Haalt Radio Paradijs de volgende Kerst?

Discussieer over de regionale omroepen
Echtwel

Re: Haalt Radio Paradijs de volgende Kerst?

Bericht door Echtwel » 09 aug 2018 05:58

1 watt is ook niks 12 watt zou redelijk zijn 100 watt mag van mij naar 250 of 500 watt zodat je ook normaal over in de avond naar een lpam zender kan luisteren ik als voorbeeld groeistad Wassenaar in de avond niet om.aan te horen overdag redelijk

retep

Bericht door retep » 09 nov 2018 19:49

Antenne Domstad is weer terug on air op de AM frequentie 1584 kHz vanuit Utrecht alleen nu met een veel sterker signaal. Volgens hun Facebook pagina zou men half oktober een nieuwe antenne plaatsen wat blijkbaar nu een feit is. Op de zender is regelmatig deze melding te horen.
http://radio-tv-nederland.nl/antenne-do ... -11-18.m4a

bron:
http://radio-tv-nederland.nl/

DX'r

Bericht door DX'r » 09 nov 2018 20:31

retep schreef:
09 nov 2018 19:49
Antenne Domstad is weer terug on air op de AM frequentie 1584 kHz vanuit Utrecht alleen nu met een veel sterker signaal. Volgens hun Facebook pagina zou men half oktober een nieuwe antenne plaatsen wat blijkbaar nu een feit is. Op de zender is regelmatig deze melding te horen.
http://radio-tv-nederland.nl/antenne-do ... -11-18.m4a
bron:
http://radio-tv-nederland.nl/
bericht op die site is inmiddels aangepast. Radio Paradijs komt erop

Echtwel

Bericht door Echtwel » 10 nov 2018 10:36

Lijkt mij een heel goed idee gezien de meeste lpam het niet lang vol houden en radio paradijs al jaren ervaring heeft. En dus de klappen van de zweep kent ben zeer benieuwd top weer een zender er bij dat houd de am levend -bier

jessica

Bericht door jessica » 11 nov 2018 00:36

Wel leuk hoor dat Paradijs weer in de ether is. Ze brengen toch een muziekmix die je nergens anders hoort.
Ook direct op onderstaande link via internet te beluisteren:
http://server-26.stream-server.nl:8686

density1

Bericht door density1 » 11 nov 2018 10:52

Bij Paradijs heb ik altijd het idee dat ik al jaren naar 'hetzelfde bandje' aan het luisteren ben. Er zat daar nooit progressie in het muziekbeleid het draait dus het is goed. Maar je moet wel blijven doorgroeien als zender en verbeteren waar nodig. En ik hoor maar weinig verschil in muziek met andere LPAM zenders die een oldies format hanteren hoor.

EtherScout

Bericht door EtherScout » 11 nov 2018 11:17

Prima dat 'ie weer uitzendt, maar wat een raar verhaal is het weer. Eerst drie (onnodige) frequenties verzamelen, om vervolgens via de frequentie van Domstad te gaan uitzenden. :eek:

Zal 'ie de ongebruikte frequenties nu netjes gaan inleveren? :roll:

Gelukkig zit 'ie geen gewone omroepen meer in de weg. Gelukkig krijgt 'ie daar de kans niet meer voor. :smile:

Echtwel

Bericht door Echtwel » 13 nov 2018 11:15

EtherScout schreef:
11 nov 2018 11:17
Prima dat 'ie weer uitzendt, maar wat een raar verhaal is het weer. Eerst drie (onnodige) frequenties verzamelen, om vervolgens via de frequentie van Domstad te gaan uitzenden. :eek:

Gelukkig zit 'ie geen gewone omroepen meer in de weg. Gelukkig krijgt 'ie daar de kans niet meer voor. :smile:
De AM frequentie 1584 kHz was van Radio Paradijs ik ( weet) dat het om een andere reden is dat men de 1584 liever heeft.
Als je zelf ervaring heb in uitzenden op AM en/of een Ham-Amateur bent kun je zelf de reden verzinnen.
Ik hoop dat de site ook weer snel on-line komt.
mbt het geluid ik vond het voorheen wel goed klinken.
Er zijn veel AM zenders die slechter klinken , stations die goed klinken vind ik persoonlijk Groeistad goed , WereldStad Prima.

