Haalt Radio Paradijs de volgende Kerst?

Discussieer over de regionale omroepen
Plaats reactie
Echtwel

Re: Haalt Radio Paradijs de volgende Kerst?

Bericht door Echtwel » 21 sep 2016 15:31

http://radio.nl/47401/boek-het-wel-en-w ... ael-bakker

Lezen of even online zoeken staat vast als PDF op internet goed de stukken mbt over de werkwijzen van deze man
* Prijsafspraken maken
* Mensen met rechtszaken bestoken
Allemaal om zijn heilige Am frequenties te houden en niks mee te doen
Willekeur van deze man is ongelooflijk ik vind het 100 procent terecht dat de overheid nu eindelijk optreed en gewoon alles van hen afpakt er is nu eindelijk ruimte voor echte Am radio amateur iets wat deze meneer is vergeten nadat hij van zijn boot is afgestapt

Radio Caribe

Bericht door Radio Caribe » 21 sep 2016 16:54

Echtwel schreef:http://radio.nl/47401/boek-het-wel-en-w ... ael-bakker

Lezen of even online zoeken staat vast als PDF op internet goed de stukken mbt over de werkwijzen van deze man
* Prijsafspraken maken
* Mensen met rechtszaken bestoken
Allemaal om zijn heilige Am frequenties te houden en niks mee te doen
Willekeur van deze man is ongelooflijk ik vind het 100 procent terecht dat de overheid nu eindelijk optreed en gewoon alles van hen afpakt er is nu eindelijk ruimte voor echte Am radio amateur iets wat deze meneer is vergeten nadat hij van zijn boot is afgestapt
De door jouw genoemde publicatie is online te lezen, althans een manuscript dat het lijkt te zijn staat op de website van de heer Bakker. Hij stelt aan het begin van zijn epistel dat het geen 'gronoligie' (sic!) zal worden.

Hierin wordt uitgebreid mailverkeer van de heer Poeze geciteerd, echter consequent eenzijdig. Alleen de woorden van de heer Poeze worden geciteerd, waardoor de indruk kan ontstaan dat hier selectief gekozen wordt uit het mail- danwel schriftverkeer. Bovendien heeft het allemaal betrekking op de periode vóór het verstrekken van de vergunningen.

Gelukkig blijkt uit het stuk (en is uit onafhankelijke bron verifiëerbaar) dat het project Radio 192 van de auteur niet tot de gewenste FM-licentie geleid heeft, en dat bewust niet geboden is op een middengolffrequentie.

Op het moment dat duidelijk werd dat er géén FM-frequentie in de wacht gesleept werd, is er maar opdracht gegeven aan een bedrijf om een middengolfzender in de lucht te brengen, zonder dat over de licentie beschikt kon worden, feitelijk een piraat. Hiermee werd natuurlijk willens en wetens het economische belang van de legitieme eigenaar geschaad. Dat dit resulteert in een civiele procedure kan natuurlijk een uitkomst zijn van piraterij. Zie ook de procedures die 100% NL gevoerd succesvol heeft tegen een aantal etherpiraten.

Het uiteindelijke resultaat is bekend: Radio 192 is op de fles gegaan, Quality Radio zendt tot op de dag van vandaag uit onder de naam Radio Paradijs.

Wellicht is de heer Poeze geen plezierige persoonlijkheid, wellicht is het een narcistische, nare man. Dat zijn allemaal dingen niet tellen als er juridische procedures gevolgd worden. Het gaat nu eenmaal om regels, om het eenzijdig opleggen van verplichtingen die ten tijde van het verlenen van de vergunningen niet bekend waren en niet bekend verondersteld hadden kunnen worden.

Dat nu de frequenties niet verlengd worden omdat Quality Radio niet als een knipmes buigen wil voor het Ministerie is idioot. Hoe kan nu een ondernemer in dit land verplicht worden om te gaan investeren in plannen waarin niet wordt geloofd, waarin gedwongen samengewerkt moet worden met concurrenten en die eventueel een onevenredig beslag leggen op het werkkapitaal van een onderneming?

Naar mijn idee voldoet Quality Radio prima aan de licentie-eisen voor de drie frequenties die nu in de lucht zijn en moeten deze frequenties op dezelfde voorwaarden verlengd worden als die voor andere houders. De DAB-multiplexen hadden prima los geveild kunnen worden, waarna de succesvolle bieders deze naar eigen goeddunken hadden kunnen exploiteren (eventueel met randvoorwaarden vanuit het Ministerie gesteld). Nu zijn ze cadeau aan bedrijven die schijnbaar anders de exploitatie van deze frequenties niet rond hadden kunnen krijgen, een verkapte subsidie dus.

