FreshFM nieuwe vormgeving?

Discussieer over de regionale omroepen
Plaats reactie
Echtwel

Re: FreshFM nieuwe vormgeving?

Bericht door Echtwel » 26 jun 2018 08:21

Vraag , mag mem verschillende zenders op hun kavel zetten ik kan me voorstellen dat bijvoorbeeld 1 of 2 lege kafels dan kunnnen worden door verhuurt aan een andere partij ?

Echtwel

Bericht door Echtwel » 26 jun 2018 08:31

[/quote]

SB Radio is gewoon Coen Bom, eigenaar van ‘Radiomonster’.
[/quote]

Is die Coem Bom niet peter van leeuwen uit de tijd van Radio Stad Den Haag . Zit hij ook als dj bij wild fm??
Wat ik raar vind 96.0 Naaldwijk mag aan terwel er in de buurt een lokale omroep zit op 95.8 Schiedam gaat dat niet storen dan ??
Dewegen van de at zijn ondoorgrondelijk :)

waterveenmos

Bericht door waterveenmos » 26 jun 2018 10:03

Te gek voor woorden natuurlijk dat de overheid hier weer intrapt. Je zou toch zeggen dat de verschillende debacles met rare constructies bij o.a. Arrow ze wel wakker heeft geschud, maar niks lijkt minder waar. Is het juridisch dan echt niet in de voorwaarden in te bouwen dat de nieuwe rechthebbenden van een kavel niet het programma van de voormalige rechthebbende erop kunnen zetten?
Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan?

density1

Bericht door density1 » 26 jun 2018 10:42

Eens. Daar hebben ze blijkbaar weer niet goed over nagedacht. Ben benieuwd waar ze nu weer mee komen. Op dezelfde voet verder gaan is geen optie natuurlijk. Het was een kruising tussen Slam FM en Wild FM, een echte dance zender is het nooit geweest. Behalve 1x per jaar die House Top 1000, maar voor de rest was het een inwisselbare EDM zender. Maak er dan ook een echte dance zender van met veel club muziek en deep/techno/tech house en zulks zoals ID&T Radio was in hun kabelradio periode zeg maar.
Ook een nieuwe naam lijkt me wijsheid. Fresh FM klinkt niet meer zo 'fris' en hangt teveel negativiteit om heen.

rutgrrr

Bericht door rutgrrr » 26 jun 2018 11:22

Dit is alleen voor de licentie, GerJan :wink:

Er zijn uiteraard nog veel meer kosten, zoals personeel, huisvesting, techniek, ,marketing en....Buma-Stemra. Goh, en laat Fresh FM nou een probleem hebben gehad met jarenlang die niet betalen. Dit wordt weer lachen.
Aan bovenstaande uitspraak kunnen geen rechten worden ontleend.

Echtwel

Bericht door Echtwel » 26 jun 2018 12:11

Het enige wat ik juist vind is de naam die klinkt lekker zou ik dus niet aan passen....
Zal fresh niet van alles achter de hand hebben zenders en spullen deze groep zit toch verdeel in Zoetermeer met studios en zend lokaties ,?

density1

Bericht door density1 » 26 jun 2018 12:30

Lekker vind klinken? Het klinkt naar niets, het zegt niets over de zender. Het is een inwisselbare naam.

waterveenmos

Bericht door waterveenmos » 26 jun 2018 16:25

Inwisselbare naam voor een inwisselbare zender, dus het klopt wel ;-)
Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan?

RV

Bericht door RV » 26 jun 2018 20:36

GerjanOpDreef schreef:
26 jun 2018 17:15
rutgrrr schreef:
26 jun 2018 11:22

Er zijn uiteraard nog veel meer kosten, zoals personeel, huisvesting, techniek, ,marketing en....Buma-Stemra. Goh, en laat Fresh FM nou een probleem hebben gehad met jarenlang die niet betalen. Dit wordt weer lachen.
Daar heb je helemaal gelijk in, maar ik richte me even op die €50.000,-. Die licentiekosten zijn een schijntje bij de overige kosten die nodig zijn om op dat kavel uit te mogen zenden.