EtherScout

Bericht door EtherScout » 13 nov 2018 12:28

Echtwel schreef:
13 nov 2018 11:15
EtherScout schreef:

De AM frequentie 1584 kHz was van Radio Paradijs ik ( weet) dat het om een andere reden is dat men de 1584 liever heeft.
Als je zelf ervaring heb in uitzenden op AM en/of een Ham-Amateur bent kun je zelf de reden verzinnen.
Er zijn veel AM zenders die slechter klinken , stations die goed klinken vind ik persoonlijk Groeistad goed , WereldStad Prima.
Het technische verhaal had ik inderdaad ook al bedacht en ja, technisch gezien heeft 'ie natuurlijk gelijk. Ik zou zelf ook het liefst de antenne niet hoeven ombouwen naar een andere frequentie. Het is immers geen VHF-antennetje.

Wat mij altijd verbaast, is het vergunningenbeleid van RP. Hij heeft nu twee 'grote' LPAM-frequenties plus een 1485'je in handen, alle drie in Utrecht, terwijl hij maar één station heeft. Had 'ie het bij die 828 gelaten, dan had ik niks gezegd. Nogmaals, ik begrijp die move naar 1584 wel.

Als RP die 828 en 675 inlevert, dan trek ik mijn commentaar in. Dat 1485'je mag 'ie wat mij betreft houden.

density1

Bericht door density1 » 13 nov 2018 13:11

Heb begrepen dat die 1584 in gebruik door RP ook alleen maar is tot 31 december daarna neemt Antenne Domstad het weer over tot mei 2019. Dit omdat het nog niet duidelijk is of het hele LPAM verhaal door gaat na mei 2019, ik verwacht overigens van wel anders worden er nu nog niet steeds LPAM vergunningen vergeven door AT.

Echtwel

Bericht door Echtwel » 20 nov 2018 12:49

EtherScout schreef:
13 nov 2018 12:28
Echtwel schreef:
13 nov 2018 11:15
EtherScout schreef:

Het technische verhaal had ik inderdaad ook al bedacht en ja, technisch gezien heeft 'ie natuurlijk gelijk. Ik zou zelf ook het liefst de antenne niet hoeven ombouwen naar een andere frequentie. Het is immers geen VHF-antennetje.

Wat mij altijd verbaast, is het vergunningenbeleid van RP. Hij heeft nu twee 'grote' LPAM-frequenties plus een 1485'je in handen, alle drie in Utrecht, terwijl hij maar één station heeft. Had 'ie het bij die 828 gelaten, dan had ik niks gezegd. Nogmaals, ik begrijp die move naar 1584 wel.

Als RP die 828 en 675 inlevert, dan trek ik mijn commentaar in. Dat 1485'je mag 'ie wat mij betreft houden.
Je hebt gelijk en ik dacht er zo ook over, totdat ik het zakelijke ben gaan bekijken en toen dacht ik heel slim door alles op te kopen in utrecht aan beschikbaar frequenties hou je wel de concurrenten buiten de deur. En het kost vergelijken met een kw vergunning nog veel minder ook
Anttenne domstad is er tussen geglipt anders had die niet eens een kans gehad op die am frequentie denk ik.

EtherScout

Bericht door EtherScout » 21 nov 2018 11:21

Echtwel schreef:
20 nov 2018 12:49
EtherScout schreef:

Je hebt gelijk en ik dacht er zo ook over, totdat ik het zakelijke ben gaan bekijken en toen dacht ik heel slim door alles op te kopen in utrecht aan beschikbaar frequenties hou je wel de concurrenten buiten de deur. En het kost vergelijken met een kw vergunning nog veel minder ook
Anttenne domstad is er tussen geglipt anders had die niet eens een kans gehad op die am frequentie denk ik.
Hier ga ik toch niet in mee. Zaken of geen zaken, er zijn nog altijd ook fatsoensnormen en één daarvan is, dat je aangevraagde frequentieruimte op doelmatige wijze in gebruik neemt, of dat je deze aan de overheid teruggeeft. De ether is immers publiek bezit.