Hoe langer ik er over nadenk, hoe absurder het wordt, vergunningen (middengolf en FM) lijken tot in de eeuwigheid vernieuwd te worden, rechten op DAB+-multiplexen worden cadeau gedaan, maar natuurlijk alleen als er de door de overheid gewenste invulling aangegeven wordt.

optimod

Bericht door optimod » 21 sep 2016 17:24

Je moet zijn advocaat maar worden Caribe...Komt het allemaal wel goed. -bier

EtherScout

Bericht door EtherScout » 21 sep 2016 17:47

Over eigendom:
Je kan de ether, oftewel de lucht, niet bezitten. Je kan slechts een vergunning krijgen om (een) bepaalde frequentie(s) te mogen gebruiken. De overheid bepaalt de voorwaarden en dat mag ze, gecontroleerd door de Eerste en Tweede Kamer, naar goeddunken doen. Ben je het niet eens met de voorwaarden en/of de handhaving, wend je dan tot de politiek. En dan krijg je nog niet (altijd) precies wat je wil, maar zo gaat het nu eenmaal. Ooit werden commerciële zeezenders verboden, nu is er volop commerciële radio legaal in de ether. Politiek kán veranderen.

Over DAB+:
Toen in 2011 de vergunningen gingen verlopen, kregen de stations een aanbod: verlengen en investeren in DAB+ of opnieuw veilen. De stations, ook Poeze, kozen voor verlenging onder deze voorwaarden. Met deze verlenging koos Poeze dus bewust voor DAB+. Het was zijn goed recht om deze verplichting minimaal in praktijk te brengen, maar zijn negatieve gedrag hieromheen, plus het aanvragen van schaarse extra DAB+ruimte en deze bewust leeg laten staan, doen hem nu de das om.

In het algemeen:
Wat je niet moet doen, is de boel frustreren waardoor je jouw vergunningverlener en de andere radiostations dwars gaat zitten. Dit is nu precies wat Poeze gedaan heeft. Het heeft even geduurd, maar hij bereikt nu uiteindelijk het tegenovergestelde van wat hij wilde bereiken. Hij heeft overal zijn glazen ingegooid.

Over de muziek:
Dit hele verhaal gaat niet over muziek. De muziek van Poeze is prima en het is prima dat er een station is dat deze muziek draait. Maar muziek alleen is niet genoeg om als radiostation te blijven bestaan.

tspronsen

Bericht door tspronsen » 21 sep 2016 21:51

Radio Caribe schreef:Naar mijn idee voldoet Quality Radio prima aan de licentie-eisen voor de drie frequenties die nu in de lucht zijn en moeten deze frequenties op dezelfde voorwaarden verlengd worden als die voor andere houders.

Dat wil Quality Radio zelf niet. Ze zijn het niet eens met de voorwaarden voor de verlenging.
Radio Caribe schreef:De DAB-multiplexen hadden prima los geveild kunnen worden, waarna de succesvolle bieders deze naar eigen goeddunken hadden kunnen exploiteren (eventueel met randvoorwaarden vanuit het Ministerie gesteld).

Je spreekt jezelf tegen.

In de vorige alinea sprak je nog over 'op dezelfde voorwaarden verlengd worden als die voor andere houders'. Eén van de voorwaarden is dat vergunninghouders moeten investeren in DAB+. Hierna stel je voor om DAB+ allotments los te veilen. Dat staat haaks op de voorwaarden.

Technisch is er geen noodzaak om DAB+ allotments te koppelen aan FM en middengolf vergunningen. De overheid heeft dit gedaan om aanbod op DAB+ te forceren.

Quality Radio zend uit met een laag vermogen wat prima kan met LPAM. Met LPAM hebben ze ook geen digitaliseringsverplichting dus hoeven ze ook niet te investeren in DAB+. Lijkt me een win-win situatie.