Geen idee wat de exacte kosten zijn om op dat kavel uit te mogen zenden, maar er moeten binnen dat kavel toch wel 200 bedrijven te vinden zijn die €5.000,- willen betalen om een jaar lang, 6 keer per dag, hun commercial van 20 seconden willen horen bij Fresh FM? Dat vergt wel een goede vertegenwoordiger, maar dat moet er voor dat miljoen wel uit kunnen.
Appeltje eitje inderdaad. Laat dat maar aan de jongens van Fresh FM over. Die hebben in het verleden al bewezen een radiostation zwaar winstgevend te krijgen. En daarom bestaan alle niet landelijke commerciële radiostations als Hotradio en Keizerstad ook nog. Omdat het zo makkelijk geld verdienen is in deze markt...

Echtwel

Bericht door Echtwel » 27 jun 2018 08:36

RV schreef:
26 jun 2018 20:36
GerjanOpDreef schreef:
26 jun 2018 17:15
rutgrrr schreef:
26 jun 2018 11:22

Daar heb je helemaal gelijk in, maar ik richte me even op die €50.000,-. Die licentiekosten zijn een schijntje bij de overige kosten die nodig zijn om op dat kavel uit te mogen zenden.

Geen idee wat de exacte kosten zijn om op dat kavel uit te mogen zenden, maar er moeten binnen dat kavel toch wel 200 bedrijven te vinden zijn die €5.000,- willen betalen om een jaar lang, 6 keer per dag, hun commercial van 20 seconden willen horen bij Fresh FM? Dat vergt wel een goede vertegenwoordiger, maar dat moet er voor dat miljoen wel uit kunnen.
Appeltje eitje inderdaad. Laat dat maar aan de jongens van Fresh FM over. Die hebben in het verleden al bewezen een radiostation zwaar winstgevend te krijgen. En daarom bestaan alle niet landelijke commerciële radiostations als Hotradio en Keizerstad ook nog. Omdat het zo makkelijk geld verdienen is in deze markt...
Natuurlijk net als radio royaal 8 fm en decibel :))
Kiezerstad heeft ze frequenties verkocht om te blijven hobby op internet
Hotradio verhuurt een aantal frequenties verder weet ik er niets van is volgens mij, een radiostation die alleen nonstop draai wel aardig maar geen high flyer zit ook op dabradio en op am dacht niet op fm
Royaal heeft het niet gehaald
8fm is geflopt en is nu alleen in Eindhoven hometown te horen
Decibel komt nonstop vanuit Sneek
Nee zakken met geld is er niet verdienen , en kinkfm komt er niet dus lekker starks Fresch Fm weer aan hij staat hier op de autoradio nog steeds op voorkeuzenknop 1 de 95.6 dus aan die zender ;)

Madurodam FM

Bericht door Madurodam FM » 27 jun 2018 11:54

Lees nu net dat Peter van Leeuwen programma's gaat maken voor Wild FM. Peter is toch dezelfde persoon als Coen, de man die nu met Fresh FM aan de slag gaat ? Ook oud Fresh FM namen als Erwin vd Bliek en DJ Jurgen zitten nu bij Wild FM.
"de grootste hits voor 't kleinste stadje van Nederland"

ottoderuig

Bericht door ottoderuig » 27 jun 2018 14:09

Correct. Peter van Leeuwen = pseudoniem van Coen Bom. Maar ik heb nog nergens gelezen dat'ie terug komt.
Volgens nog onbevestigde berichten komen er geen ouwe dj's terug en zit Raoul weer in het schuitje.
Daar is de koffie!

Denniss

Bericht door Denniss » 28 jun 2018 11:15

Als er echt weer fresh FM op komt mogen ze wel hard aan de weg gaan timmeren, ik denk dat weinigen (gewone mensen dus, niet radio nerds ;) het nog kennen

Afbeelding

Eppo

Bericht door Eppo » 28 jun 2018 15:53

Toch denk ik dat dat wel meevalt, neem bijvoorbeeld de House Top 1000 (als die niet bij Wild blijft) en de vele festivals in de Randstad waar FreshFM zijn naam aan koppelde. Ik denk dat vooral de generatie >30 die liefhebber is van house- en daaraan gerelateerde muziek Fresh wel terugvindt.
♫♪.ılılıll|̲̅̅●̲̅̅|̲̅̅=̲̅̅|̲̅̅●̲̅̅|llılılı.♫♪

density1

Bericht door density1 » 28 jun 2018 17:07

Draaide Fresh house dan, buiten hun House Top 1000? Viel wel mee, hoorde met name EDM.

Plaats reactie