tevens af te vragen wat met 675, want die is ook nog steeds buiten gebruik. Dus radio maria voldoet ook niet aan de vereisten meer. Wat Ruud AM betreft is het verhaal over and out. Grootse plannen met veel hoog vermogen zenders en er niks van terecht gebracht. Overheid mag vanaf nu al gaan optreden, zo kunnen anderen gegadigden er wel iets moois van maken.

EtherScout

Bericht door EtherScout » 05 okt 2016 21:57

ransbeek schreef:Ik zit me tevens af te vragen wat met 675, want die is ook nog steeds buiten gebruik. Dus radio maria voldoet ook niet aan de vereisten meer. Wat Ruud AM betreft is het verhaal over and out. Grootse plannen met veel hoog vermogen zenders en er niks van terecht gebracht. Overheid mag vanaf nu al gaan optreden, zo kunnen anderen gegadigden er wel iets moois van maken.
Radio Maria heeft wat dat betreft toch een stuk meer krediet opgebouwd. Ze hebben jaren lang landelijk uitgezonden via Lopik en zijn daar pas noodgedwongen mee gestopt toen KPN de zendmast wegbezuinigde. Ze hebben het nog in Aarle-Rixtel geprobeerd, maar dat gaf te veel storing. Ik denk dat de C-vergunning pas in het geding komt als zij geen noemenswaardige pogingen meer doen om on-air te komen. Je hebt zelfs kans dat zij over een paar jaar zelf de C-vergunning inleveren en dan via een andere vergunning alleen op DAB+ gaan uitzenden.

Echtwel

Bericht door Echtwel » 05 okt 2016 23:03

EtherScout schreef:
ransbeek schreef:Ik zit me tevens af te vragen wat met 675, want die is ook nog steeds buiten gebruik. Dus radio maria voldoet ook niet aan de vereisten meer. Wat Ruud AM betreft is het verhaal over and out. Grootse plannen met veel hoog vermogen zenders en er niks van terecht gebracht. Overheid mag vanaf nu al gaan optreden, zo kunnen anderen gegadigden er wel iets moois van maken.
Radio Maria heeft wat dat betreft toch een stuk meer krediet opgebouwd. Ze hebben jaren lang landelijk uitgezonden via Lopik en zijn daar pas noodgedwongen mee gestopt toen KPN de zendmast wegbezuinigde. Ze hebben het nog in Aarle-Rixtel geprobeerd, maar dat gaf te veel storing. Ik denk dat de C-vergunning pas in het geding komt als zij geen noemenswaardige pogingen meer doen om on-air te komen. Je hebt zelfs kans dat zij over een paar jaar zelf de C-vergunning inleveren en dan via een andere vergunning alleen op DAB+ gaan uitzenden.
Heeft Radio Maria wel mee gewerkt aan de uitrol van DAB+ ?

EtherScout

Bericht door EtherScout » 05 okt 2016 23:29

Echtwel schreef:
EtherScout schreef:Radio Maria heeft wat dat betreft toch een stuk meer krediet opgebouwd. Ze hebben jaren lang landelijk uitgezonden via Lopik en zijn daar pas noodgedwongen mee gestopt toen KPN de zendmast wegbezuinigde. Ze hebben het nog in Aarle-Rixtel geprobeerd, maar dat gaf te veel storing. Ik denk dat de C-vergunning pas in het geding komt als zij geen noemenswaardige pogingen meer doen om on-air te komen. Je hebt zelfs kans dat zij over een paar jaar zelf de C-vergunning inleveren en dan via een andere vergunning alleen op DAB+ gaan uitzenden.
Heeft Radio Maria wel mee gewerkt aan de uitrol van DAB+ ?
Radio Maria was de eerste AM-zender die op DAB+ te horen was. Dit was (en is) op 11C, gehuurd van 100%NL. Ook heeft Radio Maria ruimte aangevraagd in alle bovenregiomuxen, waarschijnlijk om dan niet meer op 11C te hoeven huren. Ze kreeg alles behalve 6B en die heeft ze allemaal keurig in gebruik. De 6B, waarop maar één plekje vrij was, werd weggekaapt door Ruud Poeze, die er vervolgens niks mee deed. Deze plek staat nu nog steeds leeg.

De negatieve DAB+acties van Ruud Poeze hebben dus niet alleen Omroep West en RTVNH, maar ook Radio Maria op onnodige extra huurkosten gejaagd.

Echtwel

Bericht door Echtwel » 06 okt 2016 23:48

Bedankt voor de uitleg
Trouwens Ruud kan het niet laten om 1 toch mee te doen als lowpower Am zender en daarnaast gewoon een rechtszaak te beginnen vind dat toch raar een beetje van 2 walletjes eten

https://mediamagazine.nl/rechtszaak-geb ... e-747-khz/

MegaWatt

Bericht door MegaWatt » 07 okt 2016 10:16

Vraag mij eigenlijk steeds meer af waarom die Poeze zich zo probeert te verbergen met zijn Quality BV-tje dat als vestigings- en postadres een postbusadres is. En dat deze postbus op naam staat van de Kamer van Koophandel in Utrecht? Iets dat dus helemaal niet kan en/of mag. Deze man probeert op alle vlakken rookgordijnen op te werpen en zo te zorgen dat hij bij bijvoorbeeld een schadeclaim nooit gevonden kan worden, want de KVK lijkt hier nu in eerste instantie aansprakelijk.