Echtwel

Bericht door Echtwel » 22 sep 2016 08:30

In deze discussie gaat ook niet over de muziek want voor smaak val te twisten,....maar wel over de werkwijzen van de beste man. Goed ik denk dat alles gezegd is en wacht nu even af wat er met 1224 gaat gebeuren. Ik heb zelf ook wel belangstelling in een van deze mooie frequenties...

v.ijl

Bericht door v.ijl » 22 sep 2016 11:16

Echtwel schreef:..... en wacht nu even af wat er met 1224 gaat gebeuren. Ik heb zelf ook wel belangstelling in een van deze mooie frequenties...
Ik ben benieuwd.
Krijgen we dan na een tijdje op RadioForum een bericht "Haalt Radio Echtwel de volgende Kerst?"?????
en dan is er koffie......

Echtwel

Bericht door Echtwel » 22 sep 2016 11:25

Like
( Alleen zal ik mijn mede collegas NIET hun AM frequentie tegen proberen te houden)
-bier

v.ijl

Bericht door v.ijl » 22 sep 2016 13:50

We wachten af.......
Tzt hoor ik wel, ook via een stream...
en dan is er koffie......

2n2219

Bericht door 2n2219 » 05 okt 2016 08:37

Haalt zeker de Kerst. Zie site radio-tv-Nederland. 828 en 1485 in the pocket. Nu wordt het echt low power.
Een programma is een hinderlijke onderbreking van het testbeeld.

EtherScout

Bericht door EtherScout » 05 okt 2016 09:09

2n2219 schreef:Haalt zeker de Kerst. Zie site radio-tv-Nederland. 828 en 1485 in the pocket. Nu wordt het echt low power.
Zou het kwartje dan toch eindelijk gevallen zijn? Het werd een keer tijd.

Het is prima zo. En nu snel die antenne ombouwen naar 828 en over naar deze frequentie. En daarna zo snel mogelijk die C-vergunningen inleveren, dan kunnen andere hobbyisten, met name die in het noorden, eindelijk op 1224.

jessica

Bericht door jessica » 05 okt 2016 09:29

Dit zijn gewoon 2 nieuwe frequenties inderdaad low power op 828 AM en 1485AM. De andere daar is niets over gezegd. De 1224 en 1332 zijn nog steeds hoog vermogen vergunningen. Het kan natuurlijk dat Paradijs overgaat naar de low power frequenties. Maar dan kan je met die andere frequenties iets anders gaan doen. Ik heb begin dit jaar als ik me niet vergis spotjes gehoord over Classic Radio. Dit zou zomaar op high power kunnen komen.

EtherScout

Bericht door EtherScout » 05 okt 2016 10:16

jessica schreef:Dit zijn gewoon 2 nieuwe frequenties inderdaad low power op 828 AM en 1485AM. De andere daar is niets over gezegd. De 1224 en 1332 zijn nog steeds hoog vermogen vergunningen. Het kan natuurlijk dat Paradijs overgaat naar de low power frequenties. Maar dan kan je met die andere frequenties iets anders gaan doen. Ik heb begin dit jaar als ik me niet vergis spotjes gehoord over Classic Radio. Dit zou zomaar op high power kunnen komen.
Die hoogvermogensvergunningen worden niet verlengd. Deze duren nog minder dan een jaar. Daarbij heb ik al iets te vaak mooie plannen gezien van dit 'bedrijf'. Dat 'Classic Radio' gaat er niet komen.

Echtwel

Bericht door Echtwel » 05 okt 2016 12:15

jessica schreef:Dit zijn gewoon 2 nieuwe frequenties inderdaad low power op 828 AM en 1485AM. De andere daar is niets over gezegd. De 1224 en 1332 zijn nog steeds hoog vermogen vergunningen. Het kan natuurlijk dat Paradijs overgaat naar de low power frequenties. Maar dan kan je met die andere frequenties iets anders gaan doen. Ik heb begin dit jaar als ik me niet vergis spotjes gehoord over Classic Radio. Dit zou zomaar op high power kunnen komen.
Wat heeft die man aan 1 watt Zender ?? Dat snap ik niet die 828 zou ik zeggen succes Ruud en maak er wat van

EtherScout

Bericht door EtherScout » 05 okt 2016 13:01

Echtwel schreef:Wat heeft die man aan 1 watt Zender ?? Dat snap ik niet die 828 zou ik zeggen succes Ruud en maak er wat van
Laat 'm lekker spelen; zo'n 1-wattertje zit niemand in de weg. Daar kan 'ie mee experimenteren terwijl de grotere zender gewoon draait. Wat die 828 betreft ben ik het met je eens. Ik wens 'm veel succes met Radio Paradijs op deze frequentie. Nu heeft 'ie dan een vergunning die bij dit stationnetje past. Of andersom... :wink:

Plaats reactie