Wim Drent weg bij Radio Continu

Discussieer over de regionale omroepen

Moderator: admin6

Ane Sybesma

Re: Wim Drent weg bij Radio Continu

Bericht door Ane Sybesma »

Continu heeft al jaren een ratjetoe als playlist. Ook dat is een format.
Peterheefteenradio

Bericht door Peterheefteenradio »

big T schreef: 13 apr 2022 10:07 Helder is dat Continu zich niet aan bestaande radio regels houd en ook niet wil houden.
Voor zo ver ik weet is dit format al van het begin zo, en als Wim zegt dat de polkas en piraten muziek aandeel minder is geworden dan geloof ik hem.
Ik bekijk de speellijsten nooit en luister ook nooit.
Vergeet niet dat de concurrentie in Drenthe en Groningen moordend is geworden met 2 LPAM zenders die zich ook richten op het echte werk.
Calypso met de pure piraten werk en Lomp met een tussen vorm van Continu en Calypso.
Dan nog een paar op de kabel, geen analoog meer! al met al kunnen we zeggen dat het Nederlandstalige muziek leeft hier.
En dan bedoel ik niet datgene wat uit Volendam komt en ook verkocht wordt als piraten muziek. :D
En niet te vergeten Team FM en Tukker FM. Beide op DAB+ en regionaal op FM.
De zon schijnt op de radio
lion

Bericht door lion »

Ane Sybesma schreef: 13 apr 2022 12:43 Continu heeft al jaren een ratjetoe als playlist. Ook dat is een format.
Radio JND is net zo'n station met Nederlandstalig en 'overige' muziek wat van alles is 🤔
fmpiraat

Bericht door fmpiraat »

Wim Drent maakt wel weer naam met deze vreemde actie.

Aan de ene kant heeft hij wel gelijk dat continu nauwelijks nog iets met 'piratenmuziek' te maken heeft. Ik denk dat continu ook wel iets anders moet draaien op dit moment, mede door betere alternatieven. Zowel legaal als illegaal.
Al met al heeft continu de laatste tijd een naar mijn mening waardeloze playlist maar ik ben dan ook een rasecht piratenmuziekliefhebber en dus niet objectief.

Wel zwak van Wim om zo de watchdog te laten inschakelen. Hij had toch gewoon Evert Baptist kunnen laten komen en die had vast wel een paar uur polka's willen draaien op continu.
Lekkerbak

Bericht door Lekkerbak »

Ik vind het heel jammer dat Wim Drent is opgestapt. Ik vond de show erg goed, veel beter dan de rest van Radio Continu. Ik geef hem een ​​pauze omdat hij er bijna elke dag was en zelden vakanties had. Desalniettemin is de playlist niet slecht, bijvoorbeeld: donderdag 07|04|2022 6:39:45 Peter Koelewijn - De sprong in het duister 6:44:10 Britney Spears - Baby one more time. Ik denk dat ik zijn restaurant een keer zal bezoeken:)
Vliegendereporter

Bericht door Vliegendereporter »

Wim Drent terug op nieuw radiostation Hitzzz https://radiowereld.nl/medianieuws/2022 ... X_qtRSZneg
density1

Bericht door density1 »

Wat een rare branding voor een station met polka/smartlappen etc. Bij Hitzzz krijg ik hele andere associaties....Daar gaat het al mis...
De Nachtwacht

Bericht door De Nachtwacht »

Die vijver wordt ook wel steeds voller zo (al doen ze niet allemaal precies hetzelfde), met radio NL, gigant FM, continu, tukker fm en nu dus ook hitzzz. Simone fm is wel een goed en professioneel station dus ben wel benieuwd waar ze mee komen.
De Nachtwacht

Bericht door De Nachtwacht »

density1 schreef: 12 mei 2022 18:17 Wat een rare branding voor een station met polka/smartlappen etc. Bij Hitzzz krijg ik hele andere associaties....Daar gaat het al mis...
Piraten noemen de muziek die ze doorgaans draaien "hits". Dat het dat niet zijn vinden ze niet zo belangrijk. Of het als zendernaam zo sterk is weet ik ook niet, maar het idee komt dus wel degelijk uit de piratenhoek.
Vliegendereporter

Bericht door Vliegendereporter »

Inderdaad in Groningen is keuze zat nu RADIONL continu tukker en nu dus hitzzz lees in bericht dat de eigenaar van Simone dus meer frequenties wil maar er staat toch voloopig geen veiling op de planning voor de regionale radio ?
density1

Bericht door density1 »

De Nachtwacht schreef: 12 mei 2022 18:24
density1 schreef: 12 mei 2022 18:17 Wat een rare branding voor een station met polka/smartlappen etc. Bij Hitzzz krijg ik hele andere associaties....Daar gaat het al mis...
Piraten noemen de muziek die ze doorgaans draaien "hits". Dat het dat niet zijn vinden ze niet zo belangrijk. Of het als zendernaam zo sterk is weet ik ook niet, maar het idee komt dus wel degelijk uit de piratenhoek.
Ik blijf het marketing technisch niet slim vinden dit daar is de term hits te breed voor maar de muziek die ze gaan draaien te smal en te niche. Hun kunnen het wel 'hits' vinden die ze draaien, maar de luisteraar wil gewoon die smartlappen/polka's en dat zijn per definitie geen hits aangezien die nooit in de Top 40 etc. belanden veelal.
Ane Sybesma

Hitzzz inderdaad met de z is precies hoe de piraten hun nummers noemen. De naam dekt dus prima de lading voor de doelgroep.

Zoek op Spotify maar eens op de term Hitzzz, allemaal piraten playlists.
Pascal. K

Bericht door Pascal. K »

density1 schreef: 12 mei 2022 20:20
De Nachtwacht schreef: 12 mei 2022 18:24
Ik blijf het marketing technisch niet slim vinden dit daar is de term hits te breed voor maar de muziek die ze gaan draaien te smal en te niche. Hun kunnen het wel 'hits' vinden die ze draaien, maar de luisteraar wil gewoon die smartlappen/polka's en dat zijn per definitie geen hits aangezien die nooit in de Top 40 etc. belanden veelal.
Misschien bij jou, maar in het oosten is dat toch anders. Daar zien alle piraten luisteraars piraten muziek als hitsss!

Zo hoor ik dat regelmatig als ik door de regio rij en zie dat op de rds displays.
Ane Sybesma

Pascal. K schreef: 13 mei 2022 09:42 Misschien bij jou, maar in het oosten is dat toch anders. Daar zien alle piraten luisteraars piraten muziek als hitsss!

Zo hoor ik dat regelmatig als ik door de regio rij en zie dat op de rds displays.
en dan vooral met 3 maal de Z aan het eind... Precies zoals deze nieuwe zender zich noemt.
Herman ven Schippers

Bericht door Herman ven Schippers »

...
"Hits" is in het noorden en oosten een veelgenoemde term wanneer het over dit soort muziek gaat. Misschien de volgende keer iets beter inlezen voordat je iets afschiet.
Laatst gewijzigd door admin5 op 16 mei 2022 09:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Reactie op de persoon verwijderd uit dit bericht
Plaats reactie