Daarbij vraag ik mij af, hoe 'zakelijk' je de LPAM-vergunningen in Nederland kunt noemen. Ik heb niet het idee, dat er met deze vergunningen enige vorm van serieuze, levensvatbare commerciële omroep mogelijk is. Het is dus een vorm van liefhebberij, die kleinere vormen (persoonlijke hobby) of grotere vormen (vereniging of stichting) kan aannemen. Elkaar de ruimte gunnen hoort daarbij, vind ik.

big T

Bericht door big T » 21 nov 2018 12:50

EtherScout schreef:
21 nov 2018 11:21
Ik heb niet het idee, dat er met deze vergunningen enige vorm van serieuze, levensvatbare commerciële omroep mogelijk is. Het is dus een vorm van liefhebberij, die kleinere vormen (persoonlijke hobby) of grotere vormen (vereniging of stichting) kan aannemen. Elkaar de ruimte gunnen hoort daarbij, vind ik.
Je snapt het, het AT noemt het ook hobby radio :D
Spelen met radio noem ik het.
En dat hier geld bij moet, dat is dan maar zo.
Sent from my laptop using Windows

ruudam

Bericht door ruudam » 21 nov 2018 18:56

EtherScout schreef:

Sta je nou weer op de man te spelen pepernoot!
Alleen maar zeiken over mijn vergunningen die niet in gebruik zijn, maar niet over al die anderen, zoals Salland die de 747 al jaaaaren bezet houdt in Deventer. Op 675 is er bijna niemand on air. enz enz.

Die 828 en 675 zijn laat aangevraagd, anderen hadden ruimschoots de tijd ze eerder aan te vragen en te krijgen, maar dat dus niet gedaan. Dus geen belangstelling.

En dat ze niet in gebruik zijn heeft vooral te maken met het feit dat er geen toekomst in zit omdat er weer eens niet verlengd wordt - per 10 mei '19

1584 kon Antenne D dus wel gewoon krijgen,maar wist er geen goed raad mee en werkt nu van harte met mij samen, want kon makkelijk snel in de lucht.
Ik zit dus niemand in de weg, behalve jou

SCHOBBEJAKJE.

Moderator, wanneer wordt deze beroepsbasher nou eens van jullie forum gesmeten. (Zijn jullie ook meteen van mijn fijnzinnige bijdragen af.)
Laatst gewijzigd door admin5 op 21 nov 2018 19:46, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: Krachttermen even iets aangepast.

DX'r

Bericht door DX'r » 21 nov 2018 19:10

ruudam schreef:
21 nov 2018 18:56
EtherScout schreef:
Sta je nou weer op de man te spelen ***.
Alleen maar zeiken over mijn vergunningen die niet in gebruik zijn, maar niet over al die anderen, zoals Salland die de 747 al jaaaaren bezet houdt in Deventer. Op 675 is er bijna niemand on air. enz enz.
Die 828 en 675 zijn laat aangevraagd, anderen hadden ruimschoots de tijd ze eerder aan te vragen en te krijgen, maar dat dus niet gedaan. Dus geen belangstelling.
En dat ze niet in gebruik zijn heeft vooral te maken met het feit dat er geen toekomst in zit omdat er weer eens niet verlengd wordt - per 10 mei '19
1584 kon Antenne D dus wel gewoon krijgen,maar wist er geen goed raad mee en werkt nu van harte met mij samen, want kon makkelijk snel in de lucht.
Ik zit dus niemand in de weg, behalve jou

Moderator, wanneer wordt deze beroepsbasher nou eens van jullie forum gesmeten. (Zijn jullie ook meteen van mijn fijnzinnige bijdragen af.)
Maar volgens diverse websites wordt geschreven dat AT wel de LPAM gaat verlengen.

Plaats reactie