FreshFM nieuwe vormgeving?

Discussieer over de regionale omroepen
Plaats reactie
Madurodam FM

Re: FreshFM nieuwe vormgeving?

Bericht door Madurodam FM » 09 feb 2018 14:11

Zolang het maar geen RadioNL Kids is vind ik het allang best ;)
"de grootste hits voor 't kleinste stadje van Nederland"

GerjanOpDreef

Bericht door GerjanOpDreef » 09 feb 2018 20:28

MFM schreef:
09 feb 2018 13:49
Wij hadden het geld er wel voor over.
Probleem is alleen het verdienmodel.
Zoiets in de randstad over meerdere regio’s wegzetten betekende automatisch dat heel wat (externe) factoren mee gaan spelen.
Van promotie tot reclameverkoop, luistercijfers, kosten van de bedrijfsvoering per jaar enz.
En dan hebben we het nog helemaal niet over de doelgroep en kaveleisen gehad..
Berekend dat onder de 250.000 omzet het waanzin is om aan zoiets te beginnen als stand-alone zender. Zonder vast personeel en zonder mediapartners.
Heeft in mijn optiek alleen kans van slagen wanneer er een splitsing van het kavel plaats vind.
Dus bv de regio haaglanden/westland apart enz.

Dan kun je volgens mij beter op dab+ gaan hobbyen dan op dit kavel starten.
Bedoel je hiermee te zeggen dat de koper van het kavel, binnen het kavel met meerdere edities moet gaan werken?
Laat je niet gek maken door anderen, leef je eigen leven!

Gerjan Op Dreef - Iedere maandag 21:00 - 23:00 uur - MIDLAND FM
Veenendaal FM 104.9 MHz / Renswoude FM 105.6 MHz / Scherpenzeel FM 106.3 MHz

MFM

Bericht door MFM » 10 feb 2018 00:51

Nee.
Ik bedoel dat het gezien de spreiding van het kavel over verschillende regio’s onmogelijk is om daar nu nog winst mee te maken.
Tenzij er een mediapartner is die de last van regiogerichtheid van je af kunt nemen.
Dat kost dus meer geld dan dat het reeel gezien ooit nog op kan leveren.
Wij kwamen uit op een operationeel bedrag rond 250000 per jaar. Kosten veiling meegerekend. Kosten dab+ ook. En dan heb je het dus alleen maar over de rekeningen die betaald moeten worden voordat je zender ook maar 1 minuut onair is. De mensen die er mee bezig zijn zullen ook niet pas in dienst komen op uitzenddag 1.

En dan heb eindelijk je een ooit zo gewild kavel en dan blijkt dat het in deze tijd veel meer moeite kost om er geld mee te verdienen dan pak m beet 10 jaar geleden.

Dus het kavel splitsen in kleinere delen voor meerdere gegadigden zou een mooiere oplossing zijn.

We hadden heel naief op hooguit de helft aan kosten gerekend, maar dan was het een hobbybob station geworden.

Echtwel

Bericht door Echtwel » 10 feb 2018 08:46

MFM schreef:
10 feb 2018 00:51
Bla bla bla
En dan heb eindelijk je een ooit zo gewild kavel en dan blijkt dat het in deze tijd veel meer moeite kost om er geld mee te verdienen dan pak m beet 10 jaar geleden. We hadden heel naief op hooguit de helft aan kosten gerekend, maar dan was het een hobbybob station geworden.
Dus zat jij dan bij fresh of wat ???
Antwoord 1 vertel intressant een insider aan het woord te laten.

rodie

Bericht door rodie » 10 feb 2018 09:56

MFM schreef:
Nee.
Ik bedoel dat het gezien de spreiding van het kavel over verschillende regio’s onmogelijk is om daar nu nog winst mee te maken.
Tenzij er een mediapartner is die de last van regiogerichtheid van je af kunt nemen.
Dat kost dus meer geld dan dat het reeel gezien ooit nog op kan leveren.
Wij kwamen uit op een operationeel bedrag rond 250000 per jaar. Kosten veiling meegerekend. Kosten dab+ ook. En dan heb je het dus alleen maar over de rekeningen die betaald moeten worden voordat je zender ook maar 1 minuut onair is. De mensen die er mee bezig zijn zullen ook niet pas in dienst komen op uitzenddag 1.

En dan heb eindelijk je een ooit zo gewild kavel en dan blijkt dat het in deze tijd veel meer moeite kost om er geld mee te verdienen dan pak m beet 10 jaar geleden.

Dus het kavel splitsen in kleinere delen voor meerdere gegadigden zou een mooiere oplossing zijn.

We hadden heel naief op hooguit de helft aan kosten gerekend, maar dan was het een hobbybob station geworden.
Gewoon uit interesse, maar dat betekend dat jullie niet meedoen aan de komende veiling voor dit frequentiepakket?

GerjanOpDreef

Bericht door GerjanOpDreef » 10 feb 2018 10:46

Ik geloof dat ik het punt niet helemaal begrijp. Als je het met 1 radiostation zonder edities af kan, dan moet regio gerichtheid toch niet zo'n groot probleem zijn? In de randstad barst het van de goede radiomakers en muzikaal talent, terwijl advertentieruimte en regio gericht nieuws technisch gezien wel op te lossen is.
Laat je niet gek maken door anderen, leef je eigen leven!