En maar rechtzaken voeren. Echt blijven hangen in de jaren 70 die gast.

v.ijl

Bericht door v.ijl » 07 okt 2016 10:29

Echtwel schreef:Bedankt voor de uitleg
Trouwens Ruud kan het niet laten om 1 toch mee te doen als lowpower Am zender en daarnaast gewoon een rechtszaak te beginnen vind dat toch raar een beetje van 2 walletjes eten

https://mediamagazine.nl/rechtszaak-geb ... e-747-khz/
De boterberg op de hoofden van diverse ambtenaren en RP is wel groeiende... RP krijgt er weer een frequentie bij.....
Deze week is ook bekend geworden dat Quality Radio BV zelf ook twee vergunningen heeft verkregen voor laagvermogen middengolf-uitzendingen in Utrecht. Er mag met 50 Watt worden uitgezonden op de 828 kHz en met 1 Watt op de 1485 kHz.
Zucht.....
en dan is er koffie......

EtherScout

Bericht door EtherScout » 07 okt 2016 11:17

Laten wij er voor het positieve even vanuit gaan dat Poeze de rechtszaak verliest en de 747 gewoon bij de LPAM'ers blijft, in plaats van dat deze frequentie ook verloren gaat aan het zoveelste kansloze project van 'Quality Radio BV'. Nog elf maanden en dan lopen Poeze's C-vergunningen af en komen ook deze frequenties vrij voor LPAM-gebruik. Ruud Poeze wordt dan eindelijk wat 'ie in de praktijk al is: LPAM-hobbyist. Meer is 'ie in de ether nooit geweest. Zo gaat z'n hobby ten minste niet meer ten koste van anderen.

En dan nog dit: nee, er is technisch gezien geen schaarste op de Middengolf. Maar de overheid heeft al meerdere malen aangegeven dat zij geen tijd en geen geld gaat stoppen in het verwerven van meer Nederlandse rechten. Dat zorgt dus voor schaarste in de praktijk. Wij mogen blij zijn dat de bestaande rechten nu voor hobbyradio gebruikt mogen worden. Gelukkig verlopen Poeze's C-vergunningen over elf maanden en dan kan o.a. Radio TPot overstappen naar een betere frequentie. Ik heb zelfs begrepen dat Maria en GrootNieuws in de toekomst officiëel mogen teruggaan in vermogen, (als zij dat willen,) zodat een deel van deze rechten ook voor LPAM gebruikt mag gaan worden.

v.ijl

Bericht door v.ijl » 07 okt 2016 12:22

Stel dat Poeze de rechtszaak wint? Wat dan? Dan gaan die tiental anderen naar een hogere frequentie, b.v. 1584 kHz, dan worden de antennes opnieuw berekend en aangepast... Op de fysieke ruimte die voor 747 kHz gebruikt wordt, kan een betere, lees: groter rendement, antenne komen!
Je komt dan verder voor het zelfde geld :)) :))
Ik heb al begrepen dat Big T dit niet zo'n ramp vindt!

big T

Bericht door big T » 07 okt 2016 12:37

je snapt het idee!
Sent from my laptop using Windows

EtherScout

Bericht door EtherScout » 07 okt 2016 12:53

v.ijl schreef:Stel dat Poeze de rechtszaak wint? Wat dan? Dan gaan die tiental anderen naar een hogere frequentie, b.v. 1584 kHz, dan worden de antennes opnieuw berekend en aangepast... Op de fysieke ruimte die voor 747 kHz gebruikt wordt, kan een betere, lees: groter rendement, antenne komen!
Je komt dan verder voor het zelfde geld :)) :))
Ik heb al begrepen dat Big T dit niet zo'n ramp vindt!
Dat kan over elf maanden sowieso. Als Radio TPot dan naar de 1224 wil, dan kan dat. De 747 hoeft daarvoor echt niet leeggemaakt te worden. Want neem van mij aan: het is óf LPAM-vergunningen, óf leegstand onder Poeze. Een beetje spreiding van de LPAM'ers over de beschikbare frequenties kan immers geen kwaad.

v.ijl

Bericht door v.ijl » 07 okt 2016 13:01

Geef (nou, geef....) Poeze t.z.t. de 675, 747 en de 1008 kHz combineer dat met het gebruikelijk Poeze-vermogen (zender én financieel) en het komt helemaal goed....

ransbeek

Bericht door ransbeek » 07 okt 2016 15:42

Niks geven aan Ruud Poeze. Frequenties beschikbaar maken voor alle gegadigden, want zo is het ook voor de anderen gegaan. Geef een keer een goeie reden waarom RP het zomaar zou moeten krijgen. Niet voor zijn inspanningen sinds 2003 in elk geval.

2n2219

Bericht door 2n2219 » 12 okt 2016 07:39

Al iets bekend over de rechtszaak van gisteren?
Een programma is een hinderlijke onderbreking van het testbeeld.

Plaats reactie