Gerjan Op Dreef - Iedere maandag 21:00 - 23:00 uur - MIDLAND FM
Veenendaal FM 104.9 MHz / Renswoude FM 105.6 MHz / Scherpenzeel FM 106.3 MHz

Madurodam FM

Bericht door Madurodam FM » 10 feb 2018 11:34

Tot nu toe heeft enkel Kink FM laten weten interesse te hebben. Of is het ook al bekend dat andere partijen willen gaan meebieden ?
"de grootste hits voor 't kleinste stadje van Nederland"

DX'r

Bericht door DX'r » 10 feb 2018 12:48

MFM schreef:
Zoiets in de randstad over meerdere regio’s wegzetten betekende automatisch dat heel wat (externe) factoren mee gaan spelen.
Van promotie tot reclameverkoop, luistercijfers, kosten van de bedrijfsvoering per jaar enz.
Berekend dat onder de 250.000 omzet het waanzin is om aan zoiets te beginnen als stand-alone zender. Zonder vast personeel en zonder mediapartners.
Heeft in mijn optiek alleen kans van slagen wanneer er een splitsing van het kavel plaats vind.
Als je op DAB van MTVNL wil betaal je ook absurde bedragen dus vergeet dat maar snel

Echtwel

Bericht door Echtwel » 10 feb 2018 13:32

DX'r schreef:
10 feb 2018 12:48
MFM schreef:
Als je op DAB van MTVNL wil betaal je ook absurde bedragen dus vergeet dat maar snel
Als ik mag kiezen DAB Radio of FM kies ik nu (nog) voor FM. Maar zou fresh FM zelf mee doen als die kavel vrij komt net als Arrow rock toen der tijd kan natuurlijk wel gewoon een nieuwe stichting of bv en hoppa gaan...

Orange

Bericht door Orange » 10 feb 2018 19:30

Om eerlijk te zijn, begrijp ik je niet helemaal MFM. Je schrijft:
MFM schreef:
Ik zou denken dat een grotere regio het makkelijker maakt om aan de regiogerichtheid te voldoen. Je kan, als voorbeeld, namelijk uit veel meer plaatsen putten waar een dj geboren is. Of waar muzikanten geboren zijn.
MFM schreef:
Want? Dan moeten meerdere partijen een heel station draaiende houden. Klinkt ook niet persé efficient.

MFM

Bericht door MFM » 10 feb 2018 20:49

Ja het staat er idd onduidelijk denk ik..
Ik bedoel dat het niet te doen is om voor zowel hilversum als het westland en alles er tussenin een goedeverdeelsleutel tussen regio/streekgerichtheid en reclameverkoop, promotie en vooral ook luisteraars te binden aan meer dan 1 gemeenschappelijke deler. Tuurlijk zullen er idioten zijn die het signaal op fm kunnen vinden, maar in een radiolandschap waar alles al onair is gedaan boor je niet zomaar een groot nieuw publiek aan.
kortom: ze hadden beter het kavel kunnen splitsen in Utrecht/gooistreek haaglanden en westland bijvoorbeeld.
Hadden ze drie x kunnen veilen en dan hadden wij een redelijk bod klaarstaan.

De kosten om in al die achterlijke hoeken en gaten waar de zenders en steunzenders komen te staan bijvoorbeeld.
Of de verkoper die zich lokaal overal tussen bestaande reclameburo’s moet wringen om ook een stukje te kunnen verkopen.
Vind maar eens een media/reclame/salespartner die je het vel niet over de kop trekt omdat ze allemaal nog steeds denken dat er geld als water in commerciele radio omgaat.
Gesprekken gehad met meerdere mensen die serieus geld over hadden om te investeren. Maar zodra bleek dat het allemaal slowbizz en langdurige investeringen in bv dab+ inhield dan bleek het potje niet voldoende.
Het is tenslotte geen hobbymatig streampje.

Ingebruik

Bericht door Ingebruik » 10 feb 2018 23:15

Even hoor: wie is wij? :-)

En verder eens met wat je schrijft.

rodie

Bericht door rodie » 11 feb 2018 05:05

MFM schreef:
10 feb 2018 20:49
kortom: ze hadden beter het kavel kunnen splitsen in Utrecht/gooistreek haaglanden en westland bijvoorbeeld.
Hadden ze drie x kunnen veilen en dan hadden wij een redelijk bod klaarstaan.
Ik maak hierbij op dat Fresh FM dus niet opnieuw meedoet aan de veiling?
Ben erg nieuwsgierig welke partijen zich gemeld hebben, of zich gaan melden :-)

density1

Bericht door density1 » 11 feb 2018 16:22

Weet niet of een Kink FM het zit zitten op kleine kaveltjes als deze opgedeeld worden. Beter gewoon op internet starten, FM kan misschien later nog en anders als DAB+ echt een succes gaat worden (ooit) doorstromen daar naar toe.

mikeX

Bericht door mikeX » 11 feb 2018 18:18

Wat velen niet beseffen, is dat met de komst van Google en zeker Facebook in het bijzonder je voor een habbekrats je doelgroep precies kan bereiken. En supermakkelijk. Binnen 10 minuten geregeld. Als je wil zelfs met video, en dan te weten dat zulke traffic 1000x makkelijker is 'te converteren'.

Zeker randstedelijk is het eigenlijk van de zotte om 500K in een radiostationnetje te stoppen, anders dan iemand met grote zakken die het een leuke hobby vindt.

Lokale/regionale ondernemers kunnen veel goedkoper in de harten van de doelgroep komen. Eigenlijk is radio (mits redelijke luistercijfers) alleen landelijk nog interessant (schaalgrootte) en dan voor de merken die het als ondersteuning van top of mind of acties inzetten.

Bovenstaande gezegd hebbende, is het leuk om te zien welke liefhebber/opportunist er nu een 'gok' waagt.
Hi

Plaats reactie